Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem - drgania kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój problem co prawda dotyczy phI, ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Na początku były to drgania ,o których pisałem w temacie "Dziwne wibracje w Megan". Teraz czuję też drgania na kierownicy od prędkości ok 40 km/h. Przy większych prędkościach ustępują. Opiszę jeszcze raz po kolei. Drgania te pojawiły się po wymianie klocków hamulcowych, przetoczeniu tarcz i zmianie kół na letnie (z wyważeniem i z oceną stanu opon). Bez poprawy. Następnie spowrotem założyłem zimowe koła, żeby wyeliminować winę kół letnich. Bez rezultatu. Drgania te ewidentnie nasilają się bo wcześniej czuć było wibracje/drgania poza kierownicą a teraz jeszcze drga kierownica. Ponawiam pytanie zadane w temacie "Dziwne wibracje w Megan". Czy coś mogłem uszkodzić (coś co powoduje te drgania) zdejmując stare tarcze przy pomocy młotka? Co może powodować te drgania? Jak to sprawdzić? Pomóżcie bo borykam się z tym już od jakiegoś czasu ^^^^

 

Dodano: 22 sie 2011 - 21:39

Gdy jadę wolno 40tką i puszczę kierownicę to wykonuje takie ok centymetrowe ruchy jakby ktoś szybko wykonywał skręty prawo-lewo. Wraz z prędkością zwiększa się częstotliwość drgań. Naprawdę NIKT nie może nic poradzić? ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Tarcze były toczone niedawno, także mogę wyeliminować ich krzywość (przed toczeniem tych drgań nie było). Luzów raczej nie ma w układzie kierowniczym (a może nie wiem jak ten luz się sprawdza?). Faktycznie, może mogłem uszkodzić piastę młotkiem, ale jak stwierdzić, że tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zdemontować i ocenić, czy jej płaszczyzna trzyma wymiar (np. liniał), ewentualnie po zdemontowaniu wrzucić na tokarkę (pewniejsze i będzie widać bicie).

Od niczego sprawdź też tarcze, skoro piszesz, że przed toczeniem było OK.

Żeby się dostać do piasty i tak je musisz odkręcić.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłączę się pod temat bo mam problem. Mianowicie...

Przy prędkościach powyżej 90 km/h mam dość odczuwalne drgania kierownicy. Na początku myślałem, że to opony (są już łyse) jednak z przymusu musiałem chwilowo założyć zimówki i drgania nie ustały ani trochę. Dodatkowo ze wzrostem prędkości strasznie coś szumi i buczy. Co to może być?

Przy zmianie koła zauważyłem, że końcówki drążków kierowniczych są w bardzo słabym stanie - muszę je wymienić. Czy mogą to byś tego objawy? Jeśli nie to na co obstawiacie?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie. Zastosowałem się do tej rady:

moja rada podnies sobie autko tak zeby mozna było zdjąć przednie koła. i po kolei najpierw sciągnij sobiie koło lewe prawe nadal dotyko podłoza odpalasz auto i z 5 biegu startujesz oczywiscie auto zabezpieczone. nic ci sie nie stanie bedzie sie obracać tylko ta os która nie ma koła i patrzysz sprawdzasz czy trzesie pozniej robisz to samo tylko z 2 strony. jesli coś zauwazysz napisz mozliwe ze to pół oś dostala jakiś luz w przeg€bie wewnętrznym...

Wygląda to umnie tak, że drgają mi obie półosie i to na obu ich końcach. Podczas tych prób obserwowałem drgania kierownicy i były zdecydowanie mniejsze niż podczas jazdy. Naatomiast tarcze wyglądały na proste. Czy to normalne, że półosie tak drgają?

 

Dodano: 16 wrz 2011 - 08:08

Wydaje mi się, że wybrnąłem. Bicie i drgania pochodziły jednak od opony. Ech ci fachowcy :) . Za pierwszym razem byłem u "speca" od kół, wyważył ale o stanie opony nic nie powiedział. Dopiero drugi to wychwycił. Szkoda gadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!