Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie dziwne objawy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałbym się z Wami podzielic moim "problemem" z ładowaniem akumulatora.

 

Objawy:

-naładowany akumulator starcza na 3-4 dni jazdy (dziennie robie około 100-150 km)

-3-4 dzień problemy z rozruchem

-resetowanie zegarów itp

-w konsekwencji rozruch przez pchanie lub kabelki )

Diagnoza elektryka na 100% akumulator (chociaż nie wiedział gdzie takowy się znajduje ;) ))

 

Fakty/dane:

-Scenic 97 RT ,akumulator pod siedzeniem "Kregera" coś takiego 55Ah, kupiony w marcu

 

Co stwierdziłem :

-przy wyłączonym samochodzie z załączonym alarmem pobór prądu 30-50 mA

-napięcie na wyj. alternatora 14,20-14,70V

-napięcie w instalacji gniazda zapalniczek itp 14,20V

-napięcie na klemach 13,8V do 14V

-ale czasami na klemach około 12,20V czasami mniej :!: (w tym samym momencie na alternatorze 14,5V

-po odłączeniu klem (przy pracującym silniku) napięcie na nich 8-10 V (w każdym inny miejscu około 14V

-po ponownym odpaleniu napięcie ładowania na klemach 13,8V :roll: (domyślam się że tak się dzieje podczas jazdy raz jest raz niema czego efektem jest nie naładowany aku.

 

Co może byc tego przyczyną proszę o pomoc.

PZDR EF

 

ps. sorki za ciut przydługiego posta, postaram się sprawę rozwiązać (z Waszą pomocą) a przyczynę i efekty prac opiszę w tym temacie.

 

Proszę przeczytać regulamin forum, bo widzę, że nie zrobiłeś tego przy rejestracji, a następnie proszę poprawić treść postu aby była z nim zgodna :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efendi, czytałeś w regulaminie coś o kolorach ;) Jeśli nie wiesz o co pytam, polecam regulamin forum- raz jeszcze :!:

W temacie: sprawdź połączenie masy pomiędzy silnikiem i karoserią, wyczyść, jakis środek poprawiający przewodność i dobrze dokręć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Prawdopodobnie przyczyną był zły kontakt masy klema-->karoseria-->silnik przeczyściłem wszystko dokładnie i narazie hula ;) . Przewód (plecionka) łączący karoserię z silnikiem znajduje się po stronie pasażera w górnej części obok kolektora. Dziękuję Gojgien-owi za naprowadzenie.

 

PZDR EF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

niestety nie jest tak kolorowo jakby się wydawało, jeden dzień było bez zażutu ładowanie 14,20 - 13,80V. Dziś rano przekręcam kluczyk a tu nic nawet się lampki nie zapaliły :-(

Po kilku próbach udało się odpalić ale ładowanie na akumulatorze 12,20 -12,40 V i znowu to samo. Można się załamać :cry:

 

PZDR EF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efendi, proponuję wizytę u elektryka, chyba to coś z alternatorem. (diody na wzbudzeniu, albo masowanie uzwojeń wirnika, moze coś z regolatorem napięcia skoro następuje rozładowanie aku.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, uśmiech powrócił na moją twarz (mam nadzieję że nie przedwcześnie).

Wydaje mi się że przyczyną takich zachowań było niezbyt pewne połączenie na zacisku nr1 akumulatora w komorze silnika. Magicy zakładający mi gaz miesiąc temu brali z tego miejsca + do zasilania "gazu", podczas dokręcania pozostałych przewodów przyłapali również kawałek izolacji i to było przyczyną kiepskiego połączenia między akum. a rozrusznikiem i alternatorem . Po oczyszczeniu i ponownym skręceniu wszystko wróciło do normy. Mam nadzieję że to koniec moich przygód z tym tematem :roll:

 

Gojgien wizytę u elektryka na razie odkładam gdyż nie mam zaufanej osoby a 1 elektryk stwierdził że to wina akum. a 2 że " trzeba rwać te wszystkie plastyki" co wróżyło zaczynamy rozmowę od 200.

 

PZDR EF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!