Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie skrzyni biegów - automat


Tortoon

Rekomendowane odpowiedzi

W ostatnim czasie kiedy to temperatury na zewnątrz, utrzymują się od -2 do +3 stopni zaobserwowałem dziwne zachowanie mojego Scenic'a I 1,6e. Mianowicie odpalając samochód zapala się kontrolka awarii elektroniki. Gdy świeci się ta kontrolka skrzynia nie zmienia biegów. Mam wrażenie, że stale jeżdżę na drugim biegu gdyż auto ma problem z ruszeniem, natomiast prędkość max. to 70km/h.

 

Najciekawsze jest to, że jak silnik zagrzeje się - wskaźnik temperatury pokazuje trzecią kreskę - to wystarczy, że zgaszę silnik a potem znowu go uruchomię i kontrolka gaśnie a skrzynia zaczyna działać poprawnie.

 

Macie pomysł, co może być powodem takiego zachowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedź. Podjąłem próbę sprawdzenie poziomy oleju oraz jego konsystencji. Niestety nie mogę odnaleźć wspomnianego w iinym poście motylka, po wykręceniu którego widać poziom oleju.

Nie bardzo się orientuje jaką mam skrzynię czy AD4 czu DP0. Czy możecie mi podpowiedzieć jaka była montowana w modelu:

 

Scenic 1.6i 8v 98r automat!

 

Ps. Może jakieś foto poglądowe. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Jak nie możesz zlokalizować to pewnie masz skrzynie AD4 (taka jak w mojej megi):

1. Najeżdzasz na kanał i włazisz pod auto (AUTO NA BYĆ NA CHODZIE)

2. Odkręcasz korek od skrzyni biegów KWADRAT (jest jeszcze trójkąt który słuzy do całkowitego spuszczenia oleju)

3. Po odkręceniu korka powinien lekko siąpić olej z otworu, jeśli tak jest to zakręcasz korek i po zawodach, ewentualnie mozesz dolać setke :-).

4. Jesli nic nie siąpi zakręcasz korek, wychodzisz z kanału, gasisz silnik i otwierasz maske auta dolewasz olej przez coś w stylu jak otwór do bagnetu do sprawdzania poziomu oleju silnikowego. U mnie jest to po stronie kierowcy (powinno być zasiepione takim czarnym gumowyk korkiem. Po wlaniu czekasz chwile zeby olej zleciał do srzyni.

5. Znów na odpalonym aucie odrecasz korek kwadrat i patrzysz czy wycieka olej. Jak leci ostro to czekasz aż bedzie leciał delikatnie i zakrecasz.

 

Sprawdzenie oleju robimy zawsze na włączonym siliku i lekko rozgrzanej skrzyni. Przygotuj sobie jakąś michę żeby kanału nie zachlapać wypływajacym olejem :)

 

Olej jaki ja stosuję to Mobil ATF 220.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!