Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami na jałowym


Ashroon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przeszukałem forum w sprawie która mnie "gniecie", ale nie jestem do końca pewny czy te objawy które zaobserwowałem w moim aucie pasują do problemów (oraz ich rozwiązań) innych użytkowników forum.

Zatem od jajka:

Megane I po lifcie (2001) silnik 1,4 16V.

Rano kiedy odpalam auto obroty na biegu jałowym oscylują w granicach 2000 - 2300 RPM. Po przejechaniu kilkuset metrów obroty wzrastają do 3000 a potem opadają do 2000 - i ponownie wzrastają i opadają. Po przejechaniu 2 kilometrów silnik rozgrzewa się a obroty równomiernie tak jak wcześniej, ale niżej, oscylują od 1500 do 2000 RPM. Po kolejnych kilku minutach obroty w miarę spokojnie spadają do około 1000 RPM, natomiast po kilku kilometrach, jak już silnik jest ciepły utrzymują się na poziomie 750 RPM. Czasami autko potrafi zatelepać podczas przyspieszania - ale to już jest kolejny objaw. Dodatkowo wydaje mi się że przy spokojnej jeździe samochód powinien spalać mniej benzyny - z szybkiej kalkulacji wychodzi mi około 12-14 l/100km. Brat, który zna się na samochodach trochę lepiej niż ja, stwierdził że prawdopodobnie czujnik położenia wałka rozrządu jest do wymiany. Natomiast po przeczytaniu kilkunastu wątków na forum dochodzi mi jeszcze, że warto by było sprawdzić cewki i świece, silnik krokowy, czujnik temperatury, przepustnicę lub/i czy nie mam przedmuchów lub lewego powietrza. W skondensowanej formie jest to trochę trudne do ogarnięcia, dlatego chciałbym zadać pytanie do doświadczonych użytkowników Meganek, co podpowiada Wam wiedza, wyczucie... z czym iść do mechanika, żeby nie naciągną na "naprawę usterek których nie ma"? Dodam na koniec że posiadam samochód od niedawna i na prawdę nie wiem jak zachowywał się wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik krokowy, czujnik temperatury, przepustnicę lub/i czy nie mam przedmuchów lub lewego powietrza

Na początku skoncentrowałbym się na tych powyższych z naciskiem na przepustnicę.

Charakterystyczne dla kiepskich uszczelek, czyli "lewego" powietrza w przepustnicy jest ustępowanie objawów po pełnym rozgrzaniu (-rozszerzanie się materiałów i uszczelnienie?).

U mnie po czyszczeniu przepustnicy było podobnie. Ponowny demontaż przepustnicy i wymiana uszczelek definitywnie rozwiązały problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie było podobnie. Na zimnym silniku obroty były lekko podwyższone, a kiedy choć na chwile nacisnąłem pedał gazu obroty mocno falowały aż do rozgrzania silnika. Wymieniłem silnik krokowy 35 zł z wysyłką i przeczyściłem czujnik podciśnienia. Pomogło. Sądzę, że silniczek wymieniłem na darmo bo teraz wszystko wskazuje na ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiło się trochę chłodniej i tradycyjnie ujawnia się typowa usterka. Zanim wymienisz połowę czujników w aucie proponuje zajrzeć od działu download w tutorial: 'Wymiana uszczelek przepustnicy i uszczelnienie kolektora dolotowego'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za poradę. Co prawda zabieram się do tego jak pies do jeża, ale w końcu coś będzie. Pytanie - jak wiemy jest bardzo zimno, w związku z czym mam obawy czy "nauka" komputera nowej mapy w takich warunkach nie narobi szkody? Prawdopodobnie silnik się będzie długo nagrzewał żeby osiągnąć roboczą temperaturę. Jak ją [temperaturę tą] poznać? Dodatkowo zamówiłem oringi 65/4 oraz 70/8 w sklepie ze sprzętem do uszczelnień technicznych - katalogowy zakres temperatury pracy oringu to -30 do 100 *C. Tworzywo ABS z którego (prawdopodobnie) wykonany jest kolektor dolotowy utrzymuje swoje parametry w granicach -45 do 85 *C. Nie powiem urzekła mnie cena tych oringów bo jest 10-cio krotnie niższa jak w ASO (6zł za oba). Jak myślicie dadzą radę? Czy zabierać się za robotę teraz jak są mrozy?

 

Dodano: 21 lut 2012 - 15:42

Oringi wymienione, kolektor uszczelniony na łączach. Start - 100p rpm, po 4-5 minutach stabilne 700 rpm. Ja mu gaz a on zbiera się jakby na dopalaczu był, wciskam sprzęgło, obroty stabilne. Bajka! Teraz sprawdzić muszę jeszcze spalanie.

Dzięki za poradę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!