Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie tankować w miarę bezpiecznie?


rkarolek

Rekomendowane odpowiedzi

Na LUKOILu zatankowalem 42 litry ostatnio, w baku mialem prawie 20l Pb98 Ultimate wiec na takiej mieszance jezdzi sie dobrze. Musze tylko sprawdzic czy nizsza cena to proporcjonalnie wyzsze spalanie zwiazane z gorsza gatunkowo benzyna.

 

Co do BP to np. trzyma sie twardo w Gliwicach - tam prawie kazda stacja w centrum miasta (z 80%) to BP!

 

PS: bedac niedawno na stronie stacji Bliska albo Orlenu zauwazylem, ze dla Orlenu paliwo Pb95 to wg. (ich?) normy paliwo z wartoscia oktanowa od 85 do 95 Oktanow !! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: bedac niedawno na stronie stacji Bliska albo Orlenu zauwazylem, ze dla Orlenu paliwo Pb95 to wg. (ich?) normy paliwo z wartoscia oktanowa od 85 do 95 Oktanow !

wlasnie dla tego nie ma sensu tankowac 98 bo po pierwsze nic nie daje a po drugie i tak nie ma 98

teoretycznie samochod powinien mniej zuzywac 98 bo jest bardziej kaloryczna i dluzej sie pali ale kiedy testowalem 98 to nie zauwazylem kompletnie zadnej roznicy a wyjezdzilem chyba z 5 bakow 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

nie polecam stacji przy Hipermarkecie Tesco w Gorzowie Wielkopolskim przy ulicy Myśliborskiej (trasa przelotowa na Szczecin). Auto niema maocy na LPG, dławi się niechce jechać, podobna sytuacja była z benzyną ale to jeszcze w tico też dochodziło góra do 140 i dalej nie chciało, a w mieście się dławiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dużo ostatnio czytałem o paliwach i wiem jedno VervaON, BP UltimateON i Diesel Extra Shella to jest to samo paliwo, a w każdym razie ma takie same parametry tz liczbę cetanową i ilość siarki Zalecają to paliwo do silników z pompowtryskiwaczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze niektorzy maja fajne fury a oszczedzaja na paliwie.To ze nie widzicie roznicy pomiedzy V-Power Diesel a zwykłymi to nie najlepiej o Was swiadczy.Pytacie po co przepłacac?Ja tankujac lepsze paliwo nie przeplacam.autko mi sie lepiej zbiera ,szczegolnie z niskich obrotow,mniej pali(jakies0,2 litra),silnik bardziej jedwabiscie pracuje.To wy przeplacacie tylko jeszcze o tym nie wiecie.Jezdzac na byle czym narazacie sie na kosztowna wymiane wtryskiwaczy a wiadomo ze silniki DCI sa bardzo wrazliwe na jakosc paliwa.No ale niektorzy i tak wiedza najwiecej.Powodzenia i szczescia zycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście leję supradiesel na Statoil. Podpatrzyłem , że firmowe samochody koncesjonera Renault też tam tankują. Na razie nie mogę narzekać.

Jeżeli juz miałbym polecać stacje tankowania z mojego regionu to proponuję Rybnik ul. Wodzisławska (ostatnio cena utrzymuje się 3,53), przy Realu (Statoil) lub Wodzisław Śląski (cena róznie 3,53 do 3,69).

A z paliwen niskosiarkowym to jest tak:

niby dla silników diesla z bezp. wtryskiem jest lepszy normalny ON - smaruje pompę wtryskową, ale gorszy dla pozostałych części silnika - szlamy, osady po spalaniu siarki,

z tym, że ON typu supra, ultimate itp. mają już dodatek środków smarnych, polepszajacy właściwości po zredukowaniu ilości siarki.

A tak własciwie to już chyba od 2009 roku, zgodnie z normami, wszystkie paliwa sprzedawane na stacjach mają być niskosiarkowe (niby dla ochrony srodowiska).

Różnica jest jeszcze w liczbie cetanowej. Zwykły ON ma 51 natomiast np. Verva wg norm producenta 55. A to nie musi sie przekładać na osiągi silnika (moc, moment). Silnik po prostu na niej spokojniej pracuje, lepsze jest (niby) rozproszenie paliwa w cylindrze. A z tym to już odsyłam do sposobu i charakterystyki pracy silników wysokoprężnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze niektorzy maja fajne fury a oszczedzaja na paliwie.

Nie chodzi o to że lejemy szajs. Ja tankuje tylko na Shell w ostateczności na Statoil, ale to nie znaczy, że muszę lać V-Power według mnie wystarczy Diesel Extra. Poza tym, nie zarabiam aż tyle, żeby płacić za najdroższą ropę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankujac lepsze paliwo nie przeplacam.autko mi sie lepiej zbiera

 

widać twój silnik potrzebuje lepszego paliwa :-D

 

mniej pali(jakies0,2 litra)

 

olbrzymia różnica

 

Jezdzac na byle czym

 

jeśli Diesel Extra albo Ultimate Diesel jest za słabe dla Ciebie to używaj V-Powera i żyj w przekonaniu że jest o niebo lepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:]

 

jak chcesz o niebo lepszej ropy to tankuj np w Niemczech... ja osobiscie nie widzialem w ogole roznicy miedzy V-P Diesel PL a Diesel Extra D. w PL jest roznica miedzy tymi paliwami, nieznaczna ale jest, V-P w D nie zatankowalem :/ a szkoda. a co do V-P PL wole to tankowac bo i tak jest tansza od najtanszej Pb a przy okazji, jesli wierzyc w zapewnienia, jest czystsza od "zwyklej" ON... zreszta mam wszystkie rachunki :] jak padna wtryski to shell mi remontuje silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz ja tam roznice widze,chociaz rozumiem tych co nie odczuwaja jej i nie maja potrzeby tankowac lepszego paliwa.Paliwa V-power byly juz testowane i chociaz roznice w osiagach byly bardzo niewielkie(ale jednak były) to udowodniono ze v-power diesel i racing 99 mialy wyzsza liczbe cetanowa(oktanowa) niz zwykle paliwa.Poza tym sa to paliwa u nas nie produkowane tylko dowozone specjalnie z najlepszych rafinerii z zachodu,a wiec na pewno lepsze szczegolnie dla silnikow typu common rail czy tdi.Ja leje je do swojego baku i mam spokojna glowe.Przynajmniej wiem ze robie wszystko co mozliwe aby meganka jezdziła dlugo i bezawaryjnie a w razie jakiejs awarii silnika nie bede sobie pluł w brode ze nie tankowałem lepszego paliwa czy nie lałem lepszego oleju.

 

 

Hehehehe DrNO,juz widze jak udowadniasz ze lejesz tylko na shellu hehe!!!!!!ale mnie rozbawiłes,coz zycze Ci zebys nigdy nie musiał tego robic :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!