Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

brak zasiania pompy paliwa


radek.pqr

Rekomendowane odpowiedzi

  • 11 miesięcy temu...

Odświerzę troche temat, ponieważ i mnie spotkała taka awaria. Dzięki wskazówkom kolegów z forum udało mi się ustalić, że:

bezpiecznik 30A sprawny napięcie idzie dalej do przekaźnika,

przekaźnik sprawny(sterowanie oraz "załączenie" ok),

natomiast stwierdziłem dziwną dla mnie rzecz a mianowicie sprawdzając miernikiem czy przewody nie są przerwane (między przekaźnikiem a pompą) miernik zapiszczał pomyślałem kable sprawne ale kiedy sprawdziłem piny we wtyczce od pompy okazało się że przewody zasilające (czarny i biały) też wykazują zwarcie i miernik piszczy. Sprawdziłem również wyjście z przekaźnika z masą okazało się, że jest zwarcie. Czy to normalne?? Sprawdzałem na wyłączonym zapłonie i na włączonym. Dodam że mam sekwencje i to ona może coś wnosi do tematu, że pompka nagle przestała działać i nie ma na niej napięcia. Bak zawsze był zatankowany do 1 kreski .

 

Dodano: 11 lut 2013 - 18:52

Sprawa załatwiona! Diagnoza: spalona pompka ( dosłownie spalona, zwęglona, miałem szczęście że zbiornik nie wybuchł). Zdobyłem pewne doświadczenie, którym się podziele i być może ktoś z niego skorzysta. Jeżeli macie LPG a nie macie automatycznego odcięcia zasilania pompy paliwa kiedy przełączacie na gaz NIE ŻAŁUJCIE PIENIĘDZY I ZAWSZE MIEJCIE MINIMUM 1/2 BAKU PALIWA. Pompka jest chłodzona przez paliwo i jeżeli nie ma go dużo to pompka się poprostu przegrzewa i pali !!!! Jeżeli nie słyszysz pracy pompki podczas przekręcenia kluczyka na zapłon to sprawdź:

- czy słyszysz dwukrotne pyknięcie przekaźnika podczas załączenia zapłonu (odstęp między załączeniem a wyłączeniem przekaźnika ok 2 sekund załącza się zaraz po przekręceniu kluczyka)Przekaźnik też sprawdź, znajduje się w skrzynce obok zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego, są też tam 4 bezpieczniki.

- jeżeli nie słychać przekaźnika sprawdź wyłącznik bezwładnościowy. Znajduje się obok skrzynki z przekaźnikiem, na wierzchu jest czarna bądź czerwona guma. Wciśnij go dla pewności. Wyłącza się samoczynnie po mocnym uderzeniu np. kolizji lub wpadnięciu w głęboką dziure.

- jeżeli słychać przekaźnik sprawdź bezpiecznik 30A (znajduje się obok akumulatora w czarnej plastikowej skrzynce)

- jeżeli wszystkie powyższe czynności nie przyniosły efektu sprawdź miernikiem napięcie na wtyczce wchodzącej do pompki paliwa (czarny -, biały +). Napięcie pojawi się na 2 sekundy zaraz po przekręceniu kluczyka (kiedy zadziała wcześniej wspomniany przekaźnik) lub jeżeli jest możliwość odpalenia na LPG podczas pracy silnika przez cały czas powinno być napięcie powyżej 14 V. Kiedy zapłon jest wyłączony lub przekaźnik przestanie już działać napięcie 0 V, miernik powinien wykazać zwarcie między pinamiA1, C1, C2( to normalne)

- można też zpiąć pompke na "krótko" pin C1 +, C2 - jeżeli nie odezwie się to sprawa wiadoma (można mieć jeszcze nadzieje że zsuneła się wsuwka z pompki )

Poniżej załączam schemat wtyczki pompki paliwa który znalazłem w jakiejś instrukcji i przynajmniej u mnie się pokrywa ze stanem rzeczywistym. Między przekaźnikiem a wtyczką coś jeszcze się znajduje, nie wiem co nie mam schematu elektrycznego

post-42605-0-22272200-1360605139_thumb.jpg

Edytowane przez druhkrzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!