Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak ogrzewania w Megane I


lechu189

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z ogrzewaniem w aucie. Płyn chłodniczy został wymieniony, odpowietrzony wszystko jak trzeba. Na postoju jak najbardziej z nawiewu leci ciepłe powietrze, no ale podczas jazdy już nie ma tego komfortu. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju jak najbardziej z nawiewu leci ciepłe powietrze, no ale podczas jazdy już nie ma tego komfortu.

To znaczy leci całkiem zimne? A jak to wygląda jak wentylacja ustawiona jest na obieg wewnętrzny?

Jak na obiegu wewnętrznym w czasie jazdy leci zimne powietrze, to według mnie niedokładnie jest odpowietrzony obwód z nagrzewnicą, a właściwie to chyba sama nagrzewnica. Jak jest włączona do układu sama nagrzewnica. Czytałem na forum o przypadku odwrotnego jej włączenia, wtedy mogą być problemy z jej samo odpowietrzeniem się, a oprócz tego może trochę gorzej grzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku jak silnik się nagrzeje leci bardzo delikatnie ciepłe powietrze i w pewnym momencie studzi się i leci zimne. Nie zależnie na którym obiegu jest cały czas zimne. Dodatkowo dodam że auto jest zagazowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to był termostat to i tak powinien się po dłuższej jeździe (ok 3km) nagrzać i lecieć ciepłe powietrze wiem bo mam termostat do wymiany...

Podejrzewałbym zapowietrzenie układu lub problem typu zatkana nagrzewnica coś poryte w przewodach doprowadzające płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz termostat do wymiany to na pewno silnika nie dogrzejesz a tym bardziej w taką temperaturę jaka panuje teraz i nie po 3km. Wymień termostat dobrze odpowietrz i powinno grzać. No chyba, że nagrzewnica jest zamulona wtedy jedynie czyszczenie lub wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega kaszub napisał wymień termostat. Ja bym się z tym wstrzymał i najpierw sprawdził czy działa, tzn po odpaleniu zimnego silnika sprawdził kiedy robi się ciepły górny wąż do chłodnicy. Jak się zrobi ciepły dopiero po osiągnięciu przez silnik normalnej temperatury to jest wszystko ok.

Na początku jak silnik się nagrzeje leci bardzo delikatnie ciepłe powietrze i w pewnym momencie studzi się i leci zimne.

Więc jak zacznie lecieć zimne powietrze (wentylacja kabiny na obiegu wewnętrznym), to zatrzymaj samochód, silnik trzymając cały czas na obrotach, a pasażer (najlepiej jak Ty byś nim był) niech sprawdzi temperaturę węży do nagrzewnicy. Będą prawdopodobnie zimne lub górny ciepły, a dolny zimny. Następnie noga z gazu (silnik na wolnych obrotach) i sprawdź po chwili temperaturę węży do nagrzewnicy. Prawdopodobnie zrobią się ciepłe lub górny będzie gorący, a dolny ciepły. Opisane objawy świadczą o zapowietrzonym obiegu z nagrzewnicą.

Chociaż nie do końca. Napisał kolega, że meganka jest sprofanowana (zagazowana). Tu może tkwić przyczyna.

1. Jak jest wpięty do układu chłodzenia reduktor? Może być wpięty równolegle do nagrzewnicy, wtedy raczej opisanej sytuacji nie powinno być, najwyżej słabe grzanie, ale cały czas.

2. Wpięty szeregowo z nagrzewnicą, ale nagrzewnica wpięta jako druga. Wtedy reduktor jako pierwszy w kolejce bierze tyle ciepła ile potrzebuje, a resztę puszcza dalej do nagrzewnicy. Na wolnych obrotach (jak samochód stoi) reduktor ciepła tyle nie potrzebuje i coś jeszcze dostaje nagrzewnica i jest w miarę ciepło jak na te temperatury zewnętrzne. W czasie jazdy na gazie reduktor potrzebuje dużo ciepła (żeby taką ilość gazu podgrzać i doprowadzić do stanu lotnego) i do nagrzewnicy trafia już znikoma jego ilość (niska temperatura płynu) i z nagrzewnicy leci zimne powietrze (nie ma skąd przejąć ciepła). Taka sytuacja świadczy stosunkowo dużym oporze w tym obiegu i związanym z tym małym natężeniem przepływu płynu w tym obiegu.

Przepinanie nagrzewnicy jako pierwszej może dać taki efekt, że będzie ogrzewanie, ale zaczną się kłopoty z instalacją gazową - niedogrzany reduktor.

Potwierdzeniem tej tezy byłoby ogrzewanie przy pracy silnika tylko na benzynie (wtedy reduktor nie potrzebuje ciepła i przepuszcza wszystko dalej.

W tej sytuacji doraźnie można przydławić trochę przepływ na chłodnicę i zwiększając tym samym przypływ w małym obiegu, ale to się wiąże z ryzykiem podniesienia się temperatury silnika (przegrzanie).

Docelowe działanie.

1. Sprawdzenie czy w obiegu reduktor nagrzewnica, nie ma jakichś przewężeń przekroju ograniczających intensywność przepływu w tym obiegu i jego usunięcie.

2. Wpięcie równoległe reduktora do nagrzewnicy, ale to może nie dać satysfakcjonującego efektu (reduktor niedogrzany i słabe ogrzewanie).

3. Sprawdzenie pompy wodnej może zużyta i ma małą wydajność (daje małe ciśnienie).

I na koniec to od czego należało zacząć - czyli od tego o czym pisałem w poprzednim poście, od sprawdzenia czy układ jest dobrze odpowietrzony.

Jak po odpowietrzeniu wszystko zadziała, ale na krótko, to może to świadczyć o przedmuchu do układu chłodzenia. Przyczyny mogą być dwie, silnik (uszczelka pod głowicą, jakieś pęknięcia) lub instalacja gazowa (nieszczelny reduktor).

Trochę długi ten elaborat, ale starałem się wszystko w miarę jasno napisać, a kolega na tej podstawie musi sam to zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

cytat

kolego auto grzeje po wymianie termostatu ?

No rewelacja, szkoda że nie zacytowałeś wszystkich postów od początku.

Po co cytujesz cały post skoro odpowiadasz bezpośrednio pod nim :-)

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!