Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z ogrzewaniem i temperaturą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Z racji, że to pierwszy mój post, chciałbym się ze wszystkimi przywitać. Piszę w imieniu taty, bo on to nie jest taki bardzo komputerowy :) Nie znalazłem odpowiedniego tematu (bardzo możliwe, że źle szukałem), więc zakładam nowy.

Samochód jak w profilu - Megane Scenic 1.9 dTi. Problem polega na tym, że kilka/kilkanaście dni temu coś dziwnego zaczęło się dziać z ogrzewaniem i temperaturą silnika. Podczas jazdy normalnie działało ogrzewanie, temperatura silnika rosła powoli, potem po około 5-7km nagle przestawało lecieć ciepłe powietrze, wskazówka od temperatury podniosła się do połowy wskaźnika w czasie około 20s, po czym po jakichś 2km z nawiewu można było czuć dziwny zapach, jakby metal albo plastik i ciepłe powietrze znów zaczynało lecieć, temperatura silnika spadała. Dziś w ogóle, mimo, że auto wychało z w miarę ciepłego garażu, na odcinku 15km z nadmuchu leciało tylko zimne powietrze.

Co może być przyczyną? Termostat, nagrzewnica czy inne dziadostwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może, że na początku mógł być korek lodowy blokujący normalną pracę układu, doszło do przegrzania silnika, a teraz niewykluczone jest, że jest przedmuch do układu chłodzenia - zacząłbym od sprawdzenia tego. Wcześniej oczywiście trzeba sprawdzić czy jest płyn w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest, to grzanie i nie grzanie nie zdarzyło się raz jeden, ale kilka razy. Dziś dopiero po 20km zaczął się grzać silnik, wskazówka w czasie minuty od zera do połowy podskoczyla. Ogrzewanie wtedy troszkę działać zaczęło. Potem auto chwilkę postało, ogrzewanie działało, przestało dmuchać ciepłym i temperatura rosła. Tata kupił termostat, zobaczymy czy pomoże. Na 89st jest zrobiony, więc w środku powinno być ciepło.

Edytowane przez irocket
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pompa chyba nie, bo nie grzeje się szybko. Termostat prawie wymieniony na nowy, pozostało popodłączać przewody, zalać płynem i odpowietrzyć. Tylko te zaciski na węże...

 

edit: Termostat założony, silnik chwilę pochodził i temperatura doszła do 1 kreski a nawiewu dalej zimne powietrze. Czyli pewnie nagrzewnica. Nie wiecie jak jest sterowany zawór w nagrzewnicy? Elektronicznie czy dźwigienkami? I od czego są czujniki w termostacie?

Edytowane przez irocket
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w renaultach nie ma zaworu nagrzewnicy wybór ciepłego zimnego powietrza odbywa się za pomocą klapki kierującej wpływające z zewnątrz powietrze na nagrzewnicę lub bezpośrednio do samochodu, może nagrzewnica jest zamulona, można ją spróbować przepłukać podłącz wąż pod przewody są w komorze silnika na wysokości połączenia silnika ze skrzynią biegów, i spróbuj przepchać przez nią wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat założony, silnik chwilę pochodził i temperatura doszła do 1 kreski a nawiewu dalej zimne powietrze

Odpowietrz układ a nie tylko zalać płynem jest opis na forum jak to zrobić.

Czy w zbiorniczku miałeś jakieś brudy ? Jeśli układ jest zapowietrzony to nie będzie ogrzewania.

Nie wiecie jak jest sterowany zawór w nagrzewnicy? Elektronicznie czy dźwigienkami? I od czego są czujniki w termostacie?

nagrzewnica nie ma zaworów tylko klapy sterowane linkami (chyba ze masz klimę)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimy nie ma, układ odpowietrzony (z termostatu tylko płyn już leciał), tylko kurde płynu mało, trzeba będzie dokupić (nie będziemy bardzo starego lać). Na chłodnicy nie ma jakiegoś odpowietrzenia? bo węże nie są przy samej górze, tylko jest te 5-6cm od góry i tam na pewno nie ma płynu. Jutro może coś więcej napiszę, jak się doleje petryga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam coś po lewej od góry, jakby korek, ale nie ma czym go odkręcić i nie wiadomo czy się odkręca. Z wierzchu nie przypomina śruby, w środku ma wgłębienie, ale na imbus nie wygląda.

 

edit: przyjrzałem się dokładnie, to nie korek, tylko cały odlew plastikowy

 

Dodano: 11 lut 2012 - 17:25

Kurde, odpowietrzone kilka razy, a powietrze dalej jest (silnik ciepły, a wskazówka nic nie pokazuje). Tata wymyślił, żeby zrobić odpowietrzenie termostatu cały czas - tam gdzie odpowietrznik wkręcić rurkę, założyć wężyk i dać do zbiorniczka wyrównawczego (chociaż będzie płyn to i tak będzie w obiegu). Zobaczymy co z tego wyniknie

 

Dodano: 11 lut 2012 - 19:52

Dobra, skończone, ciepławe powietrze pojawiło się po około minucie :l: .

To teraz opiszę, jak to jest zrobione:

1. Na chłodnicy z lewej strony u góry, w plastiku tata wywiercił i nagwintował dziurkę, wkręcił rurkę i obkleił silikonem (jak na obrazku)

j4l0V.jpg

2. W termostacie, tam gdzie jest śrubka do odpowietrzania też jest zamontowana rurka.

SRZbn.jpg

3. Połączone jest to wszystko ze zbiorniczkiem wyrównawczym i odpowietrzeniem węża idącego do chłodnicy (nie mam już zdjęcia, bo nie wyszło), tego na drugim obrazku, po środku po lewej.

 

Trzeba jeszcze tylko założyć dławik, bo na razie to leci taka piana z płynem chłodniczym. W najbliższym czasie napiszę jak to się sprawuje.

Edytowane przez irocket
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!