Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duma i Uprzedzenie


sanfran

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając internet natknąłem się na taką reklamę:

http://www.emito.net/katalog_firm/do_a_deal_transport_1062856

 

Zdaje się, że gdzieniegdzie panuje UPRZEDZENIE do marki.

Więc może producent uniósł by się DUMĄ i nakazał zmianę wizerunku niesprawnego auta?

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w Polsce króluje niemiecki towar, któremu kadzi się w przychylnych mediach. To nawet zabawne, gdy dyskusja na forach zamienia się w wojnę na proniemieckich i antyfrancuskich czy antywłoskich. Jak ktoś myśli to zauważy, że w dzisiejszych czasach globalizmu taki peugeocik, renówka, opel, mercedes czy VW ma części od tych samych dostawców. Podchodzę do tego tak, że auto dobre to takie które jeździ, nie robi wielkich problemów, ma przyzwoite spalanie.

Niech to będzie nawet taczka, ale ma nas cieszyć a nie smucić. Oczywiście pozostaje przy sentymencie do francuskich "wynalazków" No może nie jestem zakochany w citroenach ale peugeot całkiem całkiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w necie coś szukałem, i trafiłem na komentarz o odpalaniu w te mrozy, koleś miał coś z grupy VW i zadowolony że odpaliło do dyskusji dorzuca: co innego jakbyś miał francuza bo dzisiaj pełno takich widziałem co stały na drogach z otwartą maską. U nas się przyjęło że francuz to źle a VW to najlepsze :l:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Tom_89

Odpalanie nie jest przypisane do danej marki.Jak OK to każdy pojazd będzie śmigał. To okazywanie wyższości jest śmieszne. Wiemy jak jest. Większość z nas ma używki, albo jeździ nowymi ale tymi najtańszymi. Rozumiem,, gdyby wszyscy mieli nowe, z górnej półki i licytowali się, które lepsze. Tu mamy zwykłe zapatrzenie w tzw niemiecki statek. Nie zazdroszczę sąsiadowi, że ma to czy to. Ma to ma i tyle. Auto ma jeździć, trochę cieszyć oko.

Z niemieckich aut to na pierwszym miejscu stawiam Forda ale to taki przyszywany Niemiec bo Amerykanin ;) z pochodzenia. Może stąd to powiedzenie Ford gów..o wort. :l:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co przepłacac za niemiecki wóz jak można miec młodsze, lepiej wyposażone wozidełko francuskie ? A druga strona medalu to szkoda tylko, że nikt nigdy w porównaniach nie wspomni ze jak dba tak ma

Edytowane przez impio
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie mam nic przeciwko teorii o wyższości niemieckich. Nie wyprowadzam nikogo z błędnego rozumowania, a nawet jeszcze podsycam to odczucie. Niech tak myśli jak najwięcej osób, niech nadal rośnie na te niemieckie cuda popyt. Nasze Francuzki mają za to większy spokój i mniejsze zainteresowanie amatorów cudzej własności. A to że sam posiadam 2 sceniole świadczy o tym, co naprawdę sądzę na ten temat.(w rodzinie jeszcze laguna i twingo) Obserwuję jednak wzrost ilości Renówek na drogach w mojej okolicy, a i wśród moich znajomych ich ostatnio sporo przybywa. Nawet wśród sąsiadów naszej "małej dzielnicy" (41 domów) jest 5 scenioli, 3 meganki, 2 laguny i 2 clio. Jest jeszcze kilka lwów (2 lub 3) i cytryna. Ostatnio na forum kolejny znajomy się zarejestrował z meganką II :l: ;)

Dlatego też nie drażni mnie fotka z 1 posta. Niech wieść gminna nadal takie opinie rozpowszechnia. Im gorzej tym lepiej. No chyba, że ktoś z tych proVW, proBMW, zaryzykuje i kupi francę, wtedy to już po zawodach, sam się wówczas przekona, że głupoty prawił.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i ja zauważyłem wzrost sceników u mnie na wsi. widać made in france nie takie straszne, jak opowiadają ci, co ich nie mieli.

BTW - faktycznie posiadacze niemieckich wozów bardzo się ostatnio "chwalą" na forach, przy jakich to mrozach odpalali. widać przez to, że współczesne ludowozy to już nie ta jakość co Panzerkampfwagen VI B Königstiger.

jakimś cudem mój francuz odpalał przy -26*C na własnym akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój starszy tylko raz tej zimy pokazał focha. Zapalił jak należy też przy -28, na wolnych obrotach pracował ale przy dodaniu gazu zdechł i się zbuntował. W ruch poszedł sceniol drugi, bo auto było potrzebne na już, w tym czasie miało już być pomiędzy Rybnikiem a Gliwicami.

Przyczyną okazał się stary filtr paliwa, którego przytkała parafina. Wstyd się przyznać ale nie był wymieniany ..... prawie 5 lat (19-07-2007). :l:

Tak więc to nie od pochodzenia zależy ale od użytkownika i jego poczynań.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wody akurat nie było. Po otwarciu filtra w takich temperaturach powinna być zamarznięta na dnie puszki jeśli by była. Wkład wymieniałem pod chmurką, przy -14.

Po prostu parafina zastygła, tworząc trudnoprzepuszczalną dla ON warstwę na listkach wkładu filtrującego. Szczelne i tłuste jak słonina. :l:

PS.

A diesel, diesel. Jak w profilu podałem, zresztą poprzysiągłem sobie- nigdy więcej benzynowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!