Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem falujące obroty


kamaro111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich być może powielę temat jednak jest to dla mnie ważne........Sekwencja stag 4 renia 1,6 8v 97r.......instalacja zamontowana 7 miesięcy temu. I od początku problemy,silnik faluje na wolnych obrotach do tego stopnia że potrafi zgasnąć zaznaczam że jak auto postoi przez noc rano pierwsze przełączenie na gaz i faluje gaśnie parska prycha.Gdy silnik pochodzi trochę wszystko wraca do normy nie gaśnie i nie faluje,co to może być wymienione świece,kable wn ,filtr,instalacja ustawiona sonda działa po wciśnięciu hamulca dalej to samo czyli odpada nieszczelność serwa.Temperatura przełączenia 35stopni wyczyszczona przepustnica krokowiec działa dtt2000 nie zgłasza błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i te same problemy od 2 lat, robiłem cuda wianki, wymieniałem różne podzespoły i zawsze przez pierwsze 20-30 minut jazy falują obroty potem jest w miarę ok. I wiesz co ? wszystko co robiłem pomagało na max 2 dni potem wszystko wraca do "normy".....ja się przyzwyczaiłem i mam gdzieś że falują :) ale tobie życzę abyś mniej wydał i trafił co jest nie tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem tak samo, jak autor tematu (ten sam model auta i to samo LPG). Wg gazownika wszystko było ok. Wg mnie nie. Kupiłem kabel do sterownika gazu i ustawiłem gaz sam. Do dziś nic się niepożądanego z autem nie dzieje. Regulacja wbrew pozorom jest łatwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz reduktor i wtryski? Obstawiam, że valtec, chociaż objaw typowy dla matrixa, trzeba zrobić korektę po temperaturze i tyle, spisz model wtrysków i reduktora, coś podziałamy.

 

 

 

Valtek ale co to ma wspólnego ???mam w mazdzie 323 1,5 16v valteki chodzi idealnie, nic nie się nie dzieje nie faluje nie gaśnie.......scenic jest przeciwieństwem.Kabel do gazu mam jednak hm.... program wyświetla że każde połączenie jest rejestrowane i każda zmiana parametrów jest podstawą do utraty gwarancji.Mam zżuty ekranu parametrów silnika ale to i tak nic nie zmienia

 

Kreciq napisz co zmieniałeś?

Edytowane przez kamaro111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ustawiłem po swojemu od początku. Też miałem dylemat, czy grzebać, czy nie (również miałem związane ręce przez gwarancję). Postanowiłem, że jednak zignoruję gwarancję. Miałem do wyboru: albo kosztowne naprawy silnika po okresie gwarancji gazu, albo ustawianie samodzielnie co wiązało się z utratą gwarancji.

Co mogę dodać, to dopóki nic nie zmieniasz, gwarancji nie tracisz. Przyjrzyj się zakładce "odchyłka". Powinna ona być jak najbardziej płaska i być jak najbliżej zera (lub minimalnie ponad). Jeżeli tak nie jest, instalacja jest na pewno źle wyregulowana.

PS-początek wykresu (czerwonej linii) będzie zawsze leciał na dół. Można to interpretować, jako zakres obrotów, w których silnik nie pracuje i nie jest to zero obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z czymś takim gazownik oddał Tobie auto ? Nie trzeba nawet sprawdzać odchyłki. To nie ma prawa dobrze działać.

Masz ustawioną za ubogą mieszankę i jak nie zostanie to poprawione, wypalą się gniazda zaworowe. Do tego wolne obroty (gaz) idą w lewą stronę, a powinny iść w dół. W ten sposób gaz zalewa silnik i sterowanie silniczkiem krokowym (tak w skrócie) głupieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj głupio mi mówić przez 7 miesiecy jeździłem z instalacją stag 200-4 pomimo tego że zapłaciłem za stag 4 i taką miałem w homologacji i gwarancji......dopiero gdy zaczęły się problemy postawiłem auto do gazownika i zaczełem cisnąć że coś jest nie tak.Po tym właściciel firmy stwierdził że sterownik jest coś nie teges.Gdy zapytałem co jest grane i drążyłem temat stwierdził że instalacja była założona po znajomości i tyle.......i dlatego zapłaciłem mniej tz.1900zł a powinienem 2200 teraz dopłąciłem do tego 200zł i dalej tzw.ku............ wielki

 

Dodano: 17 gru 2011 - 18:13

Czy ktoś potrafi mi podpowiedzieć jak ustawić krok po kroku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam identyczny problem. Instalacja stag4 od roku i od samego początku falowanie obrotów. Na zimnym silniki czasem nawet gaśnie, na gorącym krokowiec daje sobie jakoś rade. Wymieniłem świece, kable wn i nie wiem czego się czepić dalej. Jeśli by się wam udało to ustawić za pomocą kabla to dajcie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No więc tak,gazownik rozwiązał problem falowania choć szukał gdzie się dało i zwalał winę na co się dało tylko nie na instalację :) Po 6 godzinach przebywania w zakładzie ulegli moim namową aby wymienić listwę wtryskiwaczy na coś szybszego od valteka,byłem przygotowany zakupiłem nawet na własny koszt magic jet.....Obnieśli się honorem i zamontowali omvl reg fast co w sumie mnie ucieszyło gdyż choć trochę odzyskam kasy (jeśli ktoś będzie chciał kupić zapraszam). Ale do rzeczy,demontaż valdemara montaż reg fast zmiana w programie silnik zimny odpalamy..........eureka !!!!czasy wtrysków gazu zamiast 3,2 zmieniły się na 2,1 i auto żyje na zimnym silniku nic nie faluje nie gaśnie . Jednym słowem trzeba cisnąć gazowników jeśli gówno założyli to ich problem nie nasz jako użytkowników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja dziś odebrałem auto od gazownika

1.4 energy 8V monowtrysk

i cholernie mi falują obroty jak stoje na światłach... jak się rozgrzeje to niekiedy problem znika.

Walnąłem testowe 100km żeby sprawdzić czy jak złotówkę da mi tata to se sprawdze jak to lata ;D no i niby nie jest tragedia... na biegach lata dość dość...silnik nie wyje i nie słychać innej kultury pracy.

Spalanie po 100km sprawdziłem tankując przed do fulla... 33.8 litra wlazło.... i po trasie dotankowałem do fulla...i wysło 13.8 na sto km.

Wujaszek po obiawach wywnioskował, że mieszanka jest zbyt bogata przez to się dławi na wolnych obrotach i nie idzie za dobrze (wyciąga 125km/h / na benzynie 145/150km/h).

Wujek dobrze prawi czy macie jeszcze jakieś sugestie z jakim tematem uderzyć w gazownika?

 

Po tygodniu kazał mi się zgłosić na regulacje i podpięcie pod kompa więc zbieram maksymalną ilość informacji, żebym wiedział o co gościa atakować ;D

Czytałem, że renia 1.4 energy smoli 8-10l gaziora na 100.... niecałe 14 to trochę przegięcie.

Benzynki paliła 6-6.5 trasa latem. 7 miasto latem... 7 trasa zima i 7.5 miasto zimą.

Teraz kopci 8 z groszem średnio i trasa i miasto... planuję regulacje zaworów...to też ma wpływ na falowanie przy LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!