Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przebicie w lewej tylnej lampie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z Renault Scenic 2001, 1.9 DTi. Jaka może być przyczyna przebicia podczas włączania kierunkowskazu lewego. Problem objawia się przygaszaniem światła stop z tyłu za każdym razem gdy pulsuje kierunkowskaz. Poza tym na tablicy rozdzielczej pulsuje pomarańczowy znaczek świateł przeciwmgielnych. Czyszczenie styków oraz przepięcie wtyczki do górnego gniazda nic nie dało. Problem nadal jest taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cienkim śrubokrętem podoginaj styki w kostce, tak by ciasno na stykach lampy siedziało, szczególnie masowy i problem zniknie. Masa do karoserii jest porządnie przykręcona i nie trzeba tam zaglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaszkodzi. To zazwyczaj się robi najpierw, bo czynność zbliżona do wymiany żarówki. Potem dopiero zabieramy się za bardziej poważne poszukiwania na kostkach, przewodach i złączkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hei. Miałem to samo. Poprowadziłem sobie osobny przewód do masy na wszelki wypadek gdzieś do karoserii. Potem popodginałem styki aby ciężej chodziły we wtyczce ale co najważniejsze we wtyczce jednej i drugiej ponieważ są połączenia między nimi. Przeważnie w tych modelach renault megane problem występuje we wtyczkach. Z czasem styki robią się lużne. Wyczyśc i ponastawiaj styki w obydwu wtyczkach. Ja miałem problem z lewą lampą a nie było styku w prawej. I po problemie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam wszystkich serdecznie.

 

Też miałem problem z tylnymi lampami. kupiłem samochód w 2010 roku i zaczęło się niewinnie od nieznacznego (jeśli można to tak ująć) przebicia lewej tylnej lampy (mowa o Renault Megane Hatchback, 1998, 1.6, silnik 55 kw, pzebieg ok. 180 000 km). Odbywało sie to tylko przy wściśnieciu hamulca i włączonego prawego kierukowskazu. Temat zbagatelizowałem i sie za niego nie zabierałem. Z tydzień temu (po dwóch latach) problem się nagle pogłębił i po naciśnieciu halmulca wszystko wariowało nie potrzebowałem do tego kierunkowkazów. Natomiast gdy włączałem którykolwiek kierunek to zamiast sygnalizacji menewru skrecania świeciły mi się plsacyjnie wszystkie lampy stop. Wniosek nie odkałdajcie naprawyna na później, bo niepotrzebnie przeciążacie tym okablowanie.

 

Potwierdzam opinie Forumowiczów, że zacząć trzeba od sprawdzenia masy (śruby przykręconejdo karoserii samochodu):

-prawa lampa - tam mamy łatwy dostęp do masy. Wystarczy odkręcić plastikową śrubę i zdjąć plastikową obudowę lampy,

-lewa lampa - tam dostep jest nieznacznie utrudniony gdyż paltikowa obudowa lampy podzielona jest na dwie części. Po odkreceniu plastikowej śruby jak w przypadku prawej strony uzyskujemy dostęp jedynie na potrzeby zmiany żarówek. Masy (ja stwierdziłem dwie śruby z masą) znajdują się pod dolną plastikową obudową. Przykręcona jest ona na trzy śruby z "główką" torx-gwiazdka,

-warto przeczyścić również styki w zarówkach,

-po wyczysczeniu lamp przystępujemy do sprawdzenia nieszczęsnych kostek. W moim przypadku nieznacznie nadtopiona była kostka lewa, mimo że jak już wcześniej napisałem pierwotnie problem występował z drugiej strony. Tak wiec nie ma reguły i sprawdzamy wszystko.

- czytałem posty i wiele osób pisze, że po podgieciu nic im to nie dało. Mi też się tak wydawało. Zwrócić musimy uwagę, że każdy styk w kostce składa sie zdwóch części. Z czegoś w rodzaju ramki i to ją zazwyczaj podginamy myśląc, że wzsystko będzie ok. i ruchomej częsci wewnątrz każdej z "ramek". I to własnie ten element musimy również podgiąć. Istotne jest również aby podgiąć styki z obu ston. Po wypięciu kostki mamy łatwy dostęp do styków na górze. Nie bardzo jest jak natomiast podgiąc do środka styki na dole. Kostkę na szcęści można otworzyć (są na niej dwa zatrzaski) warto to zrobić i podgiąc również styki z dolnej częsci kostki.

-przed lub po podoginaiu styków (obojętne) powinnismy oczyscić styki papierem ściernym (P500) podobnie zresztą jak masy,

-na koniec użyłem profilaktycznie preparatu do oczysczania styków elektrycznych. Był to "Boll Kontakt", ale słyszałem też o dwóch innych "Kontakt 60" oraz "SONAX Proffesional - do styków elektrycznych". Do wyboru do koloru :(

 

Złożyłem wszystko i pięknie wszystko chodzi. Miałem co prawda trochę problemów z lewą nadpaloną kostką. Udało się ją jednak oczyścić, wyprostować i podoginać przypalone styki. Jeśli w Waszym pzypadku kostka odmówi współpracy to alternatywą jest pociągnięcie osobnego kabla masy. Jest na ten temat osobny post na forum lub ewentualnie kupienie starych uzywanych świateł do Meganki. Ja do swojej znalazłem za 70 zł komplet. Pisze o swiatłach bo samych kostek nie znalazłem. Gdyby komuś się udało to powinno być jeszcze taniej :)

 

Pozdrawiam i zycze szerokiej drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbywało sie to tylko przy wściśnieciu hamulca i włączonego prawego kierukowskazu. Temat zbagatelizowałem i sie za niego nie zabierałem. Z tydzień temu (po dwóch latach) problem się nagle pogłębił i po naciśnieciu halmulca wszystko wariowało nie potrzebowałem do tego kierunkowkazów

2 lata???

Dziwie się, że jeszcze nie jesteś pod trawnikiem, rozwalony od tyłu przez TIRa.

Gratuluje olewatorskiego podejścia do tematu bezpieczeństwa na drodze. Tylko ****** (słowo niecenzuralne) tak długo zwleka z usunięciem tak istotnej dla bezpieczeństwa, choć błahej w przyczynach awarii.

Potem tacy maja pretensje, że ktoś im w dupsko wjechał a oni tacy niewinni i bardzo poszkodowani..... Pies już gonił Twoja głowę i dupę, szkoda tych którzy za tobą jechali i widzieli choinkę w lampach sieroty przed sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!