Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 16V piszczący 5 bieg


BlizzardJaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem niedawno Megane 1999 FL 1.6 16V i mam problem bo na 5 biegu przy niskich obrotach (do 3,5tys) słychać takie głośne piszczenie (tylko przy dodawaniu gazu), czytałem na forum, że niby trzeba wymienić olej w skrzyni ale to było robione wg sprzedającego <10k KM temu. Wiec jak myślicie co to może być? Pozatym nie wiem czy tak ma byc ale silnik chodzi głośno tzn nawet przy 2 - 3 tys. obrotów jest tak jak przy 4 - 4,5 tys np w moim poprzednim Rover-ze 214 si 1.4 16V nie wiem moze te slinki poprostu tak maja? Rozrząd, płyny w skrzyni, silniku wymieniane ok 10k km temu. Auto jest naprawde zadbane 0 rdzy na karoserii, silnik, alternator jak na 13 letni samochod wyglada jakby byly kupione 2 dni temu. Silnik pracuje naprawde idealnie tylko ten halas i piszczenie na 5.. Wydaje mi sie tez ze jest nieszczelna chlodnica bo sie cos z niej lekko dymi, mam nadzieje ze to jakas uszczelka albo przewod czy cos ale to nie jest narazie najwazniejsze. Z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprawdź poziom oleju w skrzyni

 

po drugie jak najszybciej udaj się do mechanika, niech odkręci dekiel od skrzyni, ten przy lewym kole i sprawdzi czy rureczka wystająca z tego dekla, która smaruje 5 bieg nie jest ułamana (bardzo częsty przypadek w tych skrzyniach !!)

 

Naprawdę nie ma żartów, bo jak 5-tka zacznie już sama wyskakiwać to będzie za późno.

 

Póki co wystarczy pewnie dokręcić śrubę na piątym biegu i ewentualnie wymienić dekiel, lub naprawić tą rureczkę i powinno śmigać.

 

jak coś to pisz postaram się pomóc

 

 

a propos poziomu hałasu, to mój scenic też nie jest jakoś dobrze wyciszony pracuje dość głośno, i będę chciał go trochę wytłumić żeby zaznać trochę komfortu w trasie.

Edytowane przez MikeED6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem poziom oleju i to jest z tym tak ze po odkreceniu nic sie nie leje, (zakretka tylko wilgotna) a ponoc pisza na forum ze ma sie troche ulac przy odkrecaniu w moim przypadku takiego czegos w ogóle nie bylo, w kazdym bądź razie po wsadzeniu palca głebiej jest on caly z oleju więc nie wiem teraz ?:/ Mogę kupić olej jutro i wstrzyknąć go. A co do tego dekla to nie czasem o to Ci chodzi? dekiel.jpg

(to biale zaznaczone na czerwone) ? To jest zamontowane jak patrzalem na 2-3 śróbach. Dało rade by to nawet odkręcić tylko nie wiem czy opłaca się to robić na własną rekę tj. żeby czegoś nie popsuć bardziej :x Dalej po zdjęciu tego dekla powinno być (chyba) coś takiego przekroj.jpg

Potem mowisz zeby sprawdzic ta rurke czy nie jest wylamana i dokręcić jakąś śrube tylko teraz nie wiem jaką zabardzo może tam po odkręceniu tego będzie jakaś poluzowana to mogę dokręcić. Jak myślisz robić z tym? Teraz mam troche wolnego czasu to mogę sie pobawić ale jakbym miał coś zepsuć to wolę poczekać. A może jednak za mało oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju powinno być na równo z korkiem, czyli odkręcasz korek wkładasz palec poziomo i powinieneś poczuć olej, jeżeli musisz palec zgiąć żeby poczuć olej to jest go mało.

 

chodzi o to że piąty bieg jest najdalej od wałka głównego skrzyni i jeżeli jest mało oleju, to po prostu tam nie dochodzi

 

po drugie jeżeli ta rureczka się złamie, co się zdarza, to olej w ogóle nie będzie tam dochodził i piąty bieg się zatrze.

 

 

Dekiel nie jest łatwo ściągnąć, trzeba odkręcić koło, ściągnąć plastikowe nadkole, wspornik między podłużnicą a belką zawieszenia i najlepiej to trochę opuścić skrzynię w dół - dlatego mówiłem żebyś udał się do mechanika :) jak się zdejmie ten dekiel to jest tam taka duża nakrętka, która mogła się poluzować.

 

ALE jeżeli problem jest tylko z piątym biegiem, obstawiam na 99% ułamaną rureczkę w deklu !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

MikeED6 dobrze obstawiałeś urwana była całkiem rurka od tego dekla ;) Tak swoją drogą to ciężko jest znaleść ten dekiel gdzie kolwiek, na allegro to 1 aukcja tylko byla... Teraz jak jezdze to czasem ale naprawde rzadko takie delikatne piszczenie co trzeba sie wsluchac dobrze tej piatki ale smarowanie jest wiec sie tym juz nie przejmuje. Dzięki za pomoc :l:

 

ps. a co do buczenia to wybite były poduszki silnika, teraz jest ciszej jakies 60% co mi juz nie przeszkadza wcale ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymienili mi jak zakładali nowy dekiel, teraz już chyba nie piszczy albo rzadko bo nie zwraca to mojej uwagi, albo go nie gazuje na 5 tak bardzo. Możliwe że się troche wytarło ale żeby tą zębatkę wymienić to trzeba wyciągać skrzynie biegów co wiąże się z dodatkowymi kosztami, a po wycięgnięciu jej pewnie by się przydało coś jeszcze wymienić więc jak narazie jeździ i nic albo prawie nic nie słychać to nie bd ingerował :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!