Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po wcisnieciu gazu zamiast wejsc na obroty dostaje drgan...


kepasa04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Szukam odp na moje pytanie ale za cholere nie moge znalezc...

 

Mianowicie wczoraj po zatankowaniu na CAREFOUR ok 10L auto dziwnie się zachowuje, jak wciskam gaz to zamiast isc na obroty tak jak bylo poprzednio dostaje tak jakby drgan.

Silnik tez dziwnie pracuje jak stoi na luzie, obroty lataja tak 500-750, poprzednio byly na luzie na 750 i staly. Z wydechu tez tak "pyrka" i przerywa.

Mialem poprzednio CLIO i on nie lubil benzyny z np SHELL, dziwnie sie zachowywal, Czy teraz to tez wina benzyny ??

Dolalem dzis 20L aby sie wymieszalo, ale nic sie nie zmienia, moze lepiej abym wyjezdzil i zalal ale niestety tak zrobilem...

 

POMOCY czytam Forum i glowa mnie boli co to moze byc ??

Czy to wina benzyny ??

 

Dodam auto dopiero zakupilem, wymienilem filtry rozrzad paski, katalizator tez byl wymieniany dzien wczesniej przed tym zdarzeniem, po odjechaniu ze stacji CAREFOUR tak sie stalo ( bylo to wczoraj ), przed tym "zatankowaniem" wszystko bylo OK...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem możliwe, że wlałeś do baku trochę wody, która zamarzła. Są to typowe objawy, kiedy pompa nie może podać właściwgo ciśnienia.

Wszadź audo do ocieplanego garażu, dolej trochę sprytusu (denaturatu) żeby się w nim woda rozpuściła i powinno ustąpić.

 

Ja tak kiedyś miałem podobnie działanie jak powyżej pomogło.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak wlałem najpierw po zalaniu "lepszej" benzyny środka do benzyny a bardziej do czyszczenia wtrysków. I chyba wcale lepiej nie bylo. Pojechałem do mechanika, komputer nic nie wykazał, wszystkie czujniki OK. Zalałem na SHELL'u VPower 20L i 0,25L denaturatu, wczoraj przekatałem go po autostradzie na wysokich obrotach - tak mi doradził mechanik, niby większych zmian na lepsze nie wdziałem, choć na niższych obrotach przy 3 biegu już go tak nie telepało. Dziś rano odpaliłem i na zimnym silniku, na luzie stały obroty tylko na 1200, pojechałem rundkę niedaleko bloku i niby dobrze ale sie zagrzał - tak jakby i chyba wrocilo, niby widzę jakaś poprawę ale cały czas to nie ten samochód. Czasami jest lepiej czasami gorzej, ma takie zaskoki. Jak w poniedziałek pojadę to mechanik chcę ściągać bak i przeglądać wtryski no i to już będzie dla mnie pewnie jakiś nie mały koszt...

 

Cały czas się zastanawiam czy to przez tą benzynę, mechanik się zastanawia czy to rozrząd się nie przestawił i to będzie chciał później rozbierać i patrzeć - 2 dni na wymienionym rozrządzie jeździłem i dziwne aby po zatankowaniu akurat się przestawił, aż taki zbieg okoliczności ?? (Rozrządu nie robiłem u niego, niestety tak sobie teraz myślę...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem takie efekty po zalaniu paliwa z Lotosa, że jak go odpaliłem to jak chciałem dodać gazu to sie dusił. Problem mijał jak się troche rozgrzał. Dopełniłem zbiornik paliwem z PB i problem zniknął (Lotosa było gdzieś 1/4 baku). U ojca w Peugeocie 206 po zalaniu paliwa z tej samej stacji (Lotos) zapalił się CHECK i ciężko było go odpalić po dolewce z innej stacji CHECK zgasł i auto zaczęło odpalać normalnie. Teraz omijam Lotosa 'szerokim łukiem'. Patent z denaturatem to jest raczej kiepski pomysł, ponieważ faktycznie 'dentka' wymiesza się z wodą z baku ale paliwo z alkoholem jest niestety niemieszalne wiec na dnie i tak będzie pływał 'denaturowo-wodny' syf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po felernym tankowaniu już jakieś 40L spalił V-power'a, kolejne 30L wlaśnie pali ( są w baku ) i problem cały czas jest. Ma "muła" na niskich obrotach, wręcz się dusi i go telepie ( silnik )co przenosi na całą karoserię, w czasie jazdy zaskakuje normalnie też na wyższych obrotach, ale czasami też potrafi nie zaskoczyć. Bak sprawdzałem z mechanikiem i jego zawartość - benzyna OK, wody nie było a bak czysty, pompa też nie "zasyfiona". Już mnie tak męczy takie jeżdżenie, że nie mam siły do niego.

Jutro spróbujemy założyć inną pompę i zobaczyć czy równo zacznie chodzić na jałowym i nie będzie "pyrtał" z wydechu. Mowią że tak jakby na wszystkich cylindrach nie chodził,raz na 2 a raz na wszystkich. Komputer mówi że wszystko OK - mechanik myślał, że to cewka jakaś. Słyszałem też że to wtryski mogły dostać uszkodzone po felernym tankowaniu. Rozrząd był jeszcze raz rozbierany i był OK.

 

PROSZĘ O POMOC JAKĄŚ ALBO WSKAZÓWKĘ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z denaturatem to jest raczej kiepski pomysł, ponieważ faktycznie 'dentka' wymiesza się z wodą z baku ale paliwo z alkoholem jest niestety niemieszalne wiec na dnie i tak będzie pływał 'denaturowo-wodny' syf.

W rzeczywistości jest trochę inaczej:etanol a jeszcze lepiej alkohol izopropylowy ze względu na mieszalność z wodą stosowany jest jako dodatek do paliw w celu zwiększenia rozpuszczalności w nich wody i zapobiegania powstawania korków lodowych w przewodach paliwowych.

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam kto uważa to niech dolewa. Metanol zawarty w denaturacie po połączeniu z wodą i benzyną będzie się rozwarstwiał i opadał na dno. Zjawisko to potęgują niskie temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dokładnie tak jak napisałem, w razie wątpliwości można sprawdzić np. w Wikipedii, poza tym denaturat zawiera alkohol etylowy(etanol) a nie metanol

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No wiec temat zamkniety/naprawiony, mechanik wymienił 2 wtryskiwacze i jedną najsłabszą cewkę i chodzi dobrze, czasami może jeszcze poturkota silnik. W następnej kolejności jeszcze 2 wtryskiwacze i 3 cewki aby było do kompletu.

Diagnoza, że to tankowanie rozwaliło wtryskiwacze, żaden denaturat, polepszacze i środki do czyszczenia wtrysków nie pomogły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!