Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przebiegi w Waszych TCe a usterkowość auta


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak napisałem jedyna rzecz to wymiana alternatora. Wymiana (na gwarancji) wynikała z tego, że kilka razy po uruchomieniu samochodu na lekkim mrozie i kilku minutach jazdy pojawił mi się na ułamek sekundy czerwony komunikat. Komunikat znikał tak szybko, że nie byłem w stanie go przeczytać koncentrując się jednocześnie na tym co na drodze. W serwisie powiedzieli, że komputer nic nie zarejestrował. Profilaktycznie wymienili alternator, bo stwierdzili, że to może być problem z ładowaniem (opisany w jednym z wątków na forum). Po tym komunikaty zniknęły. Miałem jeszcze, też w ramach gwarancji, wymianę trzeciego światła stopu- odśnieżając samochód wyrwałem razem z kawałkiem lodu uszczelkę. Samej uszczelki się nie wymienia więc wymienili całe światło. Generalnie jestem bardzo zadowolony z samochodu i tego silnika.

Edytowane przez wycombe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierwszy przegląd po roku i przy 17000 km. Z silnikiem nic się nie dzieje, jedyne rzeczy które zgłosiłem to od czasu do czasu restartujące się radio (wgrali mi soft w wersji 3.0 i na razie jest lepiej) oraz dziwne wskazania pojemności baku paliwa -czasami rezerwa paliła się jak w baku było jeszcze 14l paliwa a czasami przy 5 (tankuję praktycznie zawsze na tej samej stacji), coś zmienili przy ustawieniach komputera tutaj czas pokaże czy będzie lepiej..

Wracając do tematu silnika to jestem zadowolony, ostatnio nawet że spalaniem udaje mi się schodzić poniżej 8.5l w mieście :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio i ja musze zgłosić. I wskazania komputera co do paliwa tez. Mi zawsze przeklamuje o jakie 5 litrów. Pokazuje komp ze spalono np. 45 litrow a przy tankowaniu wchodzi tylko 10 a powinno teoretycznie prawie 15 bo bak ma 60 litrów.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Czasami zastanawiam się czy to jest forum miłośników Renault Megane czy może forum przyjaciół języka polskiego..

Edytowane przez Flacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

Moje Megane III Tce 1.4 mam od nowości od 2010r. styczeń (produkcja 2009). Z silnikiem i generalnie z samochodem żadnych problemów. 62 000km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Moja Megi właśnie przekroczyła 60 tys. km. Z silnikiem nigdy się nic nie działo i przez te 4 lata zawsze spisywał się bez zarzutu - teraz na przeglądzie wyszło tylko jakieś niewielkie zapocenie w okolicy rozrządu. Z dziwnych usterek to dwukrotnie wymieniano mi w tym czasie lampki podświetlenia tablicy rejestracyjnej, bo skorodowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tylko przy zimnym silniku i niskich temperaturach przy około 2000 obr lekko szarpie autem.

ja też tak mam, dokładnie jak piszesz. Sądzę, że to jest dawkowanie paliwa takie dziwne jak silnik już trochę złapie temperaturę (tak około 50st.C) ale jeszcze nie jest rozgrzany to przy dodaniu gazu jest jakby przez chwilę nadmiar powietrza w stosunku do paliwa. Szczególnie, że silnik schodzi powoli z mieszanki bogatej na normalną i ogólnie jest jeszcze w fazie rozgrzewania to zimne zasysające powietrze może mieć wpływ na kulturę spalania a i silnik nie ciągnie tak jaj po dobrym nagrzaniu się.

