Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie posiadam Meganke Classic 97 rok z silnikiem 1,4 energy bez ABESU i moje pytanie cze moge przełozyc ABS z Meganki htb 96 rok 1,4 kat? co musze poprzekładac aby to działało? co popodmieniać.

 

Bede wdzieczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie powinna być pompa abs-u i jak wyglądają półosie i bębny w aucie z ABS-em

Pytam bo nie mam abs-u ale zwrotnice mają miejsce na czujniki i wystają jakieś białe przewody odcięte (po 1 na stronę z przodu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jeszcze:

 

Do tego zdaje się dochodzi puszczenie drugiego przewodu hamulcowego na tył, bo z ABS każde koło jest niezależne, a bez ABS na tył leci wspólny. Dalej wymiana przewodów w komorze silnika. Pompa hamulcowa może być inna, bo bez ABS są dwa wyjścia na przewody do przodu i jedno na tył. Pompa hamulcowa współpracująca z ABS ma tylko po jednym wyjściu.

Pozatym przy tylnej osi ma prawo być jeszcze korektor hamowania, który jest zbędny przy ABS. I nie wiem, czy nie trzeba instalować czujnika przechyłu zamiast tego.

Poza tym kable, kable, kable.

 

I jeszcze na deser, odpowietrzenie pompy ABS to prawdziwy koszmar jest.

 

Półosie i pisty z ABS mają pierścień impulsatora.

Co do miejsca usytuowania pompy się nie wypowiadam, bo bawiłem się jedynie scenikami i to jeszcze z kierownicą z prawej strony.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym przy tylnej osi ma prawo być jeszcze korektor hamowania, który jest zbędny przy ABS.

w coupe 2.0 16V phI jest korektor siły hamowania i ABS też jest. Mam belkę z takiego auta, tylko ja robiłem przekładkę i diagnosta powiedział, żeby korektor wywalić.

A odpowietrzanie nie jest takie złe, można sobie pomóc clipem bo tam jest procedura odpowietrzania hamulców z ABSem. Tu największy problem będzie z elektroniką, bo jak nie będzie podłączona prawidłowo to clip się nie połączy z układem, a co więcej nie będzie można sprawdzić błędów. Jeżeli auto miało ABS to jeszcze pół biedy, bo układ można odtworzyć (chociaż to koszty i czas), natomiast jak auto nie miało fabrycznie ABS to będą to już duże koszty i dużo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!