Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1 - kodowanie kluczyków


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

z okazji ostatnich mrozów brałem dla pewnosci co nocke do domu akumulator. Wczoraj auto nie odpaliło, kontrolka immobilajzera zaczęła szybciej migać na obydwu kluczykach (aku sprawny, swiece nówka, kur... leciały aż miło). Podejrzenie padło na rozkodowanie kluczyków w immobilajzerze. Facet z ASO stwierdził ze bez holowania do nich się nie obędzie (piloty radiowe, nie na podczerwień, Megane1, 1.6 16v, rocznik 1999, recznie tego nie rozkoduje 4-cyfrowymi kodami).

 

Czy ktoś próbował kodować kluczyki? (czy jak to nazwać...) przy pomocy tych tanich interfejsów z allegro poniżej 100zl? do moich kluczyków nie mam żadnego kodu, w srodku w nich tez kodów nie ma... Na aukcjach napisane, że przy pomocy programu DDT2000 z takim kablem daje rade programowac immobilajzer (cokolwiek to znaczy...). Nie wiem jak podchodzić do kluczyka, który wczoraj działał a dzis juz nie... czy komputer w ogole widzi go jako nowy kluczyk i nie ma juz info o jego kodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z centralym jest dziwnie wlasnie i zaczelo sie kilka dni wczesniej.

 

- z przycisku wewnatrz dziala

- z kluczyków: raz na jakis czas działa (nie badałem przy jakich warunkach)

 

Kiedys zajechalem pod prace (rano wsadzajac aku) i juz nie zamknalem z kluczyka. Bylo to mniej wiecej 4-5 dni temu, od tego czasu manualnie tylko swoje drzwi otwieralem.

 

Mam na cos konkretnie zwrócic uwage?

 

Dodano: 07 lut 2012 - 00:11

aha, dodam ze z obydwu kluczykow tak samo - czasem udaje sie uruchomic centralny... i to czasem z odleglosci kilku metrow a nie stojac przy masce. mialbym podejrzewac ze obydwie baterie nagle padly czy mozna to inaczej wytlumaczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Nel, od razu sprawdzę jak tylko dokupię baterie.

 

Dodano: 07 lut 2012 - 08:27

Baterie założone, zgodnie z instrukcją zrobiłem synchronizacje, zamki się z pilota otwieraja/zamykaja jak nalezy ale niestety nadal po przekreceniu kluczyka w stacyjce dioda szybciej mruga i nie odpali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj HUNGALABUNGA, walczyłem z tym parę dni temu... niestety autko na lawetę i do warsztatu... immo poszło w kosmos!! Miałem podobną sytuację, kod 8 cyfrowy i można go wklepac tylko przez urządzenie diagnostyczne! Znajomy mechanik z serwisu RENAULT powiedział mi, że sytuacja może się powtarzac (mróz, wymiana akumulatora itp) dlatego padła decyzja immo wynocha... i teraz zero problemów! centralny działa autko pali na strzał!!! Koszt lawety + kasacja immo to około 400-450pln w moim mieście. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Mycior za info. Zapytam jednak czy próbowałeś z interfejsami opisywanymi na tym forum? Może clip za 700zl poradzilby?

 

Dodano: 12 lut 2012 - 20:02

A może ktoś używał do Meganki interfejsów T300 albo SBB ? Chodzi mi już tylko o zaprogramowanie kluczyków choć miałem ochotę na jakąś diagnozę podzespołów. Mam kod 8 cyfrowy do immo ale nie wiem czy do takich interfejsów potrzebny jeszcze jakis kod serwisowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Zamierzam kupić clipa do meganki 99 16v, mógłby ktoś krok po kroku wyjaśnić jak za jego pomocą koduje się kluczyki. Kod 8-cyfrowy mam.

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Dodano: 29 lis 2013 - 23:04

Ktokolwiek jakaś pomoc? Mam już tego clipa. Połączył mnie z komputerem. Ale nie wiem czemu połowa ikonek w górnym menu "naprawa" itp. są nieaktywne (czarno białe) kolorowe jest tylko od wprowadzenie nr VIN. I po lewej stronie są aktywne ikony od testów przeprogramowania pomiaru spalin itp.

Nigdzie jednak nie mogłem znaleźć jak zaprogramować te kluczyki.... Ręcę mi opadają wykosztowałem się a mam wrażenie, że dałem zrobić się tylko w bambuko na nie małą kasę... Niech ktoś poradzi jakieś wskazów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane I wpisujesz ręcznie VIN, później zatwierdzasz przyciskiem po prawej stronie, wybierasz skrzynię biegów, wprowadzasz numer naprawy (np.1) i naciskasz przycisk poniżej. Interfejs zaczyna się łączyć z modułami. Jak się połączy to masz żółte menu z szarymi modułami. Wchodzisz w "Blokadę rozruchu" i dalej sprawdzasz błędy, kasujesz, następnie wchodzisz w tryb sterowania ( w tym samym module) i tam powinno być programowanie kluczyków). Podejrzyj w parametrach stan blokady rozruchu, prawdopodobnie będzie "aktywna".

Oczywiście łączymy się z autem na włączonym zapłonie, a silnik zgaszony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!