Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9 Dci nie zapala po mroźnej nocy


marcinmeganedci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako, że to mój pierwszy post chciał bym serdecznie przywitać wszystkich użytkowników forum.

 

Mam problem ze swoim Megane I Dci 1.9 2001. Wczoraj o poranku próba odpalenia samochodu okazała się nieskuteczna (stał niecałe 20h na mrozie ok -12C). Rozrusznik zakręcił niemrawo, wiec moim pierwszym pomysłem było pożyczenie prądu. Kolejna próba z podpiętymi kablami nie przyniosła rezultatu, mimo, że kręcił bardzo żwawo. Idąc tropem niskiej temperatury i faktem, że samochód był już na "mocnej" rezerwie postanowiłem pojechać z kanisterkiem na staje i dolać paliwa. Niestety to też nie przyniosło skutku. Podejrzewając możliwość zamarznięcia/wytrącenia parafiny z paliwa wstawiłem je do garażu na noc (garaż ok +2C). Znowu bez pozytywnego rezultatu. Dziś udało mi się znaleźć pomocnika do kręcenia kluczykiem w czasie gdy ja obserwowałem co się dzieje pod maską. Po ustawieniu kluczyka w pozycje zapłon (przed pozycja uruchamiającą rozrusznik) niestety nie widzę "ruchu" w przewodach paliwowych miedzy filtrem a pompą. Słysze natomiast "cyknięcie" z lewej strony gdzieś w okolicach pompy, sama pompa wydaje przez chwile cichy bzyczący dźwięk, nie jestem pewien czy wskazujący na jej prace. Jakieś propozycje gdzie szukać przyczyny?

 

P.S. ogrzewałem suszarką pompę i filtr paliwa jak by to miało pomóc, nie pomogło :l:

Edytowane przez marcinmeganedci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś filtr paliwa?

 

Co masz na myśli? Albo inaczej jak go sprawdzić? Da się jakoś sprawdzić drożność filtra i przewodów paliwowych?

Przeglądając forum znalazłem informacje o "gruszce" do podpompowania paliwka przy filtrze, może ktoś uściślić temat?

Edytowane przez marcinmeganedci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie zator ropy zrobił się w filtrze, kolega tak miał w swojej meganie, wymienił filtr i po sprawie, możesz spróbować pompować gruszką po maską i zobaczyć, po przewodach czy paliwko płynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz spróbować pompować gruszką po maską i zobaczyć, po przewodach czy paliwko płynie.

 

gdzie jest ta gruszka ?

 

W celu uściślenia diagnozy. Z tego co rozumie mój Dci ma dwie pompy paliwa, wysokociśnieniowa, napędzana z paska i jakaś druga do pompowania paliwa z baku? tak jest czy się mylę?

 

Dodano: 20 lut 2012 - 10:04

Aktualizacja:

 

Na pompie niskiego ciśnienia jest napięcie lecz pompa nie pracuje. Wydaje mi się, że usterka została znaleźona. Okaże się po zamontowaniu nowej pompy.

Edytowane przez marcinmeganedci
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!