Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po zakupie Meganki, która nie miała w ogóle termostatu, założyłem nowy i przez miesiąc było wszystko OK, po 3 km temp rosła do 'poziomu' tj. 3 kreski i tak trzymała.

Odkąd zrobiło się zimno zaobserwowałem, że wskaźnik temperatury zatrzymuje się nieco powyżej 3 kreski - załączam zdjęcie.

 

Wahań temperatury nie ma, jednak gdy włączę ogrzewanie na maksa temperatura spada idealnie do 3 kreski.

Termostat się nie otwiera do końca czy raczej szukać już problemu w uszczelce pod głowicą...?

Słyszałem, że optymalna temperatura pracy jest między 2 a 4 kreską, więc może jestem tylko przewrażliwiony?

Ubytków płynu nie ma, kopci na biało bo jest zimno, po rozgrzaniu przestaje.

:)

post-37585-0-23063800-1322417597_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś przewrażliwiony, tak jest dobrze :)

Temp. może się wahać pomiędzy 3-ą a 4-tą kreską, jak lekko spadnie poniżej 3-ej to też nie tragedia. Ważne żeby nie spadała w pobliże 2-ej i nie rosła ponad 4-tą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie temperatura przy max nagrzanym aucie nigdy nie przekroczyła 3 kreski. Termostat sprawdzałem, jest OK - puszcza dopiero po nagrzaniu się silnika. Poniżej zdjęcie wskaźnika - to jest standardowa pozycja podczas jazdy jak jest nagrzany.

Autko jest z LPG więc reduktor służy też jako odbiornik ciepła..

post-33136-0-43664900-1326750020_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być spowodowane błędnymi wskazaniami czujnika temp. Czy w lecie, przy dużych upałach, włącza się wentylator na chłodnicy? Szczególnie jak dłużej postoisz w korku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator się załącza normalnie. Nawet teraz w zimowe dni jak postoję w korku lub przegonię auto to słychać go od czasu do czasu. Temperatura silnika jest ok, obroty na rozgrzanym spadaja do ok 750 czyli książkowo. Ogrzewanie chodzi super. W skrajnych przypadkach( długie stanie w korku) wskażnik podejdzie pod 3 kreskę i za chwilę opada do połowy 2/3 i wtedy słychać wentylator.

 

Chyba jest Ok? czy jest sens grzebać przy tym czujniku skoro działa wszystko? Rozumiem, że jedynym sposobem jego "naprawy" jest wymiana na nowy?

 

Silnik się szybko nagrzewa i nawet teraz przy temp ok 0 stopni przełacza się na LPG po ok 300-500m ( ustawione na 26 stopni) i wtedy też już czuć delikatnie ciepłe powietrze z nawiewu. Sprawdzałem kiedy termostat puszcza - dopiero po przejechaniu ok 5 km jak już w aucie jest gorąco.

Edytowane przez grzesju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił, o ile się nie mylę u Ciebie są dwa czujniki, biały i brązowy, jeden podaje sygnał na deskę, drugi na ECU. Wg tego co piszesz wychodzi, że ten pierwszy coś nie tak pokazuje. Trzeba by wziąć omomierz i porównać z tabelką (gdzieś jest na forum :-))

Ale tak jak już napisałem, zachowanie jest prawidłowe, a to, że pokazuje niżej to szczegół. Ty wiesz, będziesz sprzedawał auto powiedz kupującemu o tym i po kłopocie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to może być czujnik. Jeżeli są dwa - iiny dla ecu inny dla wskazówki to wszystko wyjaśnia.

Przed chwilą wróciłem tym autkiem, pojeżdziłem trochę i wskazówka nie przekroczyła 2,5 a wentylator się włączał i ogrzewanie chodzi idealnie.

Rozumiem, że biały daje sygnał na wskazówkę a brązowy na ECU?

 

może kiedyś znajdę jakiś na podmiankę to wtedy przełożę

 

dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!