Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Classic poważny problem z kołem?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z racji, że to mój pierwszy post chciałbym się przede wszystkim przywitać :mrgreen:

Posiadam to auto od grudnia 2011. Mnie również dotyczy problem, który dosyć często występuje w tym modelu. Chodzi o problemy z ABS. Jednak nie o tym chciałem napisać.

Dziś postanowiłem odkręcić każde koło i posprawdzać czujniki oraz przewody. I teraz do sedna:

Auto na lewarku, przednie lewe koło zdjęce, odpalam samochód na luzie i tarcza się obraca. Ze stałą prędkością, nie bardzo szybko. Otwieram maskę i słychać tarcie. Gdy stoi się przed otwartą maską, tarcie dobiega tak jakby spod silnika z prawej strony (powiem szczerze że nie mam pojęcia co to za część, wyglądem przypomina jakby butlę). Założyłem oponę i biorę się za drugie koło (przednie prawe). Tutaj bez żadnych problemów, po odpaleniu tarcza tak jak powinna stoi w miejscu, jednak słychać wyraźne tarcie z wyżej opisanego miejsca. Po założeniu koła postanowiłem sprawdzić czy lewy przód będzie się kręcił z oponą na lewarku po odpaleniu. I niestety kręci się. Można go zatrzymać ręką. Raz stanie w miejscu i stoi, ale jak się popchnie to się rozkręca i kręci. Innym razem nawet po zatrzymaniu samo się rozkręca. Problem ten dotyczy tylko tego jednego koła. Co do tarcia to nie wiem czy pojawiło się dopiero teraz, czy po prostu wcześniej tego nie zauważyłem. Przy zamkniętej masce już tak tego nie słychać.

Przy okazji chciałbym też zapytać o mocowanie chłodnicy. U mnie nie jest ona przymocowana od góry (tylko z dołu). Przez co po otwarciu maski dotykając górnej jej części mogę nią poruszać (odchylić tak o 5-10cm). Czy tak powinno być, czy może powinna być ona przymocowana na sztywno? Nie widziałem, żeby jakieś zaczepy były urwane czy coś takiego.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty silnika przenoszą się na skrzynię a z niej na koła. Jeśli mówisz, że "auto" było na luzie a koła się kręciły to na moje oko szwankuje skrzynia. Ta część, w formie butli to właśnie skrzynia biegów. Może tak powiem, bo zapewne i tak sprawa skończy się u mechanika:

- skrzynia biegów używka 600-1000 pln

- montaż/demontaż ~800 pln

( ceny mogą się różnić, ale jak ja pytałem to w takich pieniądzach to oscylowało )

Możesz też poszukać zakładu który rozbierze skrzynię i sprawdzi co jej dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!