Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana skrzyni biegów


teko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podczas jazdny jakiś czas temu zaczął wyskakiwać 5 bieg, po paruset :) w ogóle przestał działać. Samochód jeszcze od tej pory zrobił z 1000 km. Wiem, że to czysta głupota, ale samochodu drugiego nie ma a jeździć trzeba. Mam w związku z tym pytanie, gdzie w okolicach Gliwic lub Jastrzębia-Zdroju można kupić skrzynię do tego modelu.Wiem o regenerowanych w Mikołowie i Chorzowie. Dowiedziałem się że w tym samochodzie różnią się one rozmiarem łapy i wałka. Da jakoś się sprawdzić rozmiar wałka bez wyjmowania skrzyni? Wątpię też żeby po takim przebiegu dało się ją naprawić, ale też bym się chciał dowiedzieć czy była by taka możliwość i gdzie.

Co też trzeba rozebrać aby do tej skrzyni się dostać? Jak zaglądałem od dołu to raczej nie da rady, a od góry moim okiem by trzeba było opuścić silnik, odłączyć chłodzenie i gazik. Coś jeszcze by trzeba było zrobić?

Chyba wszystko to co chciałem. Dzięki z góry za odpowiedzi.

Pozdr.

Edytowane przez teko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbieranie to albo wyciągasz ze silnikiem górą albo rozbierasz zawieszenie z dołu, wyrzucasz trawere(sanki), powieszasz silnik i ściągasz skrzynie. Zabawy z tym trochę jest. Co do naprawy to wystarczyło wpisać w google i jest zakład w Sosnowcu http://skrzynie-biegow.firmy.net/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Dostałem tanio skrzynie. Mialby ktoś dostęp do danych, żeby sprawdzić czym się różnią skrzynie JB1170 od JB3097?

Ewentualnie szukam piątego biegu bez trybów do JB1170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JB1 są stosowane w 1.4 i 1.6 a JB3 w 2.0 (oraz scenic 1.6). JB3 mają dłuższe przełożenia. Z tego wynika że 1.4 z JB3 będzie słabe. Wałki są raczej takie same ale obudowy pewnie inne. Możesz zrobić tak jak ja i zostawić sobie tą swoją skrzynię. Napraw ją częściami z JB3. Opisywany przez ciebie problem może wskazywać na widełki lub zatrzask (mnie też wyskakiwała piątka). Częsci te powinny być takie same. Ja swoją skrzynię rozebrałem i złożyłem w piwnicy przy dobrym świetle, bez specjalnej znajomości budowy skrzyni. Auto jak na razie jeździ już ponad rok z naprawioną skrzynią.

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest właśnie uszkodzony wodzik i prowadnica, ale jak się dowiedziałem to może trochę nie pasować i jak się za mocno wciśnie to można uszkodzić. Czy może jednak łatwiej to jest wymienić niż uszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% nie będzie pasować obudowa sprzęgła (kielich). Obudowa skrzyni, podejrzewam też jest inna. U mnie była JB1054 a kupiłem JB1095. Niby przełożenia te same a obudowa sprzęgła inna i obudowa skrzyni nie pasowała do mojego kielicha. Okazało się to dopiero w momencie montażu, bo gdy leżały na ziemi to wyglądały identycznie.

5 bieg jest poza obudową skrzyni, pod taką czarną pokrywą.

Moim zdanie najlepszym rozwiązaniem jest wymiana skrzyni JB3 na JB1 i zrobienie z niej dawcy do twojej. Części będą pasować. Jak kupisz skrzynię z identycznym numerem jak twoja to nawet koła zębate będą takie same. W moim przypadku koło 5 biegu było identyczne (miałem złamany jeden ząb ).

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Nie chciałem zakładać nowego tematu. Szukam skrzyni biegów do mojej megane 1.4 96r i jest ona z oznaczeniem JB1106. Mam możliwość w okolicy zakupienia skrzyń: JB1165, JB1170, JB1054. Czy któraś z nich by pasowała czy dla pewności zamówić identyczną jak moja? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!