Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ustawienia bingo s4


kj71

Rekomendowane odpowiedzi

Założyłem sobie samodzielnie elektronikę Bingo S-4 w miejsce wiecznie awaryjnej i nieprogramowalnej lecho mini lambda,różnica kolosalna po wstepnych ustawieniach i teraz zabieram się za programowanie szczegółowe czy ktoś ma może dokładne utawienia zrzuty ekranu do mojego silnika a jest nim 1.6 8v, bo wszystko ustawiam ale sonda nie chodzi na całej długosci od ubogiej do bogatej mieszanki a na benzynie hula jak szalona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalne ustawienia. Wszystko będzie zależało od tego jak masz wkręconą srubę na membranach w parowniku, jakiej długości masz przewody gazowe i jak duży masz mikser. Miałem instalację Bingo S4 i znam ją od podszewki. Pytaj o co chcesz - pomogę Ci jak tylko będę umiał.

Zrób zrzuty z ekranu, z oscyloskopu oraz tam gdzie jest obrotomierz i opisz co Cię trapi.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie ale narazie ustawiłem jako tako jak tylko będzie cieplej ,w tej chwili minus 27,to zrobie zrzuty ekranu i z twoją pomocą ustawię jak trzeba najbardziej nie podoba mi się to że na wolnych obrotach mam bogatą mieszankę tzn.sonda porusza sie w małym zakresie ale tylko na czerwonym polu na benzynie śmiga jak szalona gdy dam większe obroty na gazie to jest ok.po autoadaptacji mam 104 krokowy a wiec chyba dobrze,a reszte spisałem z innego samochodu a wiec

sonda 0-1v

punkt neutralny-0,48

czas opóźnienia-0,05

typ emulacji-przebieg

czas emulacji h-0,275

-------------l-0,275

bezwładnosć tps-0,4

krokowy-90 kroków

min otwarcie na jałowym--25

max +20

min obciązenie --10

max-+50

skok att wzbogacenie-30 procent.próg zadziałania tps 3,5v

co bys w tym wypadku zmienił renault megan scenic 1,6 8v.Widzę,że jestesmy z jednego regionu Polski brr aby do wiosny .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to co opisujesz wskazuje na źle dobrany mikser. O ile dobrze pamiętam jeśli zakres pracy krokowca na jałowym jest niższy np (60-90) od zakresu pracy na obciążeniu np 90-110 to oznacza że masz za duży przepływ powietrza w mikserze.

 

W każdym razie przy tym ustawieniu śruby na membranie, mieszanka nigdy nie będzie uboga. Na początek chwilowo zmniejsz otwarcie na jałowym. Teraz masz "-25". Zmniejsz do "-35" i zobacz jaki jest sygnał z sondy. Powinno zejść z czerwonego. Jeśli nie zszedł zmniejsz jeszcze "-45". Oczywiście to tylko chwilowo bo powinno być wyregulowane na parowniku. Chodzi o to żebyś metodą prób i błędów sprawdził że sonda może pracować na LPG. Bo z tego co opisujesz to 90+20 (110) mieszankę masz bardzo bogatą, a 90-25 (65) mieszankę masz dalej bogatą. Najprawdopodobniej śruba na parowniku jest za mocno odkręcona i podaje za dużo gazu. Ja to robiłem w następujący sposób. PWA ustawiałem na 100, min otwarcie na jałowym -5 i max otwarcie +5. W tej chwili jak to zrobisz silnik powinien normalnie pracować (nie zgaśnie), ale mieszanka będzie bogata. Laptopa ustawaw tak na siedzeniu byś widział jak pracuje sonda i teraz zabawa z parownikiem. Płaskim śrubokrętem na plastikową śrubę od membrany (oś parownika) i masz ją wkręcać, ALE Z WYCZUCIEM - o 1/30 obrotu - bardzo powoli. Tylko nie pomyl kierunków. Bardzo, ale to bardzo powoli wkręcasz śrubę tak aż zobaczysz że kwadracik z sondy zaczyna powoli się przesuwać w lewą stronę. Robisz to dotąd, aż kwadracik będzie "niezdecydowany" i mały ruch dalej spowoduje mieszankę ubogą, a powrotny bogatą. Ustaw tak by było jak najbardziej na środku. Resztę wyregulujesz już z poziomu programu. Teraz przestawiaj max i min otwarcie tak by sonda pracowała w całym zakresie. Tylko nie dowalaj + i - 40 bo obroty zacznął falować. Powoli + i - 10, jak "mieszanka" będzie się gdzieś zatrzymywać to rób -15 i czekaj chwilę bo II gen. działa z opóźnieniem. W każdym razie powinno zadziałać.

