Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dywagacje na temat OC


kawapromyk

Rekomendowane odpowiedzi

Można być "bezwypadkowym" kierowcą przez kilka, kilkanaście lat. Jednak człowiek jest "elementem" bardzo zawodnym i prawdopodobieństwo popełnienia błędu/(usterki prowadzonego samochodu) powodujące szkody materialne lub inne jest różne od zera (większe). Nie każdy jest w stanie zapłacić za spowodowane szkody, szczególnie te długo czasowe i dla tego uważam, że ubezpieczenie OC powinno być obowiązkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By jeszcze dokopać internetowym ubezpieczycielom, gorący artykuł z Interii:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news/jak-z-link4-wyciekly-dane-klientow,1754787,3491

Wiadomo, że systemy komputerowe są we wszystkich firmach, jednak tam gdzie brak albo zmniejszona ilość takich transakcji i kontaktów z klientem, prawdopodobieństwo opisanej wpadki i wycieku jest znacznie mniejsze.

Należy też wspomnieć o sposobie szacowania kwoty w tych kalkulatorach dostępnych w necie, gdzie zazwyczaj trzeba wszystko, nawet niezwiązane z ubezpieczeniem dane podać nim się jakąkolwiek kwotę zobaczy.

Nie wierzę, że to znika po wylogowaniu i odstąpieniu od zamiaru zakupu. Raz tego użyłem swego czasu i firma bombardowała mnie spamem i telefonami. Teks: "Dzień dobry- pan u nas sprawdzał cenę ubezpieczenia. Chcielibyśmy zaproponować........."

A W [....] sobie wsadźcie wasze propozycje.

Nie zamawiałem reklamy

Kreciq- uwierz na słowo, że o tej "komunie" to bajki.

Nasz naród nigdy tego etapu nie osiągnął. My mieliśmy socjalizm, a to tylko podobne zasady, jednak nie ten etap.

Zresztą sprawdź genezę tego słowa. Komuna w pełnym tego słowa znaczeniu była w czasach starożytnego Rzymu. A jej założycielami byli protoplaści tych, którzy teraz są jej największymi przeciwnikami.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radekck, tu podniosłeś bardzo ważny temat, jakim jest niedoskonałość (a nawet powiem więcej, nieudolność) Polskiego wymiaru sprawiedliwości. Wystarczyło by, że orzeczenie przez policję winy, było by jednoznaczne z nakazem likwidacji szkody i zadośćuczynienia dla poszkodowanego. Uchylanie się od spłaty było by ścigane z urzędu, obarczone dodatkowo postępowaniem komorniczym.

"Dzień dobry- pan u nas sprawdzał cenę ubezpieczenia. Chcielibyśmy zaproponować........."

Zawsze drobnym druczkiem jest na dole strony napisane:"Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych..." itd. Koniecznie trzeba to pole odznaczyć i nie będzie żadnych telefonów i spamu.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze drobnym druczkiem jest na dole strony napisane:"Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych..." itd. Koniecznie trzeba to pole odznaczyć i nie będzie żadnych telefonów i spamu.

Bez zaznaczenia tego pola nie każdy kalkulator przepuszcza do kolejnej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło by, że orzeczenie przez policję winy, było by jednoznaczne z nakazem likwidacji szkody i zadośćuczynienia dla poszkodowanego. Uchylanie się od spłaty było by ścigane z urzędu, obarczone dodatkowo postępowaniem komorniczym.

Ten system musiał by za sobą pociągnąć pakiet ubezpieczeń gwarantujących wypłacalność w przypadku orzeczenia winy. Wypłaty odszkodowań by się wydłużyły, problemy z egzekucjami... to byśmy dopiero narzekali. Więc OC jest raczej bardzo dobrym system, gwarantującym likwidację szkody w krótkim czasie po orzeczeniu winy, bez uruchamiania niepotrzebnej dodatkowej biurokracji (mówię oczywiście o przypadkach, gdzie winowajca jest jednoznacznie wskazany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pakiet ubezpieczeń gwarantujących wypłacalność

Jeżeli np. ktoś mnie stuknie, powie, że nie ma pieniędzy na pokrycie szkody, to w zastaw oddaje auto. Właściciel auta (nie sprawca wypadku) bierze całkowitą odpowiedzialność za osobę, której użyczył auto. W tym momencie pakietem gwarantującym jest auto.

problemy z egzekucjami

To akurat nawet jak OC jest obowiązkowe występuje.

bez uruchamiania niepotrzebnej dodatkowej biurokracji

Tych to akurat mamy aż natto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie pakietem gwarantującym jest auto.

Albo ja czegoś nie zrozumiałem, albo sobie żarty robisz... ciekaw jestem jak by to było wg Twojej teorii, gdyby osoba mająca np trabanta stuknęła Twoją megankę. Bierzesz to auto w rozliczeniu, eee, znaczy się pod zastaw?

A auto powinno być odbierane (jak już o tym wspomniałeś) za jazdę po pijanemu. Czy było pożyczone, czy nie, powinno być konfiskowane. Konsekwentnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq- właśnie podałeś sposób na bezproblemowe pozbywanie się niechcianych starych złomów, z którymi właściciele mają problemy, a szroty zazwyczaj każą sobie jeszcze dopłacić za zabranie i demontaż.

Według tego co piszesz to mając takie coś starego, a jeszcze zdatnego do jazdy, po prostu walę Ci w tyłek wypieszczonej megany i wysiadając juz krzyczę że mnie nie stać na pokrycie jej remontu. Od razu zostawiam Ci kluczyki i dokumenty mojego wraka i sprzątaj z drogi obydwa. Swój uszkodzony i mój zostawiony jako rekompensata.

Ja będę wszystko robił, by oficjalnie, nigdy mnie nie było stać na pokrycie kosztów remontu Twojego auta, bym gruchota nie odzyskał.

Ty także nie masz prawa sie go pozbyć, nie masz pewności czy nie nadejdzie czas że otrzymasz odszkodowanie i będziesz musiał "kaucję" zwrócić. No i bujasz się z dwoma rozbitkami.

Taki właśnie scenariusz jest możliwy, jeśli Twoje pomysły zostałyby przyjęte i wprowadzone w życie zamiast obowiązkowego OC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ufo23 i gojgien. Nie zrozumieliście mojej intencji. Mnie jako poszkodowanego (uszkodzenie/utrata mienia w postaci auta w wyniku kolizji) interesowało by tylko pokrycie szkody przez sprawcę w formie finansowej. Nie interesowało by mnie, w jaki sposób sprawca pokryje szkodę. Nie było by sytuacji, że "to weź se pan to auto i jesteśmy kwita". Jeżeli sprawcy nie stać by było na naprawę mojego auta, musiał by i tak je spłacić, choćby sprzedając (a nie zostawiając w rozliczeniu) swoje auto. Czy idąc do sklepu płaci się samochodem ? Nie, pieniędzmi. Jeżeli nawet po SPRZEDAŻY swojego auta, nadal by brakło na spłatę (to tak o tych wspomnianych gruchotach), delikwent taki ma do wyboru: zaciągnąć kredyt na spłatę, pożyczyć, ukraść, nie ważne. Ważne ,aby spłacił.

Dobrym przykładem będzie tu wystawianie mandatu.

Mandat się dostaje i już. Policjant/Straż Miejska nie pyta się, czy stać Cię na mandat. Dostajesz go, masz przedział czasowy na spłatę i dziękuję. Jak nadal nie chcesz go spłacić, sprawa trafia do sądu, koszty rosną, wynik ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!