Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po zakupie Meganki, która nie miała w ogóle termostatu, założyłem nowy i przez miesiąc było wszystko OK, po 3 km temp rosła do 'poziomu' tj. 3 kreski i tak trzymała.

Odkąd zrobiło się zimno zaobserwowałem, że wskaźnik temperatury zatrzymuje się nieco powyżej 3 kreski - załączam zdjęcie.

 

Wahań temperatury nie ma, jednak gdy włączę ogrzewanie na maksa temperatura spada idealnie do 3 kreski.

Termostat się nie otwiera do końca czy raczej szukać już problemu w uszczelce pod głowicą...?

Słyszałem, że optymalna temperatura pracy jest między 2 a 4 kreską, więc może jestem tylko przewrażliwiony?

Ubytków płynu nie ma, kopci na biało bo jest zimno, po rozgrzaniu przestaje.

:)

post-37585-0-23063800-1322417597_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś przewrażliwiony, tak jest dobrze :)

Temp. może się wahać pomiędzy 3-ą a 4-tą kreską, jak lekko spadnie poniżej 3-ej to też nie tragedia. Ważne żeby nie spadała w pobliże 2-ej i nie rosła ponad 4-tą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie temperatura przy max nagrzanym aucie nigdy nie przekroczyła 3 kreski. Termostat sprawdzałem, jest OK - puszcza dopiero po nagrzaniu się silnika. Poniżej zdjęcie wskaźnika - to jest standardowa pozycja podczas jazdy jak jest nagrzany.

Autko jest z LPG więc reduktor służy też jako odbiornik ciepła..

post-33136-0-43664900-1326750020_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być spowodowane błędnymi wskazaniami czujnika temp. Czy w lecie, przy dużych upałach, włącza się wentylator na chłodnicy? Szczególnie jak dłużej postoisz w korku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator się załącza normalnie. Nawet teraz w zimowe dni jak postoję w korku lub przegonię auto to słychać go od czasu do czasu. Temperatura silnika jest ok, obroty na rozgrzanym spadaja do ok 750 czyli książkowo. Ogrzewanie chodzi super. W skrajnych przypadkach( długie stanie w korku) wskażnik podejdzie pod 3 kreskę i za chwilę opada do połowy 2/3 i wtedy słychać wentylator.

 

Chyba jest Ok? czy jest sens grzebać przy tym czujniku skoro działa wszystko? Rozumiem, że jedynym sposobem jego "naprawy" jest wymiana na nowy?

 

Silnik się szybko nagrzewa i nawet teraz przy temp ok 0 stopni przełacza się na LPG po ok 300-500m ( ustawione na 26 stopni) i wtedy też już czuć delikatnie ciepłe powietrze z nawiewu. Sprawdzałem kiedy termostat puszcza - dopiero po przejechaniu ok 5 km jak już w aucie jest gorąco.

Edytowane przez grzesju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zostawił, o ile się nie mylę u Ciebie są dwa czujniki, biały i brązowy, jeden podaje sygnał na deskę, drugi na ECU. Wg tego co piszesz wychodzi, że ten pierwszy coś nie tak pokazuje. Trzeba by wziąć omomierz i porównać z tabelką (gdzieś jest na forum :-))

Ale tak jak już napisałem, zachowanie jest prawidłowe, a to, że pokazuje niżej to szczegół. Ty wiesz, będziesz sprzedawał auto powiedz kupującemu o tym i po kłopocie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to może być czujnik. Jeżeli są dwa - iiny dla ecu inny dla wskazówki to wszystko wyjaśnia.

Przed chwilą wróciłem tym autkiem, pojeżdziłem trochę i wskazówka nie przekroczyła 2,5 a wentylator się włączał i ogrzewanie chodzi idealnie.

Rozumiem, że biały daje sygnał na wskazówkę a brązowy na ECU?

 

może kiedyś znajdę jakiś na podmiankę to wtedy przełożę

 

dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!