Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie tankować w miarę bezpiecznie?


rkarolek

Rekomendowane odpowiedzi

Na LUKOILu zatankowalem 42 litry ostatnio, w baku mialem prawie 20l Pb98 Ultimate wiec na takiej mieszance jezdzi sie dobrze. Musze tylko sprawdzic czy nizsza cena to proporcjonalnie wyzsze spalanie zwiazane z gorsza gatunkowo benzyna.

 

Co do BP to np. trzyma sie twardo w Gliwicach - tam prawie kazda stacja w centrum miasta (z 80%) to BP!

 

PS: bedac niedawno na stronie stacji Bliska albo Orlenu zauwazylem, ze dla Orlenu paliwo Pb95 to wg. (ich?) normy paliwo z wartoscia oktanowa od 85 do 95 Oktanow !! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: bedac niedawno na stronie stacji Bliska albo Orlenu zauwazylem, ze dla Orlenu paliwo Pb95 to wg. (ich?) normy paliwo z wartoscia oktanowa od 85 do 95 Oktanow !

wlasnie dla tego nie ma sensu tankowac 98 bo po pierwsze nic nie daje a po drugie i tak nie ma 98

teoretycznie samochod powinien mniej zuzywac 98 bo jest bardziej kaloryczna i dluzej sie pali ale kiedy testowalem 98 to nie zauwazylem kompletnie zadnej roznicy a wyjezdzilem chyba z 5 bakow 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

nie polecam stacji przy Hipermarkecie Tesco w Gorzowie Wielkopolskim przy ulicy Myśliborskiej (trasa przelotowa na Szczecin). Auto niema maocy na LPG, dławi się niechce jechać, podobna sytuacja była z benzyną ale to jeszcze w tico też dochodziło góra do 140 i dalej nie chciało, a w mieście się dławiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dużo ostatnio czytałem o paliwach i wiem jedno VervaON, BP UltimateON i Diesel Extra Shella to jest to samo paliwo, a w każdym razie ma takie same parametry tz liczbę cetanową i ilość siarki Zalecają to paliwo do silników z pompowtryskiwaczami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze niektorzy maja fajne fury a oszczedzaja na paliwie.To ze nie widzicie roznicy pomiedzy V-Power Diesel a zwykłymi to nie najlepiej o Was swiadczy.Pytacie po co przepłacac?Ja tankujac lepsze paliwo nie przeplacam.autko mi sie lepiej zbiera ,szczegolnie z niskich obrotow,mniej pali(jakies0,2 litra),silnik bardziej jedwabiscie pracuje.To wy przeplacacie tylko jeszcze o tym nie wiecie.Jezdzac na byle czym narazacie sie na kosztowna wymiane wtryskiwaczy a wiadomo ze silniki DCI sa bardzo wrazliwe na jakosc paliwa.No ale niektorzy i tak wiedza najwiecej.Powodzenia i szczescia zycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście leję supradiesel na Statoil. Podpatrzyłem , że firmowe samochody koncesjonera Renault też tam tankują. Na razie nie mogę narzekać.

Jeżeli juz miałbym polecać stacje tankowania z mojego regionu to proponuję Rybnik ul. Wodzisławska (ostatnio cena utrzymuje się 3,53), przy Realu (Statoil) lub Wodzisław Śląski (cena róznie 3,53 do 3,69).

A z paliwen niskosiarkowym to jest tak:

niby dla silników diesla z bezp. wtryskiem jest lepszy normalny ON - smaruje pompę wtryskową, ale gorszy dla pozostałych części silnika - szlamy, osady po spalaniu siarki,

z tym, że ON typu supra, ultimate itp. mają już dodatek środków smarnych, polepszajacy właściwości po zredukowaniu ilości siarki.

A tak własciwie to już chyba od 2009 roku, zgodnie z normami, wszystkie paliwa sprzedawane na stacjach mają być niskosiarkowe (niby dla ochrony srodowiska).

Różnica jest jeszcze w liczbie cetanowej. Zwykły ON ma 51 natomiast np. Verva wg norm producenta 55. A to nie musi sie przekładać na osiągi silnika (moc, moment). Silnik po prostu na niej spokojniej pracuje, lepsze jest (niby) rozproszenie paliwa w cylindrze. A z tym to już odsyłam do sposobu i charakterystyki pracy silników wysokoprężnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze niektorzy maja fajne fury a oszczedzaja na paliwie.

Nie chodzi o to że lejemy szajs. Ja tankuje tylko na Shell w ostateczności na Statoil, ale to nie znaczy, że muszę lać V-Power według mnie wystarczy Diesel Extra. Poza tym, nie zarabiam aż tyle, żeby płacić za najdroższą ropę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankujac lepsze paliwo nie przeplacam.autko mi sie lepiej zbiera

 

widać twój silnik potrzebuje lepszego paliwa :-D

 

mniej pali(jakies0,2 litra)

 

olbrzymia różnica

 

Jezdzac na byle czym

 

jeśli Diesel Extra albo Ultimate Diesel jest za słabe dla Ciebie to używaj V-Powera i żyj w przekonaniu że jest o niebo lepszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:]

 

jak chcesz o niebo lepszej ropy to tankuj np w Niemczech... ja osobiscie nie widzialem w ogole roznicy miedzy V-P Diesel PL a Diesel Extra D. w PL jest roznica miedzy tymi paliwami, nieznaczna ale jest, V-P w D nie zatankowalem :/ a szkoda. a co do V-P PL wole to tankowac bo i tak jest tansza od najtanszej Pb a przy okazji, jesli wierzyc w zapewnienia, jest czystsza od "zwyklej" ON... zreszta mam wszystkie rachunki :] jak padna wtryski to shell mi remontuje silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz ja tam roznice widze,chociaz rozumiem tych co nie odczuwaja jej i nie maja potrzeby tankowac lepszego paliwa.Paliwa V-power byly juz testowane i chociaz roznice w osiagach byly bardzo niewielkie(ale jednak były) to udowodniono ze v-power diesel i racing 99 mialy wyzsza liczbe cetanowa(oktanowa) niz zwykle paliwa.Poza tym sa to paliwa u nas nie produkowane tylko dowozone specjalnie z najlepszych rafinerii z zachodu,a wiec na pewno lepsze szczegolnie dla silnikow typu common rail czy tdi.Ja leje je do swojego baku i mam spokojna glowe.Przynajmniej wiem ze robie wszystko co mozliwe aby meganka jezdziła dlugo i bezawaryjnie a w razie jakiejs awarii silnika nie bede sobie pluł w brode ze nie tankowałem lepszego paliwa czy nie lałem lepszego oleju.

 

 

Hehehehe DrNO,juz widze jak udowadniasz ze lejesz tylko na shellu hehe!!!!!!ale mnie rozbawiłes,coz zycze Ci zebys nigdy nie musiał tego robic :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!