 

Teraz pod obiciążeniem.

Tu możesz śmiało dowalić +100, ustawić oscyloskop, nakierować kursor na blokadę, podnieść obroty do 3000 rpm i poczekać aż cały wykres się zapełni. Wtedy blokujesz odczyt, noga z gazu i zczytujesz parametry. Teraz tam gdzie sonda ma maksymalną wartość należy odczytać na ile otwarty jest krokowy

- taką maksymalną powinieneś ustawić wartość dla max obciążenia

- wyliczyć ile to jest wzbogacenia dla ustawionego przez Ciebie PWA i ustawić taki procentowy skok ATT żeby odpowiadał tej wartości.

- próg zadziałania ATT daj niżej. Jak zgasisz silnik to możesz powahlować pedałem gazu, a odczyt z TPSa powinien się jeszcze przez jakiś czas zmieniać. Zobaczysz wtedy ile wciśniętego gazu to 1V a ile 3,5V. Ja miałem to ustawione dość nisko 1V tak by samochód odrazu dostawał odpowiednią dawkę gazu. Tego nie należy mylić z "turbo" :)

- min wartość dla obciążenia można sobie odpuścić - ja miałem zero, ale zobacz dla jakiego ustawienia krokowca masz wartość ubogą. Podejrzewam że to i tak będzie powyżej PWA.

 

Możesz też ustawić cut-offa. To takie odcięcie gazu gdy hamujesz silnikiem. Obroty dla Cut-off możesz ustawić na np 1400 rpm i odcięcie na -20%. Po tym robisz przygazówki i obserwujesz obrotomierz. Chodzi o to by wskazówka chwilowo nie schodziła poniżej obrotów jałowych. Jeśli schodzi z 3000 i nagle zatrzymuje się na standardowym np 750 rpm to możesz zwiększyć cut-offa do 30%. I znów test przygazówki. Po tym że przegiąłeś będzie świadczył fakt że po przygazówce obroty spadną poniżej jałowych np 750 i wrócą spowrotem na swój poziom. Wtedy dałeś za dużego cut-offa i musisz wrócić do ostatniej dobrej wartości :).

 

Typem emulacji i czasami możesz się nie przejmować to jest tylko dla ECU samochodu by nie wyświetlał "check engine" i na nic innego nie ma wpływu.

 

A i nie używaj autokalibracji - rozwala wszystkie ustawienia.

 

No to ten moment tyle. Jak coś więcej to potrzebuję screenów z oscyloskopu.

 

Oczywiście pod obciężeniem (podczas jazdy) całość może wymagać odrobiny korekty. Np cut-offa sprawdzisz jak zaczeniesz hamować silnikiem i jeszcze powyżej 2000 rpm wciśniesz sprzęgło i przytrzymasz aż obroty będą jałowe. Wskazówka ani na moment nie może zejść poniżej jałowych obrotów!

Oczywiście bezpiecznie to robić nagrywając sobie filmik z programu.

Ja nagrywałem sobie filmik z pulpitu - prostym darmowym programem BB FlashBack Express 2. W domu analizowałem pracę instalacji. Jakbyś nagrywał możesz mi podesłać.

 

Tak po krótce to tyle :)

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą robiłem ustawienia Bingo i wszystko chodzi jak ta lala na jałowym sonda kolorowo a przedtem tylko bogato ,ustawiłem według pana wskazówek tylko jeszcze jedna rzecz na wysokich obrotach dłuższy czas chodzi na ubogiej mieszance adopiero potem sie zmienia czy tak ma być.Nie próbowałem na trasie bo jestem po piwku ale w najbliższym czasie bedę testował a w czasie jazdy jak powinna się zachowywać sonda.Na razie bardzo dziękuję za cenne wskazówki i pozdrawiam.jak się robi screny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być ubogo. Zmieniałeś wzbogacenie mieszanki? Skok ATT. Ustaw już na niewielkie wciśnięcie gazu i zwiększ procent wzbogacenia. Przykładowo: jak teraz pod obciążeniem jadąc stałą prędkością przy 3500 rpm masz maksymalne otwarcie krokowca na 125 jednostek, a PWA masz 100 oznacza że przy skok ATT powinieneś ustawić ok 26% wzbogacenia. Wtedy przy muśnięciu gazu krokowiec od razu otworzy się tyle ile trzeba. Oczywiście, może się okazać że wraz będzie ubogo - długie węże LPG, to możesz popróbować zwiększać procent wzbogacenia.

