Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 16V piszczący 5 bieg


BlizzardJaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem niedawno Megane 1999 FL 1.6 16V i mam problem bo na 5 biegu przy niskich obrotach (do 3,5tys) słychać takie głośne piszczenie (tylko przy dodawaniu gazu), czytałem na forum, że niby trzeba wymienić olej w skrzyni ale to było robione wg sprzedającego <10k KM temu. Wiec jak myślicie co to może być? Pozatym nie wiem czy tak ma byc ale silnik chodzi głośno tzn nawet przy 2 - 3 tys. obrotów jest tak jak przy 4 - 4,5 tys np w moim poprzednim Rover-ze 214 si 1.4 16V nie wiem moze te slinki poprostu tak maja? Rozrząd, płyny w skrzyni, silniku wymieniane ok 10k km temu. Auto jest naprawde zadbane 0 rdzy na karoserii, silnik, alternator jak na 13 letni samochod wyglada jakby byly kupione 2 dni temu. Silnik pracuje naprawde idealnie tylko ten halas i piszczenie na 5.. Wydaje mi sie tez ze jest nieszczelna chlodnica bo sie cos z niej lekko dymi, mam nadzieje ze to jakas uszczelka albo przewod czy cos ale to nie jest narazie najwazniejsze. Z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprawdź poziom oleju w skrzyni

 

po drugie jak najszybciej udaj się do mechanika, niech odkręci dekiel od skrzyni, ten przy lewym kole i sprawdzi czy rureczka wystająca z tego dekla, która smaruje 5 bieg nie jest ułamana (bardzo częsty przypadek w tych skrzyniach !!)

 

Naprawdę nie ma żartów, bo jak 5-tka zacznie już sama wyskakiwać to będzie za późno.

 

Póki co wystarczy pewnie dokręcić śrubę na piątym biegu i ewentualnie wymienić dekiel, lub naprawić tą rureczkę i powinno śmigać.

 

jak coś to pisz postaram się pomóc

 

 

a propos poziomu hałasu, to mój scenic też nie jest jakoś dobrze wyciszony pracuje dość głośno, i będę chciał go trochę wytłumić żeby zaznać trochę komfortu w trasie.

Edytowane przez MikeED6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem poziom oleju i to jest z tym tak ze po odkreceniu nic sie nie leje, (zakretka tylko wilgotna) a ponoc pisza na forum ze ma sie troche ulac przy odkrecaniu w moim przypadku takiego czegos w ogóle nie bylo, w kazdym bądź razie po wsadzeniu palca głebiej jest on caly z oleju więc nie wiem teraz ?:/ Mogę kupić olej jutro i wstrzyknąć go. A co do tego dekla to nie czasem o to Ci chodzi? dekiel.jpg

(to biale zaznaczone na czerwone) ? To jest zamontowane jak patrzalem na 2-3 śróbach. Dało rade by to nawet odkręcić tylko nie wiem czy opłaca się to robić na własną rekę tj. żeby czegoś nie popsuć bardziej :x Dalej po zdjęciu tego dekla powinno być (chyba) coś takiego przekroj.jpg

Potem mowisz zeby sprawdzic ta rurke czy nie jest wylamana i dokręcić jakąś śrube tylko teraz nie wiem jaką zabardzo może tam po odkręceniu tego będzie jakaś poluzowana to mogę dokręcić. Jak myślisz robić z tym? Teraz mam troche wolnego czasu to mogę sie pobawić ale jakbym miał coś zepsuć to wolę poczekać. A może jednak za mało oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju powinno być na równo z korkiem, czyli odkręcasz korek wkładasz palec poziomo i powinieneś poczuć olej, jeżeli musisz palec zgiąć żeby poczuć olej to jest go mało.

 

chodzi o to że piąty bieg jest najdalej od wałka głównego skrzyni i jeżeli jest mało oleju, to po prostu tam nie dochodzi

 

po drugie jeżeli ta rureczka się złamie, co się zdarza, to olej w ogóle nie będzie tam dochodził i piąty bieg się zatrze.

 

 

Dekiel nie jest łatwo ściągnąć, trzeba odkręcić koło, ściągnąć plastikowe nadkole, wspornik między podłużnicą a belką zawieszenia i najlepiej to trochę opuścić skrzynię w dół - dlatego mówiłem żebyś udał się do mechanika :) jak się zdejmie ten dekiel to jest tam taka duża nakrętka, która mogła się poluzować.

 

ALE jeżeli problem jest tylko z piątym biegiem, obstawiam na 99% ułamaną rureczkę w deklu !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

MikeED6 dobrze obstawiałeś urwana była całkiem rurka od tego dekla ;) Tak swoją drogą to ciężko jest znaleść ten dekiel gdzie kolwiek, na allegro to 1 aukcja tylko byla... Teraz jak jezdze to czasem ale naprawde rzadko takie delikatne piszczenie co trzeba sie wsluchac dobrze tej piatki ale smarowanie jest wiec sie tym juz nie przejmuje. Dzięki za pomoc :l:

 

ps. a co do buczenia to wybite były poduszki silnika, teraz jest ciszej jakies 60% co mi juz nie przeszkadza wcale ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienili mi jak zakładali nowy dekiel, teraz już chyba nie piszczy albo rzadko bo nie zwraca to mojej uwagi, albo go nie gazuje na 5 tak bardzo. Możliwe że się troche wytarło ale żeby tą zębatkę wymienić to trzeba wyciągać skrzynie biegów co wiąże się z dodatkowymi kosztami, a po wycięgnięciu jej pewnie by się przydało coś jeszcze wymienić więc jak narazie jeździ i nic albo prawie nic nie słychać to nie bd ingerował :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!