Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze, po przekopaniu się przez wiele tematów nie udało mi sie jasno sprcyzowac co faktycnzie dolega mojej meganie. Mianowicie problem polega na dziwnej pracy silnika, raz chodzi ładnie tak jak powinnien na wolnych obrotach-1000obrotó, a czasami lekko nim szarpie i spadają obroty-nawet 500obrotów, na granicy pracy silnika. Nie ma zależności kiedy jak pracuje np czy silnik jest rozgrzany czy nie, czy uruchomiony po krótkiej czy dłuzej przerwie. Od jakiegos czasu pojawił sie problem z płynnym odpalenie i czasami zaraz pod odpaleniu ciagnie ledwo na 500obr ze prawie gasnie, jak mu pododaje troszke gazu to praca silnika sie troszke poprawia ze mozna jechac (obroty na wolnych około 700-800obrotów czasami lepiej ale ostatnio to rzadkośc). Ostatnimi czasy wymieniłem czujnik położenia wału, kable zapłonowe(stare był dosc obgryzione przez kuny, pomyslałem ze to mzoe byc przyczyną), po wymienie kabli nic sie nie zmieniło, sprawdzona została szczelnosc dolotu, nei zaobserwowałem tez aby jakos specjalnie ubywało płynu chłodniczego, silnik nie bierze też oleju,co ciekawe świece po sprawdzeniu raczej tez nie są zalewane, jak uwazacie co moze powodowac takie objawy, co uwazacie ze jeszcze powinnienem sprawdzic, poczatkowo zastanawiałem sie jeszcze nad silniczkiem krokowym, ale obecnie go raczej wykluczam ze wzgledu ze mam wrazenie ze silnik nie pracuje na wszystkie cylindry. Szukam jakies porady i weryfikacji bo nie chciał bym ładowac kasy na wymiane czegos co wcale tego nie wymaga ale mechanik poleci bo chce zarobic, ostatnio mocno sie licze z funduszami z tad moja ostrożnosc w działaniu. Jeśli nie napisałem czegos w temacie i jeśli macie pytania badz cos jest nie jasne pytac, postaram sie odpowiedziec, licze na waszą pomoc i waszą wiedze

 

Dodano: 22 gru 2011 - 20:21

Nikt się nie wypowie?

Edytowane przez megane98
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to prawidłowe obroty to 750 a nie 1000. Jak jest 1000 to prawdopodobnie wchodzi w tryb awaryjny, świeci się kontrolka z zygzakiem? Prawidłowo reaguje przy włączaniu zapłonu? Problemem w tym wypadku był by prawdopodobnie jakiś czujnik. Na początek sprawdź miernikiem działanie wszystkich czujników. Jeśli jest tak jak piszesz, że nie chodzi na wszystkich cylindrach to do sprawdzenia układ zapłonowy. Na początek cewki, na pracującym silniku ściągasz z nich przewody i powinny ładnie siać iskrami po silniku (nie dotykaj masy bo cię kopnie). Dawno wymieniałeś świece? Przy przebiegu na gazie powinno się wymieniać teoretycznie co około 30kkm. Można jeszcze sprawdzić kompresję i wyregulować zawory. Regulacja jest prosta i bez problemu sam dasz sobie radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieswiecą się żadne kotrolki sygnalizujace awarie, Zauwazyłem ze czasami troszke muli przy zapłonie i nie pali idealnie. Rozwazałem cewke, ale czy wadliwa cewka nie dawała by oznak na swiecach, np: zalewanie swiec? zobacze mzoe spróbuje sprawdzic jak mówisz. Swiece nie tak dawno wymieniałem bo około 15tys km temu, autko cały czas na benzynie nigdy nie widziało gazu. Myslałem własnie zeby sprawdzic kompresję i wyregulować zawory, kompresji nie sprawdze bez sprzetu wiec i tak trzeba bedzie zagladnac do warsztatu, zastanawiam sie tylko czy pierwsze sprawdzic kompresje a później regulowac czy kolejnos nie ma znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym olał warsztat, przyrząd kupisz już za około 50zł i zostanie ci na długo. Najpierw wyreguluj zawory i sprawdź czy będzie poprawa. Dopiero potem pomiar kompresji jak regulacja nic nie da. Co do silniczka krokowego to jednak nie wykluczał bym go do końca. Można by jeszcze sprawdzić wtryskiwacze - w tym silniku to z 15min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem to samo. Wymieniłem przewód masowy na nowy i wyczyściłem jego styki z silnikiem i karoserią samochodu. Następnie wymieniłem silniczek krokowy na nowy i zaprogramowałem. Wyczyściłem przepustnice i czujnik powietrza w rurze dolotu ponieważ był zabrudzony i to konkretnie przez olej z odmy który jest wyrzucany od czasu do czasu w tą rurę. Olej a propo też tam był a nawet w filtrze oleju. Jak ręka odjął. Chodzi jak złoto/ Spróbuj moze to |Ci coś da. Bez warsztatu fajna robota i łatwa. Pozatym od czasu do czasu takie coś silnik lubi oj lubi. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Mam prośbę, abyście wsłuchali się w pracę mojego silnika i wypowiedzieli się na jej temat. A konkretnie poza klekotaniem i bulgotaniem (chociaż tu też prosiłbym o komentaż) chodzi mi o dźwięk (ciche zgrzytanie) ,gdy nagrywam przy nadkolu prawym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szczerze mówiąc wsłuchuje się w ten film ale nie bardzo mogę usłyszeć bulgotania. Ale jeżeli coś bulgocze to może pompa wody.??

W mojej megi nie pokoił mnie taki dziwny pisk a raczej takie tarcie metalu o metal z okolic rozrządu (trudno dźwięki opisać słowami). Przy pomocy aluminiowej rurki dostawianej jednym końcem do poszczególnych części rozrządu a drugi koniec rurki przy uchu wyczaiłem że rolka rozrządu jest zajechana. Zdecydowałem że wymienię samą rolkę a nie cały rozrząd i już zrobiłem kilka tys km po tej wymianie i megi śmiga... Kto wie co by było gdybym tej rolki nie wyczaił. Dlatego warto słuchać naszych aut :-) A klekotanie jest i u mnie i raczej nie ma się co nim przejmować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klekotanie i bulgotanie to rzecz drugorzędna. Bardziej niepokoi mnie dzwięk ten przy nadkolu. Co prawda chyba zbyt głośno go nie słychać bo silnik jest na ssaniu i zagłusza go skutecznie. Nagram ponownie na rozgrzanym silniku. Narazie dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!