Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z zapalaniem


seba_wroclaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Od ponad tygodnia mam poblem z uruchomieniem Scenica' 99 I ph I 1,6e 8V.

Problem polega na słabym kręceniu rozrusznikiem.

Skorzystałem już z podpowiedzi P_r_z_e_m_o zawartej w http://megane.com.pl/topic/32631-silnik-nie-daje-sie-uruchomic/.

Część, rzeczy jest mi też znana.

 

1) Akumulatory już ładowałem i zmieniałem

2) pozostaje sprawa podłączenia przewodów rozrusznika oraz sprawdzenie samego rozrusznika.

 

Wydaje mi się, że jest to jednak sam rozrusznik, bo przy kręceniu przewody przy aku robią się bardzo ciepłe.

 

Chcę go jednak jutro odpalić na pych "na lince", a wiem, że Serwis tego się nie zaleca i za nic nie chce powiedzieć dlaczego.

Czy ktoś może mi przybliżyć realne źródło zagrożeń.

Nim to wykonam chcę być pewien czemu się tego nie zaleca.

Skrzynia manualna więc ja nie widzę zagrożeń.

Edytowane przez seba_wroclaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O odpalaniu na pych był cały temat, generalnie chodzi o możliwość przeskoczenia rozrządu przy nieumiejętnym wykonaniu tego odpalenia (ostre puszczenie sprzęgła i szarpnięcie).

Generalnie jak zachowasz rozsądek, czyli powoli puścisz sprzęgło to niczym się to zbytnio nie różni od zwykłego odpalenia rozrusznikiem.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, o to mi chodziło.

Robiłem to wcześniej wielokrotnie z Megi'97 na E7J i tak jak piszesz łagodnie "z poślizgiem".

Chcę to zrobić bo auto "pokasłuje" mimo słabego kręcenia.

Nie ufam ASO Renault, bo zawsze wciągają mnie na dzień dobry w koszty, które nie załatwiają problemu.

Wymieniją wszystko jak leci, zostawiając na koniec to co jest faktycznie do roboty jak kieszeń pusta.

Rozbudzanie lęku, strachu przed zrobieniem czegokolwiek samemu, robienie szumu i wielu zbędnych rzeczy.

Czy to jest cecha serwisów Renault? Paru moich kolegów z Madziami i Szczeniakami też o tym wspominało.

 

Szukałem przez wyszukiwarkę "zapalnia na pych" lub "zaciąg" - nie znalazłem.

Czy możesz mi podsunąć frazę gdzie znajdę wątek traktujący o tym?

 

Dzięki i pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest cecha serwisów Renault?

To jest raczej cecha ogólna ASO, nie tylko renault. Zasada jest taka, że tam się nie szuka co jest konkretnie uszkodzone tylko bierze w rękę zalecenia serwisowe i jeśli objawy pasują to wymienia zalecaną część, jak problem nie minie to lecimy dalej :)

Osobną sprawą jest, że nawet jak wiadomo co padło to i tak często nie wymienią danej części bez innych dodatkowych, bo tak instrukcja nakazuje :)

Paranoja, ale co zrobić :)

 

Czy możesz mi podsunąć frazę gdzie znajdę wątek traktujący o tym?

Kurcze nie powiem, bo najzwyczajniej w świecie aż tak dobrze nie pamiętam, ale konkluzja była taka jak napisałem. Jak będzie się to robić delikatnie to powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 10 metrach zaciągu odpalił.

Po rozgrzaniu palił z rozrusznika, niemniej jednak rozrusznik do kontroli.

Muszę sprawdzić jeszcze bezpiecznik zegara i kontrolkę immo bo ani jedno ani drugie nie daje znaku życia.

Edytowane przez seba_wroclaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...