U mnie się to zmieniło jak wgrałem nowy program i zaczipowałem auto. Czasem gdzieś się poczuje to takie zadławienie ale ledwo ledwo. Przed czipem to czasami tak potrafił szarpnąć silnikiem, że aż żona czuła na miejscu pasażera.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Obecny stan licznika w mojej Megane to ponad 133 tyś. km. Samochód posiadam od prawie roku i kupiłem go z przebiegiem 98 tyś. Silnik TCe 180. Żadnych problemów z silnikiem do tej pory nie miałem. Od poprzedniego pierwszego właściciela mam komplet dokumentów i nie stwierdziłem żadnych napraw motoru ale dla pewności musiał bym zapytać w serwisie. Tak poza silnikiem, w aucie zdążyłem wymienić poduszke amortyzatora z łożyskiem i gumową obudowę przegubu bo miała przerwanie. Ostatnio na gwarancji lakierowana tylna klapa bo mały pęcherzyk pojawił się pod lakierem w miejscu gdzie się ją otwiera. Do tego naprawa na przedłużonej gwarancji klimy a dokładnie rurki odprowadzającej skondensowaną wodę bo lało się do środka auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W mojej w stajni są dwa 1,4TCe jeden w SIII 2013 drugi w MIII Coupe GTline 2012, oba zasilane LPG BRC z lubryfikacją elektroniczną i zestrojone na 160KM, przebiegi 38tys.km i 70tys.km, póki co wszystko działa bez zastrzeżeń i awarii. W SIII przy 6kkm był mały wyciek oleju przy chłodniczce oleju, wymieniano w ramach gwarancji.

Spalanie mini-minimalne 5,4 Pb/100km (6,5 LPG/100km) czyli jazda do 100km/h, głaskanie pedału gazu, niewidomy emeryt za kierownicą, klaksony za plecami :-) - nie polecam.

Spalanie normalne w mieście 9,4 Pb/100km (11,2 LPG/100) przy średniej 20-22km/h centrum Wrocka bez jazdy po obwodnicach i tras szybkiego ruchu.

Spalanie trasa do 110km/h 7,6 Pb/100km (9,1 LPG/100)

Spalanie autostrada 120-130km/h 8,1 Pb/100 (9,7 LPG/100)

Spalanie autostrada 140-160km/h 9,2 Pb/100 (10,6 LPG/100) im szybciej tym więcej wciągnie.

Prędkość max. Sc 204km/h, Megi 212km/h na Pb98.

W Megi, która jest lżejsza i niższa spalanie w mieście i na autostradzie jest mniejsze o jakieś 0,4 - 0,6L.

Sąsiad ma Oktawie Kombi 1,4TSI 140KM przebieg 80tys.km, spalanie podobne jak w Megi, jednak na każde 1000km dolewa 0,6-0,8L oleju, a przy jeździe po autostradzie nawet 1L na 1000km to typowy problem wszystkich TSI z grupy VW w moich TCe nie dolewam nic :-)

Jako ciekawostkę dodam, że mój wcześniejszy ScII 2008r 2,0 F4R 146KM z LPG spalał więcej, szczególnie w mieście 12-13 LPG.

Przy obecnych cenach 10L LPG = 3,84L ON :-)

Silniczek jest nadzwyczaj cichy w Sceniku mierzyłem poziom hałasu na postoju w środku wyszło zaledwie 28dB.

Świetna dynamika, frajda z jazdy za niewielkie pieniądze i niezapomniana mina kolegi z Laguny 2,0dci 150KM jak zostaje w tyle ;-)

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na zwykłej trasie krajowej bez szaleństw, bez autostrady 6,4 Pb/100, autostrada 130-140km/h było 8,8 Pb/100 mowa o Sceniku, bo Megi po zakupie praktycznie od razu wjechała na rolki. Podczas dopieszczenia mapy wtrysku na hamowni, po pierwszym pomiarze i odczytach wszystkich parametrów łącznie z analizą sondy szerokopasmowej AFR "magik" stwierdził, że jest mocno zalany na wyższych obrotach.

Zabawa z Laguną już po zachipowaniu Scenika :-)

Megi miała okazję z rówieśniczką 1,9dci 156 KM, przy starcie było równo, przy 50km/h TCe odskoczyło od ciemnej chmury, ESP trochę przeszkadzało.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!