Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ślizgające (?) się sprzęgło


kedzy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie. Jest to moja pierwsza aktywność na tym forum dlatego szybko się przedstawię :) na imię mam Krzysiek i jeżdżę MeganeIphII rocznik '99 z silniczkiem 1.4 75KM z przebiegiem 116tys km.

 

Wczoraj wracałem z Krakowa (5osób, pełny bagażnik). Podczas podjazdu pod górkę (5ty bieg, 100km/h) dodałem gazu w celu utrzymania prędkości i ku mojemu przerażeniu obroty skoczyły nagle do 3.5tys a prędkość trzymała się w okolicach 90-95km/h (dodam tylko, że normalnie przy 100km/h obroty trzymają się 3tys), "na równym" również na 5tym biegu odczuwalne były uślizgi w okolicach 90km/h. Do tej pory nic takiego nigdy mi nie wystąpiło, autem jeżdżę 2.5 roku, w rodzinie jest od 2003 roku, ani ja ani ojciec nie zauważyliśmy, żeby biegi wchodziły ciężej, sprzęgło głośno pracowało czy coś w ten deseń.

 

Szybka diagnoza w aucie - ślizgające się sprzęgło, troche googlowałem - doczytałem się, że może to być (oprócz wyjeżdżonej tarczy sprzęgła), awaria docisku lub wyciek oleju z silnika/skrzyni i zaolejone sprzęgło, ale tutaj ludzie też przy naprawie rekomendują wymianę sprzęgła...

 

Moje pytania brzmią:

1) jakie mogą być jeszcze przyczyny w/w problemu

2) ile może wynieść naprawa (na alledrogo widziałem nowy komplet Valeo za 369zł + pewnie jakieś kilka stówek robocizny, bo przecież trzeba ściągnąć skrzynie, a to może nie być takie łatwe + inne koszty o których nie wiem i proszę o uświadomienie)

3) no i chyba najważniejsze pytanie... czy opłaca się naprawiać naszą poczciwą Megi... bo pokazała już że jest w bardzo awaryjnym okresie swojego życia (1.5 tyg temu sworznie wahacza - dotąd w życiu nie ruszane więc i tak chyba rekord xD, w ciągu ostatniego roku lewa i prawa końcówka drążka kierowniczego, lewe i prawe łożysko z przodu, rozsypała się pompa ze wspomagania)

 

PS: dodam tylko, że w drodze do Krakowa w te same 5 osób i z tym samym bagażem (ino więcej gazu w baku :)) autko normalnie fruwało po austostradzie i 140km/h, i 160km/h obojętne czy to z górki czy pod... możliwe jest żeby w tak stosunkowo krótkim czasie coś takiego zaczęło się dziać? Pozdrawiam wszystkich.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko możesz sprawdzić czy na pewno to jest to :) http://megane.com.pl/topic/24675-traci-moc-na-rozgrzanym-silniku/page__view__findpost__p__193824

Ostatnio jak ja się dowiadywałem koszta oscylowały 500-800 brutto. Przy okazji możesz wymienić sobie olej w skrzyni ( ok 35pln/litr wchodzi 3-3,4l )

Odnośnie pytania czy się opłaca - tak opłaca się :) Oczywiście jeśli np. jest tak jak napomknąłeś że sprzęgło dostało olejem to trzeba by jeszcze doliczyć koszt usunięcia wycieku, co może podnieść koszty.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno we Wrocławiu zapłaciłem za sprzęgło Valeo (tarcza, łożysko i docisk) 300 zł i 400 zł za robociznę.

Co do opłacalności,to wiadomo - albo się inwestuje regularnie, albo po latach trzeba wymienić wszystko na raz. Trzecia opcja, to zajeździć i się pozbyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym razie widzę, że jak ktoś mi krzyknie za całość 1000zł to mam wyśmiać i szukać dalej :)

 

to już zawsze jakiś punkt zaczepienia..

 

 

 

 

EDIT:

 

jeszcze jedno pytanie - czy podregulowanie linki sprzęgła może być tymczasowym rozwiązaniem? Żeby przejeździć jeszcze miesiąc lub dwa, aż nazbieram kasy?

 

 

EDIT2:

 

Megi wróciła z warsztatu. Nowe sprzęgło, wszystkie uszczelnienia były całe. Nie to auto!! Temat do zamknięcia.

Edytowane przez kedzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!