Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem - brak iskry


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

chciałbym przedstawić mój problem z odpalaniem silnika w Megane 1.4 8V

Problem pojawił się kilka dni temu po prawie całodziennym deszczu. Został wymieniony moduł zapłonowy z cewką i czujnik położenia wału. Zostało sprawdzone:

- połączenie ECU - czujnik położenia wału

- zasilanie modułu zapłonowego

- połączenie ECU - moduł zapłonowy

objaw jest taki, że nie ma iskry już na wyjściu z cewki zapłonowej, to znaczy czasami się pojawia bo silnik zapali chwilę pochodzi (raz dłużej raz krócej - od kilku sekund do kilku minut) i nagle zgaśnie jakby nastąpiło nagłe odcięcie zapłonu. Walczę z tym już od kilku dni i na razie bez rezultatu. Może ktoś miał podobny przypadek lub komuś coś się nasunie. Byłbym wdzięczny za jakieś konkretne podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam idzie, stałe zasilanie, zasilanie po zapłonie i masa. Nie mam dostępu do auta (może jutro wieczorem ewentualnie w wtorek) bym ci dokładnie napisał jak to idzie. Jesteś pewny, że nowy/używany moduł jest na 100% sprawny?

 

P.S

widzę, że z wlkp jesteś a jakich dokładnie okolic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy moduł zachowuje się dokładnie tak samo jak stary (czasami zapala i po chwili gaśnie) więc trudno przypuszczać że jest tak samo uszkodzony. Zasilanie na moduł przychodzi na jedną wtyczkę a na drugiej jest połączenie z ECU i z tym jest ok. Najbardziej mi podejrzany jest tutaj czujnik położenia wału tylko nie wiem jak to sprawdzić czy generuje prawidłowe impulsy do ECU.

 

P.S. mieszkam w Koziegłowach pod Poznaniem chociaż samochód zostawiłem w miejscu pracy (Tarnowo Podgórne 25 km od domu)bo mi już nie chciał odpalić tak że mam dodatkowo utrudnione zadanie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nawet będzie więcej ok 280Ω też będzie dobrze byle tylko nie spadło poniżej 200. Chyba nie muszę pisać że oporność sprawdzisz multimetrem :-).

 

 

 

P.S

Jutro jestem w P-ń ale raczej nie będzie czasu żebyśmy choć pogadali no chyba, że masz wolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj zamówiłem nowy czujnik bo słyszałem że mimo prawidłowej rezystancji może nie dawać właściwych impulsów na ECU

 

Dodano: 12 sty 2012 - 20:25

czujnik położenia wału został wymieniony i była nadzieja że będzie ok bo za każdym razem niby odpalał ale zaraz gasł tak jakby nie zaskakiwał na wszystkie gary. Odkręciłem więc kopułkę z palcem i przeczyściłem, przeczyściłem też świece. Między czasie ładowałem akumulator. Po założeniu wszystkiego wróciło jakby wszystko do punktu wyjścia czyli w ogóle nie było iskry. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że po odłączeniu akumulatora wyzerował się ECU i nie podaje impulsu na moduł zapłonowy. Ostatnią moją nadzieją będzie wymiana ECU (mam zamówione) tylko nie wiem czy nie trzeba będzie zresetować immo bo choć w mojej wersji nie ma immo samo ECU posiada i może blokować zapłon. Moze ktoś wie ile taka usługa kosztuje?

 

Dodano: 13 sty 2012 - 01:37

nie wiem co się zadziało ale pokilkunastu godzinach samochód odpalił i pracował normalnie. Chyba coś z ECU po wyjęciu akumulatora się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!