Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

kOLEGO bAK ma 60litrów a kontrolka tobie bardzo dobrze sie załącza czujnik poziomu paliwa taka bateryjjka ona jest nizej od pływaka czyli wskazówka jest na zero przez chwile masz zero jezdzisz ..i zara ci zapali kontrolke rezerwy ta bataryjka ma w sobie (pływaczek)jak w niej zabraknie paliwa obniza sie robi zware i zapala rezerwe...n

a zdjeciu masz ten czujnik dodam ze pasuje od DAEWOO :)i kosztuje 8zł

 

Po polsku proszę :!:

czyli rozumiem że trzeba wymienić to co masz na obrazku w tym poście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam w Mojej Megane 1.6 B+G licznik nie wskazuje mi poziomu paliwa, stoi cały czas na minimum ale rezerwa sie nie pali( żarówka sprawdzona) . Zalałem pół baku stan ten nie zmienił sie. Wiec sprawdziłem na kostce przy pompce paliwa czy jes prąd. Prąd podczas włączenia zapłonu pojawia sie tylko na białym grubym kablu. Podejżewam że jest to kabel od zasilania pompki. Na schemacie widzę że przewody z pływaka idą bezpośrednio do wskaźnika poziomu paliwa ( chyba że sie myle) W liczniku wszystkie styki przeczyściłem. Gdzie szukać problemu??

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się do tematu.

Mam taki problem od jakiegoś tygodnia. Gdy zaleję pełny bak (do dwóch odbić dystrybutora), po przekręceniu zapłonu wskaźnik poziomu nie dochodzi do ostatniej kreski, a zatrzumuje się w między przedostatnią, a ostatnią kreską. Myślałem, że może się pływak zawiesił. Ale wyjeździłem koło ~300km i dolałem znów do pełna i dalej to samo.

Zanim zacznę dobierać się do pompy paliwa lub licznika, chciałbym zasięgnąć waszej rady.

Czy może mieć to związek z tym, że około 2 tygodni temu odpiniałem akumulator by doładować go prostownikiem?

 

Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa z rezerwą? Jak zapali Ci się rezerwa to w jakim położeniu jest wskaźnik paliwa? Możliwe że ktoś rozbierał licznik i po prostu wsadził wskazówkę aby trochę zaniżała wynik wskazujący na zegarze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwa zapala mi się zawsze gdy wskazówka opiera się już na tej swojej podpórce. Rozbierać raczej nie rozbierał. Zrobiłem tym autem już ~20k km i zawsze przy zalaniu do pełna wskazówka poprawnie wskazywała pełny bak. Problem pojawił się z tydzień temu dopiero.

 

----

Edit:

Ktoś ma pomysł?

Jak nic nie wymyślimy to najwyżej załatwie jakiś inny licznik i rozbiorę deskę rozdzielczą dla testów. Chyba, że prościej szukać przyczyny w pływaku i rezystorze?

Edytowane przez Sap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej obstawiałbym pływak, zacina się albo jest uwalony i nie podaje odpowiedniego oporu dla pełnego baku. Jak rozbierzesz zegary to nic tam nie zrobisz, jedynie mógłbyś wymienić silniczek ale to też nie jest łatwa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz sobie na fotki pływaka nawet te z Allegro.

Wygląda to tak, jakbyś na oczku z drutu zawiesił prostokątną mydelniczkę.

I tu prawdopodobnie jest problem, bo mocowanie pływaka wchodzące w to druciane oczko, też ma profil koła.

Ja u siebie w sceniolu starszym, przy wyciaganiu tego zespołu z baku nie zwróciłem uwagi jak to było fabrycznie i pływak zawiesiłem szerszymi stronami do pionu przy podniesionym na Max drucianym ramieniu. I TO PRAWDOPODOBNIE był błąd, bo od tego czasu miałem takie objawy jak masz teraz.

Takie ustawienie nie pozwala, by to druciane ramię podniosło się całkowicie jak bak jest pełny, bo pływak już dotyka górnej ścianki baku. Teraz już wiem, że pływak prawdopodobnie powinien być poziomo (tak jak mydelniczka) ustawiony w tym oczku. Przy wskazaniu rezerwy nie ma to większego znaczenia bo wskazówka i tak już leży na bolcu ogranicznika. Tak samo w czasie jazdy, jak ubywa paliwa pływak ma podobną wyporność w tej pozycji, więc wskazanie jest wiarygodne.