Jeszcze jedna rzecz. Napisałem Ci że górna granica otwarcia krokowca przy obciążeniu może być zczytana przy 3000 rpm. Pomyliłem się. Zapomniałem, że jak tak zablokowałem tą wartość, a wskazówkę podgoniłem pod czerwone pole to od 5000 rpm miałem ubogą mieszankę (na oscyloskopie świetnie widać). Wtedy wiadomo, należy podnieść max otwarcie o kilka jednostek i znów dać w gaz :)

 

Napisz w jakim zakresie pracuje Ci silnik na jałowym i w jakim zakresie na 3000 rpm.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tego fragmentu co znaczy zablokowac Tu możesz śmiało dowalić +100, ustawić oscyloskop, nakierować kursor na blokadę, podnieść obroty do 3000 rpm i poczekać aż cały wykres się zapełni. Wtedy blokujesz odczyt, noga z gazu i zczytujesz parametry. Teraz tam gdzie sonda ma maksymalną wartość należy odczytać na ile otwarty jest krokowy

- taką maksymalną powinieneś ustawić wartość dla max obciążenia

- wyliczyć ile to jest wzbogacenia dla ustawionego przez Ciebie PWA i ustawić taki procentowy skok ATT żeby odpowiadał tej wartości.

- próg zadziałania ATT daj niżej,czy możesz to wytłumaczyć jako prościej a wzbogacenie dałem 20 procent i jak obliczyć ten procent,jak nakierowac kursor na blokade mam program bingo S 3.09 wersja programu i czemu co raz przerywa mi połaczenie na chwile mam kabel usb z allegro.Pozdrawiam

 

Dodano: 04 lut 2012 - 21:04

już wiem ja się sprawdza kursorem wartosci,pomału kapuje o co chodzi jutro zrana znowu ustawiam zeby dane były wiarygodne to silnik na gazie musi byc bardzo rozgrzany.

 

Dodano: 04 lut 2012 - 21:12

Czyli prawidłowo to w całym zakresie wysokich obrotów od 3000 wzwyż ma być jaka mieszanka,ma latać byc uboga czy bogata,jak to jest

 

Dodano: 04 lut 2012 - 21:19

I jeszcze jedno czy zmienic cos w zawansowanych ustawienia silniczka krokowego,bezwładnosc tps

 

Dodano: 05 lut 2012 - 09:32

Dzisiaj przed chwila testowałem i za chiny nie moge wyregulowac na wysokich nie moge nic zczytać bo powyzej 3000 obr ciagle mieszanka uboga ,kombinowłem różnie dawałem nawet 50 procent att i nic ciągle ubogo nie wiem co jest grane nagrywałe filmik tym programem i wyszedł tylko pasek windows pewnie żle zaznaczyłem na wolnych obrotach sonda pracuje w całym zakresie,a na wysokich ciągle ubogo,ale samochód pięknie chodzi pali świetnie nie wiem jak ze spalaniem .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałeś że przez chwilę masz ubogo a potem sonda pracuje.

Sonda ma pracować cały czas. Nie ważne czy samochód stoi czy jedzie z gazem w podłodze, czy tylko utrzymuje stałą prędkość. Sonda "nie pracuje" tylko w dwóch wypadkach. Praca silnika na ssaniu i hamowanie silnikiem.

