Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie ze skrzyni przy przekazywaniu napędu


soczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam megi z 96 z silnikiem 1.6 8 zaqwortowym i mam problem: jak rozpędzam auto to buczy coś w skrzyni i jak hamuje silnikiem to też. Natomiast jak sprzęgło wcisne to buczenie znika. Znika równieżkiedy np. dodaje tylko tyle gazu żeby ani nie hamować silnikiem, ani nie rozpędzać auta. To buczenie też wyraźnie słychać w momencie kiedy rozpędzone auto redukuję i jeszcze na wciśniętym sprzęgle wbijam bieg z kolei jak już puszczę sprzegło z tym biegiem to to buczenie jest bardziej wyraźne. WYmieniłem olej na elfa jednak wydaje mi się ze tylko minimalnie ten hałas się pomniejszył. Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam podobnie ale nie dokładnie jak ty. Otóz mam nieprzyjemne buczenie przy 3000 obr/min. na biegu w trakcie jazdy. Nie zależy to do prędkości tylko od obrotów. Dodatkowo często przy zmianie biegów słychać delikatny krótki "poślizg" sprzęgła ale normalnie się nie ślizga (można gumy palić). Na wstecznym jak gwałtownie zacznę cofać to słychać grzechot. Byłem u wielu mechaników i wszyscy zalecają zmianę skrzyni. Dziś pojechałem do jednego fachowca i powiedział mi że najprawdopodobniej jest tak że mam uszkodzony docisk sprzęgła (gruchotanie na wstecznym i poślizg) oraz rozwarstwioną tarczę sprzęgła (przy 3000 wywołuje nadmierne drgania które przenoszą się na samochód). Pytałem mechaników i przyjemność wymiany kompletu sprzęgła z robocizną to ok. 650 zł. Jak zrobię to od razu napiszę czy pomogło ale u ciebie też może być coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co patrzyłem na alledrogo.pl to zestawy valeo chodzą po ok. 300 zł. a robociznę mi powiedział 200-250 zł. Za swoje części mi krzyknął 400 także sobie 100 zarabia (albo więcej jak wciśnie mi jakąś tandetę.). Kupię chyba sam zestaw i dam mu żeby nie robił mnie w konia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

"Soczek" daj znać jak zakończyła sie twoja walka ze skrzynią biegów. Ja mam ten sam problem z moja "megi" Przy przyspieszaniu skrzynia wyje jak "potępieniec" Napisz czy naprawiłeś skrzynię i ile zabuliłes za naprawę. Czekam :mrgreen:

 

[ Dodano: 2008-01-06, 18:05 ]

Moje pytanie odnoście skrzyni biegów nie jest aktualne. 29.12.2007 roku "padła" mi skrzynia Kupiłem drugą za 850 złotych przez allegro. We środę jadę pod Karków przywieźć ją. Nie lubię takich wydatków : :evil: . Napiszę "paszkwila" do Renault !!!!!! Skrzynia wytrzymała tylko 160 tyś km. Skandal !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

WITAM

 

Mam megane z 2004 r poj. 2,0 Pb

Moj problem objawia siez przodu, bbuczeniem , szumieniem na kazdym biegu. Uwydatnia sie w momencie skretu w prawo. w warsztacie obejrzeli chamulce wszystko ok. olej w skrzyni ok. na podnosniku krecili kolami i ok. nic nie slyszeli. jeden cos uslyszal w skrzyniale ( jakis szum )to bylo na jalowym biegu.

powiedzieli mi skrzynia do remontu( łozyska ) . spotkal sie ktos z czyms podobnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z poziomem oleju w skrzyni ??

Ja miałem podobne buczenia jak opisywaliście powyżej i już kombinowałem wszystko z układem hamowania a okazało się że poprostu nie miałem oleju w skrzyni i po napełnieniu wszystko pięknie zniknęło :?:)

 

Masz olej w skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu też coś zaczęło buczeć w okolicy skrzyni biegów. Sprawdzałem, szukałem, wynik? Łożyska skrzyni biegów do wymiany. Zamiast pojechać do mechanika czekałem na leprze czasy. I stało się. Rozpadło się łożysko 5 biegu i rozsadziło skrzynkę. Koszt naprawy łącznie 1500 złotych. Moja rada ! ZMIENIAJ !!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was drodzy koledzy. Miałem ten sam problem. Skrzynia wyła jak cholera. I tak jak piszecie było to spowodowane zużyciem łożysik. Z tego co wiem komplet łożysk kosztuje około 400 zł, więc nie opłaci się kupować ich tylko jakąś używaną skrzynię. Ja wyrwałem skrzynie za 250 zł. Pomiędzy 1,4 a 1,6 skrzynie różnią się tylko łapą, a tak są identyczne. Koszt robocizny to jakieś kolejne 250 zł i olej u mnie syntetyczny (3litry) 105 zł. Razem jakieś 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Otóż kilka dni temu mechanik wymienił mi komplet sprzęgła oraz tulejkę na wybieraku. Od tamtej pory mam problem z 2 i 3 biegiem. Olej był wymieniany na ELF jakiś miesiąc temu. Do czasu naprawy nie miałem żadnych problemów. Odkąd odebrałem auto ciężko włączyć 2 bieg, 3 tylko czasem. Ustawiali mi potem na tym wybieraku coś jeszcze żeby lepiej wchodziło ale to nic nie pomaga. I tak jak ruszam i zmieniam na 2 bieg czy redukuję z jakiegoś biegu na 2 to czasem wchodzi lekko jak w masło a czasem po prostu trzeba włączać na siłę :!: Co to może być :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!