Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

z tym że ani oleju mi nie ubywa ani płynu, choć dziś po spuszczeniu płynu we wiaderko ewidentnie widać ślady oleju na powierzchni płynu, auto na mocy też nie straciło tylko jakoś tak nie równo chodzi i na jałowym i na wyższych obrotach, oraz to dymienie na biało po rozgrzaniu przechodzi w taki jakby błękitny kolor (czytam ze to właśnie może być objawy uszczelki).

Przedmuch do układu chłodzenia można w sposób jednoznaczny stwierdzić przy pomocy butelki z wodą i to w warunkach polowych, można przez pomiar kompresji lub na obecność CO2 w płynie. Te dwie ostatnie metody przy małym przedmuchu nie dają jednoznacznej odpowiedzi.

Istnieniu przedmuchu nie musi towarzyszyć olej w płynie lub odwrotnie, nie musi występować dymienie (chociaż w zimie to normalna rzecz), nie muszą występować ubytki płynu. Nie jest również pewne, że źródłem przedmuchu (jeżeli jest) jest uszczelka pod głowicą.

To są moje spostrzeżenia poczynione na mojej megance. Przemuch mam już od paru lat, ale mały i nie jest to uszczelka, bo pojawia się po rozgrzaniu silnika. Objawy - ciemnienie płynu i osadzający się ciemny osad na zbiorniku wyrównawczym, przy zakręconym oryginalnym korku twarde węże do chłodnicy oraz pojawiające się sączenie spod opasek zaciskowych na wężach i związany z tym ubytek płynu (przy otwartym zbiorniku brak wycieków i ubytków płynu). Brak problemów z temperaturą silnika, ogrzewaniem, olej czysty i nie ubywa go, w dynamice sinika nie zauważyłem żadnych zmian. Pomiar kompresji też nie wykazał jakichś anomalii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy - ciemnienie płynu i osadzający się ciemny osad na zbiorniku wyrównawczym

 

Brak problemów z temperaturą silnika, ogrzewaniem, olej czysty i nie ubywa go, w dynamice sinika nie zauważyłem żadnych zmian.

Takie objawy są u mnie. Myślałem ze ogrzewanie mi nie działa przez uszkodzoną uszczelkę, ale po dzisiejszej przejażdżce(25km) zmieniam zdanie :l: (choć temp waha się po między połową 3 a 4 kreski a spada delikatnie pod 3 kreską)ogrzewanie działa dobrze teraz można jeździć ;) tylko te wycieraczki i zegary mi padły teraz ;)

 

Dodano: 22 lut 2012 - 19:55

Przedmuch do układu chłodzenia można w sposób jednoznaczny stwierdzić przy pomocy butelki z wodą i to w warunkach polowych,

czytałem o tym sposobie, ale wystarczy ze układ dostanie małą nieszczelność na połączeniu korek zbiorniczka>> korek butelki i już wynik szkal trafi(chyba ze się mylę)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!