Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wskaźnik poziomu oleju


Leon1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pojawił się taki problem: po przekręceniu stacyjki nie wyświetla mi poziomu oleju. Wcześniej wszystko było ok. Ostatnio podlewarowałem samochód od strony kierowcy i po opuszczeniu więcej już poziomu oleju na wyświetlaczu nie zobaczyłem. Trwa to 4 dni. Co mogło się stać gdzie jest czujnik, który odpowiada za wyświetlanie stanu oleju? Czy mogło go zalać? Dodam tylko, że po podniesieniu samochodu poziom spadł do minimum więc chyba raczej zalac go nie powinno. Ktoś ma jakis pomysł?

Z góry dzieki za odpowiedź,

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2007-09-21, 17:34 ]

Co jest ludzie nikt nie wie co z tym czujnikiem? Może ktoś przynajmniej wie, gdzie sie to ustrojstwo znajduje? Pomóżcie Pleeese.

Pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podałeś co prawda roku produkcji Meganki i trudno na 100 % powiedzieć jak dokładnie jest w Twoim aucie, jednak odnosząc się np. do Megany 1.4 16V (2000 r.) z silnikiem K4J (a być może jest tak w większości modeli), to czujnik poziomu oleju wkręcony jest w tylną ścianę silnika a jego głównym elementem jest drut oporowy, którego rezystancja (opór elektryczny) ściśle zależy od tego jaka część drutu jest zanurzona w oleju, a jaka znajduje się nad jego powierzchnią (tj. "wisi" w powietrzu). Przepływający przez drut prąd w trakcie kontroli poziomu oleju (np. po włączeniu zapłonu) zdecydowanie go rozgrzewa, jednak wydzielane ciepło efektywniej rozpraszane jest z tej części drutu, która zanurzona jest w oleju. W jednostce komputera (ECU) mierzone jest ostatecznie napięcie elektryczne na zaciskach czujnika, które proporcjonalne jest do oporu drutu.

 

Jeśli czujnik oleju lub jego obwód są uszkodzone, to po włączeniu zapłonu powinien wyświetlać się na liczniku stan kilometrów z pominięciem pierwszego etapu związanego z wyświetleniem "słupka kółek" obrazującego stan oleju!

 

To chyba tyle ...

 

Dodam może jeszcze, że najbardziej wiarygodny pomiar tą metodą (jak też i tradycyjną typu bagnet) jest oczywiście wówczas, gdy auto odstało dłuższy czas, co pozwoliło na spłynięcie z wszystkich "zakamarków" oleju do miski. Jeśli silnik pracuje, a my wyłączymy go na "sekundę" i zaraz włączymy zapłon w celu sprawdzenia na wskaźniku słupkowym poziomu oleju, to nie dość, że olej nie zdążył pospływać z "zakamarków", to jeszcze istnieje ryzyko, że sam drut czujnika jest "ochlapany" olejem w znacznie większym obszarze niż w warunkach "stacjonarnych", co tym samym rzutować będzie na nieprecyzyjne określenie właściwego poziomu oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik oleju lub jego obwód są uszkodzone, to po włączeniu zapłonu powinien wyświetlać się na liczniku stan kilometrów z pominięciem pierwszego etapu związanego z wyświetleniem "słupka kółek" obrazującego stan oleju!

 

To chyba tyle ...

No to wygląda , że coś się popsiusło bo mnie po przekręceniu zapłonu wyskakuje licznik kilometrów. Moje autko jest z `97 silnik K7M, znalazłem w jakiejś książce rysunek czujnik pokazany jest w tylnej ścianie silnika tylko, że jak podniosę maskę to nic tam nie widać, może z kanału coś się zobaczy, ktoś orientuje się jakie są koszty naprawy tego ustrojstwa opłaca się, czy może gra nie warta świeczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze zresetować "komputer pokładowy". Procedurę jaka obowiązuje w przypadku moje Megany opisałem poniżej, jednak u Ciebie może być trochę inaczej, więc nie biorę odpowiedzialności.

 

Procedura resetu komputera pokładowego w Megane I ph.2 (1.4 16V 2000r.):

1) trzymając wciśnięty przycisk wybierania wyświetlanych informacji (u mnie jest to przycisk na końcu dźwigni od włączania wycieraczek) włączamy zapłon.

zareagują wówczas wszystkie kontrolki umieszczone w desce rozdzielczej oraz wskaźnik paliwa i temperatury.

2) trzymając cały czas wciśnięty ów przycisk, czekamy 2-3 sekundy.

Czas potrzebny na odczyt aktualnych informacji.

3) teraz wciskamy jeszcze przycisk "zerowania licznika przebiegów częściowych".

Nastąpi skasowanie dotychczasowych informacji i wprowadzenie do pamięci aktualnych.

 

Jeśli to nic nie pomoże, to sprawdziłbym obowiązkowo kontakty elektryczne złącza czujnika i przewody łączące! W najgorszym przypadku pozostaje wymienić niestety sam czujnik :-(

 

... czy może gra nie warta świeczki?

Powiem tak' date=' zawsze warto mieć pod kontrolą poziom oleju w silniku i po to właśnie stosuje się takie czujniki, bo przecież po bagnet statystycznie sięga się raczej rzadko.

Twój przykład pokazuje, że elektronika może być zawodna i ja osobiście ZAWSZE przed wyjazdem w dłuższą trasę (powiedzmy już powyżej 500 km) sprawdzam poziom oleju na bagnecie mimo, że kontrolki na desce rozdzielczej wskazują full.

Nasze czujniki poziomu oleju są proste w konstrukcji, ale są też czujniki ultradźwiękowe, które mają znacznie większe możliwości:

http://www.motofakty.pl/artykul/poziom_oleju.html

Dołączam jeszcze jeden link, którym pragnę jeszcze bardziej uwrażliwić na wyrobienie częstszego nawyku sprawdzania stanu oleju:

http://www.motofakty.pl/artykul/sprawdzaj_poziom_oleju.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!