Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapłonem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

To jest dopiero mój drugi post więc jak piszę w złym miejscu to proszę mnie przenieść. szukałem podobnego tematu ale.. hmm jakby z każdy po trochu pasuje do mojego.

Pewnego dnia, odpaliłem samochód , pojechałem na stacje , zatankowałem (zatankowałem benzynę :) ) i zostałem na niej stać. Samochód nie chciał odpalić. po kilkunastu próbach i godzinnej przerwie odpalił ( musiałem mu pomóc gazem ) i od razu zgasł. Silnik nie trzymał obrotów, jak się zagrzał to nawet było ok. jeździł - trwało to 3 dni.

Pojechałem do kumpla na garaż , okazało się że jest przebicie na jednym kablu, wymieniłem komplet i praktycznie dalej było to samo, aż do momentu gdy całkiem przestał palić. Silnik kręci ale nie umie zaskoczyć. Sprawdziliśmy kompresje silnika i kumpel powiedział że jest wporządku. Uznaliśmy że może to cewki bo iskry na świecach są dość słabe , więc podłączyliśmy cewki z innego megane (taki sam model) i zapalił , a za chwilę wróciło do poprzedniego stanu - czyli znowu nie palił , a te cewki chyba szlag trafił. Powiedzcie mi co by to mogło być bo nie mam zielonego pojęcia. Ja nie jestem mechanikiem więc ciężko jest mi tutaj coś więcej powiedzieć, ale słyszałem też , że może to być czujnik położenia wału czy coś takiego. Da coś podłączenie do komputera? Renault Megane 1.6 8v 96'.

 

 

Dodano 03 grudzień 2012 - 12:23

Witam, Help!!

Mam meganke 1.6 8v. ( bez gazu)

Nie jestem mechanikiem ani zbytniej wiedzy w tym zakresie nie posiadam, wiec lize na Was ;-)

Objawy sa takie, ze po nocy jak jest zimno tak jak dzis , samochod nie chce zapalic.. kreci, kreci nawet jakby cos chcial chwycic ale w efekcie nie zapali. Druga rzecz , jak wylacze silnik i w przeciagu bardzo niedlugiego czasu chce zapalic ( np. Na stacji benzynowej )auto ma problem sie uruchomic, zapali , troszke sie dlawi a pozniej na ogol obroty wskakuja na wyzsze wartosci ok 2000 obr/min .Po jakim czasie spadaja w granice 750 obr.

Wymienilem rok temu bo dzialy sie podobne rzeczy: Cewki, kable wys. nap. , swiece na nowe. Niby pomoglo ale przez lato jest cieplo i nie zaobserowalem podobnych objawow.

Z forum wyczytalem ze majacy podobny problem pisza ze to moze byc czujnik temp.wody co o tym myslicie?

Zbywa mnie od tej mysli ten drugi objaw. Moze sie myle i nie ma nic wspolnego z tym pierwszym dlatego tez Was pytam o zdanie.

 

Czy podlaczenie auta pod komputer moze wskazac co jest uszkodzone?

 

Sorry za brak pol znakow - pisze z komorki.

Na przyszłość radzę pisać w już założonym temacie, nawet jak nikt nic nie napisał, a nie zakładać kolejnego!

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Na stacji benzynowej )auto ma problem sie uruchomic

Miałem to samo po zatankowaniu do pełna. Teraz jest ok,ale ja miałem problemy z czujnikiem temp. właśnie i do dzisiaj nie zgłębiłem tajemnicy powiązania tankowania z czujnikiem :) .Tematów pełno na ten temat na forum nie tylko naszym.

Teraz wpadło mi do głowy,że być może podczas tankowania do pełna opary są wypychane na siłę,następuje ich duże stężenie,skraplają się w filtrze oparów,otwiera się zawór i silnik dostaje za dużo paliwka przy rozruchu na ciepłym.Ale z drugiej strony..skąd on wie o przepełnieniu filtra skoro tam nie ma żadnego czujnika?..bzdura chyba ale spróbowałbym na Twoim miejscu odpiąć wąż z oparami od kolektora albo wyciągnął wtyczkę od elektrozaworu par paliwa i podjechał zatankować żeby rozwiać wątpliwości.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah te Renowki;-)

Tutaj problem tkwi w tym ze nie zawsze i nie tylko zadrza sie to podczas tankowania. Stane na chwile ,nie wiem do kiosku, wylacze samochod na jakies 3 minuty i tez czasem ma problem sie uruchomic;-)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź masę sterownika,jest przykręcona do bloku silnika za rozrządem,obok głównej plecionki masy. U mnie była swego czasu skorodowana i trzymała się ,,na styk'' dosłownie...potrafiła zgasnąć przy wyprzedzaniu ;)

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Tak, minęły wszystkie dolegliwości. Czasem jednak mnie zaskoczy i nie odpala od strzału jak jest ciepła i stanę gdzieś na pewien czas,jak zimna odpala pięknie...muszę wtedy,,kliknąc'' żeby immo sobie zadziałało i odpala.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!