Problem jest tylko jak bak jest pełny, a obrócony pływak nie pozwala by ramię załączyło inne styki na płytce, odpowiedzialne za całkowite podniesienie wskazówki.

Niestety nie rozbierałem tego ponownie by przeprowadzić próby ale uważam, że w tym tkwi problem. Sam pływak w tym oczku nie trzyma zbyt mocno i moim zdaniem może się samoczynnie przekręcić jak paliwo bardziej chlupocze. Może właśnie takie coś Ciebie i Twój pływak spotkało??

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi @shu90 i @gojgien. Nie będę zatem zaglądął pod deskę rozdzielczą tylko podjadę do swojego mechanika gdy wyjeżdżę 3/4 baku. Myślałem, ze sam sobie podłubię. Ale przy baku trochę się boję, że zepsuję tą górną blaszkę trzymającą wszystko w kupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam moja Megane też nie pokazuje paliwa,ale najlepsze jest to że jak jadę na 3 biegu i dodaje gaz to zaczyna mi sie zarzyć kontrolka rezerwy.Jak puszcze gaz to kontrolka gaśnie,mam pytanie czy uwalony licznik ?? czy szukać usterki gdzie indziej.Wskazówka leży mimo ze zatankuje za ponad 50zł.... a dodajac gazu zauwazyłem ze poziom paliwa sie podnosi i opada jak noga z gazu ...

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez panx32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Dołączę się do tematu, ale to trochę inny przypadek. Mam też problem ze wskazówką poziomu paliwa w Renault Scenic (1.4, 2000r). Wskazówka wariowała przy przekręcaniu kluczyka i przekręcała się coraz to wyżej, za każdym przekręceniem kluczyka w stacyjce. Towarzyszył temu dźwięk z zegarów, tak jakby przeskakiwały jakieś trybiki. Rozebrałem zegary i myślę, że coś jest nie tak z tym silniczkiem (zaznaczonym strzałką). Czy ktoś wie może, czy można to wymienić lub naprawić ? nie chciałbym wymieniać całych zegarów nawet jeśli to było by łatwiejsze :) Chciałbym aby jak najwięcej w tym samochodzie było oryginalne :)

 

Tak wskazówka stała przy wyłączonym kluczyku (po pierwszym przekręceniu, po kolejnych była już wyżej)

post-42640-0-72037300-1411372715_thumb.jpg post-42640-0-91668700-1411372333_thumb.jpg post-42640-0-02853100-1411372388_thumb.jpg

 

To nie są moje zegary, ale tej części potrzebuję:

post-42640-0-58345300-1411372397_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Ja mam tak samo jak kolega  Artekbed, po przekręceniu stacyjki pod deską rozdzielczą słychać trzaski jak by jakieś zapadki, a wskaźnik paliwa pokazuje dziwne rzeczy i podkręca się do góry po kilku przekręceniach stacyjki potrafi się całkiem odchylić w lewo poza skalę wskaźnika. Udało mi się ją wrócić zdejmując i zakładając klemę akumulatora przy przekręconym kluczyku, ale po którymś razie z kolei zablokował mi się imobilajzer, naszcęście kolejne odłączenie klemy przywróciło zapłon ale obawiam się że przez takie odłanczanie zepsuję w końcu imoobilajzer. Co może być powodem takiego zachowania wskaźnika i jak to naprawić?

 

Udało mi się na razie usunąć usterkę, rozebrałem deskę rozdzielczą odkręcając dwie śrubki pod osłonami małych głośniczków sopranowych i delikatnie podważając i ciągnąc do siebie.

zdemontowałem panel zegarów odkręcając 3 śrubki następnie rozkręciłem osłonę z tyłu odkręcając kilka malutkich śrubek i odłączyłem dwie wtyczki szarą i czerwoną. Miałem zamiar zdemontować ten silniczek ale za żadne skarby nie chciał się dać wyszarpać. Wdrożyłem w życie plan B, i postukałem kilka razy rączką śrubokręta w tego dziada  (tym magicznym sposobem kiedyś można było naprawić 90% sprzętu pochodzenia ZSRR)  poskręcałem małe śrubki, podłączyłem wtyczki i przekręciłem kluczyk. Od tamtego czasu wskaźnik pokazuje to co powinien pokazywać i już nie świruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!