Samym skokiem ATT nic nie zdziałasz. To jest tylko chwilowe otwarcie krokowca. Przykładowo jak PWA (taka wartość domyślna) ustawioną masz na 100 to jak ustawisz skok ATT o 30% to w chwili mocniejszego wciśnięcia gazu krokowiec otworzy się do 130 (100 + 30%)po czym zacznie pracować w wyznaczonym przez Ciebie zakresie. Zobacz jakie masz max otwarcie przy obciążonym i tu spróbuj podnieść. Jak pisałem wcześniej: dowal śmiało +100 (max przy obciążeniu), włącz oscyloskop, podbij obroty i potrzymaj chwilę. Potem "zablokuj" i sprawdź suwakiem jakie maksymalne i minimalne wartości miał krokowy (gdy Ty trzymałeś 3000 rpm). Raczej nie możliwe żeby przy PWA 100+100 sonda dalej pokazywała ubogą, bo wtedy samochód jeździłby raczej koszmarnie nie mówiąc o tym, że paliłby zawory zamiast LPG.

 

W zaawansowanych ustawieniach zmienia się prędkość otwierania krokowego, to jest potrzebne by wykres z sondy miał jak najlepszy przebieg, a bezwładność TPS to też taka kosmetyczna poprawka. Jak widzisz stojąc odczyt z TPS nie jest stabilny i waha się tak szybko że ciężko zczytać, ale waha się w jakimś przedziale np od 0,47V do 0,6V (czyli 0,13V) to jest właśnie bezwładność TPS. Jak ustawisz dużo więcej to poprostu samochód nie zareaguje na lekkie wciśnięcie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już niby wszystko dobrze poprostu miałem za bardzo wkrecona śrube na parowniku teraz na wysokich obrotach biega jak szalona ale na jałowym jest bogata i nieda sie u mnie ustawic poprostu żeby mieszanka na jałowym oscylowała w pełnym zakresie to śruba na parowniku musi być wkręcona a wtedy na wysokich ubogo,a gdy odwrotnie wykręce śrube na wysokich oscyluje a na wolnych bogato,nie wiem co jest grane,najbardziej chodzi o to że prawdopodobnie gdy na jałowym jest bogata mieszanka to po zgaszeniu na gazie mam problem z zapaleniem na benzynie bo chyba zalewa,tak sobie pomyślałem co ty na to.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest źle. Wg mnie masz źle dobrany mikser - za mało zdławia dolot. Nie jest w stanie wytworzyć takiego ciśnienia by była odpowiednia ilość gazu podczas jazdy na odpowiednio wkręconej śrubie od membran.

Nie wierzę też że nie da się tego ustawić na silniczku krokowym. Próbowałeś ustawić przy obciążeniu otwarcie krokowca na +100? +150? Oczywiście to nie jest poprawna konfiguracja, ale wiedziałbyś na czym stoisz. Napisz jakie masz ustawienia krokowca, bo tak to się nie dogadamy. Możesz trcohę przysłonić rurę od dolotu a wtedy jak ustawisz go pod jałowe to zobaczysz że i uda sie ustawić na wysokich obrotach - tylko że wtedy mocy trochę straci. W każdym razie bardzo szkodliwe jest trwanie w mieszance ubogiej. Choć z dwojga złego lepiej na jałowym niż pod obciążeniem ją mieć.

Apropo odpalania. Przed zgaszeniem przełączaj na parę sekund na PB i zobacz czy też będziesz miał problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz ma śrube parownika ustawioną według nauki na 103 kroki na jałowym i na wolnych mieszanka bogata a na wysokich oscyluje i tak jężdże w niedziele wybieram się w troche dłuższa trase i sprawdze spalanie,tak jak pisałem zeby na jałowym oscylowała to muszę znacznie wkrecić srubę a wtedy na wysokich cały czas ubogo próbowałem róznie dawałem plus 100 i to samo na parowniku mam jeszcze jedna srube gdy kręce nie ma bardzo różnicy lepiej na wysokich chyba miec oscylacje niz na jałowym,bede jeszcze kombinował z dolotem narazie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na parowniku masz drugą śrubę to ona jest od wolnych obrotów .Tą co do tej pory kręcisz ustaw pracę na wysokich obrotach zęby oscylowała ok 100 a następnie na wolnych obrotach tą drugą śrubką ustaw wolne obroty .Nieraz trzeba to powtórzyć ze dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej samej trasie 200km dokładnie rok temu o tej samej porze do Rzeszowa w dwie strony spalił mi na centralce poprzedniej lecho mini 8,7 litra sprawdzałem kilka razy a teraz 10 litrów i nie ma takiej mocy więc cos nie tak,więc będę dalej regulował,zgodnie z waszymi sugestiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!