Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pozbycie się komputera sterującego LPG


jacolradom

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem nic na ten temat na forum.

 

Mianowicie.

Moja Megane pali 20l gazu. Instalacja LandiRenzo z wyrwaną kostką od komputera. Obdzwoniłem wszystkich gazowników w mieście i tylko jeden to reguluje, ale stwierdził że nie da rady dorobić kostki. Gazownik do którego zawsze jeździłem z poprzednim autem zaproponował mi alternatywę w postaci pozbycia się komputera z instalacji i zamontowaniu regulacji na śrubę. Mam silnik 2.0 8V.

 

Co sądzicie o tym pomyśle?

czy to może rozwiązać mój problem ze spalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wystarczy wymienić komputer? Pytam, bo gaziarz stwierdził, że trzeba wymienić wtedy całą elektrykę instalacji i wycenił to na jakieś 300zł.

 

Znajomy coś wspomniał mi też o analizie spalin, bo stwierdził, że to może być wina zajechanego silnika. Osobiście ciężko mi powiedzieć ile pali na benzynie bo przy obecnych cenach paliwa raczej nie zaleję go benzyną do pełna :lol: Czy taka analiza pokaże czy spalanie benzyny jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolege z Radomia.

Analiza spalin nie pokaże Ci czy spalanie jest ok. Masz katalizator.?? Analiza spalin może wykazać czy Twoje auto bardzo szkodzi środowisku czy w granicach normy. A dowiadywałeś się w firmie Koscan w sprawie tego gazu.?? W okolicy to chyba oni są liderem w tej branży to może coś poradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pojechałem dziś do innego gazownika. sprawdził komputer i widać było, że jest poprzepalany. Wypioł przepustnice sterowaną z komputera i włożył na jej miejsce śrubę. Cała operacja zajeła mu minute i kosztowała mnie 20zł :lol: Poprzednik o tórym pisałem wczoraj wycenił to na 140zł... Co sądzicie o tym rozwiązaniu? Samochód chodzi na gazie o niebo lepiej :o Niestety jeszcze nie wiem ile pali, ale niebawem was poinformuję :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypioł przepustnice sterowaną z komputera i włożył na jej miejsce śrubę.

Jaką przepustnicę ? O ile wiem to wolnymi obrotami steruje krokowy tak w PB jak i w LPG .

 

Dodano: 16 mar 2012 - 18:21

Co sądzicie o tym rozwiązaniu?

zdegradował instalację 2 generacji do pierwszej generacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacolradom czy twoja meganka była sprowadzona z Włoch.?? Pisałem niedawno na priw z użytkownikiem forum który pisał o tym że jego auto było sprowadzone z Włoch już z instalacją lpg i miał podobny problem jak Ty. W Polsce nikt nie potrafił tej instalacji zrobić i coś było kombinowane. Nick tego formuowicza to: wujamateo. Możecie podzielić się doświadczeniami itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Sprawdziłem ile Pali po wstawieniu śruby i niestety... cały czas 20litrów. Sprawdziłem filtr powietrza i jest ok. Wyczyściłem też krokowca, bo od kupienia trzyma na luzie za duże obroty, ale wciąż na luzie jest 1300-1700 obrotów zarówno na Pb jak i na LPG czyli nic sie nie zmieniło, co według mojego rozumowania skutecznie uniemożliwia wyregulowanie instalacji (jeżeli się mylę to mnie poprawcie). Poza luzem gdy jade ponad 70km/h i wcisnę sprzęgło to samochód przez sekundę sam dodaje gazu dopiero potem obroty spadają.

 

Czy czyszczenie przepustnicy może rozwiązać mój problem? Sam raczej sie nie bede zabierał za jej wymontowanie, więc wolę was zapytać zanim oddam to mechanikowi :lol:

a co do pytania to moja jest z polskiego salonu, a instalacja LPG jest raczej znana gaziarzom.

Edytowane przez jacolradom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem o mojej historii z sondo lambdą. Przez jakiś czas jeździłem bez sondy bo kabelki urwały się od niej podczas demontażu tłumika i ani żadna kontrolka mi się nie sapaliła ani nie zmieniła się praca silnika pod wpływem obrotów.

Trzymałbym się tej przepustnicy, może nie domyka się całkiem albo czujnik położenia przepustnicy. Zamiast jeździć na analize spalin i inne rzeczy lepiej spróboważ tego co samemu można zrobić a nawet jak nie pomoże to napewno nie zaszkodzi czyli czyszczenie przepustnicy.

Wyciągnij przepustnice, wyczyść ją i za pomocą latarki sprawdź czy się domyka. Poświeć latarką z jednej strony a z drugiej strony obserwuj czy widać światło, najlepiej sprawdzić to w ciemnym pomieszzczeniu. Jeśli będzie widać światło tzn że przepustnica nie domyka się idealnie i bardzo prawdopodobne że jest to przyczyna Twoich wysokich obrotów.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!