Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana sprzęgła


grzesju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako, że od jakiegoś czasu zaczęło szarpać przy puszczaniu sprzęgła domyślam się, że winą jest sprzęgło (a dokadnie sprężynki na tarczy). Auto ma prawie 160 tys km wiec może już czas na wymianę.

Proszę o informację ile może kosztować wymiana sprzęgła (robocizna) w megance I faza I silnik 1,6 8V (oczywiście nie w ASO).

I czy można wymienić sprzęgło bez wyjmowania silnika (a tym samym rozłączaniu klimatyzacji).

Z góry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce "sam naprawiam" jest opis jak wymienić sprzęgło zerknij w download tam jest ta książka.

Można pokusić się o wyciągnięcie samej skrzyni dołem ale czy warto i jest na tyle miejsca nie wiem (nie przyglądałem się)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt sprzęgła możesz sprawdzić na allegro, koszt robocizny ( 500 ) średni. Wołają różnie w zależności od miejscowości. Do wymiany sprzęgła nie trzeba wyciągać ani silnika ani skrzyni na zewnątrz - ale trochę roboty przy tym jest :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jest inny sposób na wymianę ?

Jeśli wiesz jak to spróbuj opisać na pewno się przyda nie jednemu użytkownikowi

 

Dodano: 26 lut 2012 - 15:58

http://moto.allegro.pl/sprzeglo-kpl-renault-clio-megane-twingo-96-valeo-i2100593332.html np takie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak na allegro sprzegło za 260 zł to on z marżą ma za 400 zł.

Co do robocizny to muszę go zapytać czy wyjmuje silnik czy wymieni bez wyjmowania.

A mozecie mi polecić kogoś z okolic Dąbrowy Górniczej, sosnowca, Będzina kto może wymienić sprzęgło dobrze i w miarę za rozsądną kasę?

 

Dodano: 26 lut 2012 - 16:15

Dodano: 26 lut 2012 - 15:58

http://moto.allegro....2100593332.html np takie

 

sprawdziłem - niestety to nie jest do mojego auta

ja mam 1,6 i tam jest chyba 200 mm srednica (silnik K7M) - cena ponad 300 zł na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Mi sprzęgło wymieniał mąż przy okazji wymiany uszkodzonej skrzyni biegów. Wyciągał silnik ze skrzynią na sankach w dól i dopiero na zewnątrz rozłączał. Przy okazji wymieniał pełno części po drodze bo powiedział, że mając wszystko na wierzchu nie będzie za pól roku - rok wracał do nich. I tak między innymi wymienił kompletne sprzęgło VALEO (tarcza, docisk, i łożysko), uszczelkę miski olejowej (dwa półksiężyce z siliconem) oraz uszczelniacz wału pod kołem zamachowym. Jeśli chodzi o koszty to kompletne sprzęgło to koszt 300 zł brutto a uszczelka miski 54zł (uszczelki i silicon) oraz uszczelniacz 44 zł. Wszystkie części w miarę dobrych producentów VALEO, CORTECO, REINTZ kupowane w zaprzyjaźnionym sklepie motoryzacyjnym. Aha mój silnik to 1.6 (K7M 90KM). Pozdrawiam Agnieszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odkręceniu od silnika i z łapy po prostu przesuwasz do zewnątrz i już.

a co z półosiami też je musisz odkręcić i czy skrzynia zmieści się pod podłużnicą i nad sankami (bo rozumiem że nadkole plastikowe trzeba wyjąć)? Edytowane przez pasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wołają różnie w zależności od miejscowości. Do wymiany sprzęgła nie trzeba wyciągać ani silnika ani skrzyni na zewnątrz - ale trochę roboty przy tym jest

 

wymieniałeś sprzęgło nie wyjmując skrzyni ?? chciałbym to kiedyś zobaczyć.

Trzeba wyjąć półosie, odkręcić przkładnie kierowniczą od sanek, odkręcić sanki od nadwozia i mając podparty silnik, odkręcić łapę skrzyni i wyjąć skrzynię. Dopiero po tym można przystąpić do wymiany sprzęgła.

Wymiana sprzęgła przez szczelinę miedzy skrzynią a silnikiem jest moim zdaniem nierealna, bo nie będziesz w stanie wycentrować tarczy sprzęgłowej i przez to ciężko będzie zamontować skrzynię spowrotem z powrotem.

I nie wiem co za ceny macie, ale u mnie w mieście robocizna wymiany sprzęgła to granice 200-350zł chyba że w autach ze sprzęgłem samonastawnym to się zgodzę - 500zł

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - poprawione

 

0cool

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyjąć półosie, odkręcić przkładnie kierowniczą od sanek, odkręcić sanki od nadwozia i mając podparty silnik, odkręcić łapę skrzyni i wyjąć skrzynię. Dopiero po tym można przystąpić do wymiany sprzęgła.

dzięki przyda mi się na przyszłość :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!