Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pozbycie się komputera sterującego LPG


jacolradom

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazłem nic na ten temat na forum.

 

Mianowicie.

Moja Megane pali 20l gazu. Instalacja LandiRenzo z wyrwaną kostką od komputera. Obdzwoniłem wszystkich gazowników w mieście i tylko jeden to reguluje, ale stwierdził że nie da rady dorobić kostki. Gazownik do którego zawsze jeździłem z poprzednim autem zaproponował mi alternatywę w postaci pozbycia się komputera z instalacji i zamontowaniu regulacji na śrubę. Mam silnik 2.0 8V.

 

Co sądzicie o tym pomyśle?

czy to może rozwiązać mój problem ze spalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy wystarczy wymienić komputer? Pytam, bo gaziarz stwierdził, że trzeba wymienić wtedy całą elektrykę instalacji i wycenił to na jakieś 300zł.

 

Znajomy coś wspomniał mi też o analizie spalin, bo stwierdził, że to może być wina zajechanego silnika. Osobiście ciężko mi powiedzieć ile pali na benzynie bo przy obecnych cenach paliwa raczej nie zaleję go benzyną do pełna :lol: Czy taka analiza pokaże czy spalanie benzyny jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolege z Radomia.

Analiza spalin nie pokaże Ci czy spalanie jest ok. Masz katalizator.?? Analiza spalin może wykazać czy Twoje auto bardzo szkodzi środowisku czy w granicach normy. A dowiadywałeś się w firmie Koscan w sprawie tego gazu.?? W okolicy to chyba oni są liderem w tej branży to może coś poradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pojechałem dziś do innego gazownika. sprawdził komputer i widać było, że jest poprzepalany. Wypioł przepustnice sterowaną z komputera i włożył na jej miejsce śrubę. Cała operacja zajeła mu minute i kosztowała mnie 20zł :lol: Poprzednik o tórym pisałem wczoraj wycenił to na 140zł... Co sądzicie o tym rozwiązaniu? Samochód chodzi na gazie o niebo lepiej :o Niestety jeszcze nie wiem ile pali, ale niebawem was poinformuję :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypioł przepustnice sterowaną z komputera i włożył na jej miejsce śrubę.

Jaką przepustnicę ? O ile wiem to wolnymi obrotami steruje krokowy tak w PB jak i w LPG .

 

Dodano: 16 mar 2012 - 18:21

Co sądzicie o tym rozwiązaniu?

zdegradował instalację 2 generacji do pierwszej generacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacolradom czy twoja meganka była sprowadzona z Włoch.?? Pisałem niedawno na priw z użytkownikiem forum który pisał o tym że jego auto było sprowadzone z Włoch już z instalacją lpg i miał podobny problem jak Ty. W Polsce nikt nie potrafił tej instalacji zrobić i coś było kombinowane. Nick tego formuowicza to: wujamateo. Możecie podzielić się doświadczeniami itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Sprawdziłem ile Pali po wstawieniu śruby i niestety... cały czas 20litrów. Sprawdziłem filtr powietrza i jest ok. Wyczyściłem też krokowca, bo od kupienia trzyma na luzie za duże obroty, ale wciąż na luzie jest 1300-1700 obrotów zarówno na Pb jak i na LPG czyli nic sie nie zmieniło, co według mojego rozumowania skutecznie uniemożliwia wyregulowanie instalacji (jeżeli się mylę to mnie poprawcie). Poza luzem gdy jade ponad 70km/h i wcisnę sprzęgło to samochód przez sekundę sam dodaje gazu dopiero potem obroty spadają.

 

Czy czyszczenie przepustnicy może rozwiązać mój problem? Sam raczej sie nie bede zabierał za jej wymontowanie, więc wolę was zapytać zanim oddam to mechanikowi :lol:

a co do pytania to moja jest z polskiego salonu, a instalacja LPG jest raczej znana gaziarzom.

Edytowane przez jacolradom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem o mojej historii z sondo lambdą. Przez jakiś czas jeździłem bez sondy bo kabelki urwały się od niej podczas demontażu tłumika i ani żadna kontrolka mi się nie sapaliła ani nie zmieniła się praca silnika pod wpływem obrotów.

Trzymałbym się tej przepustnicy, może nie domyka się całkiem albo czujnik położenia przepustnicy. Zamiast jeździć na analize spalin i inne rzeczy lepiej spróboważ tego co samemu można zrobić a nawet jak nie pomoże to napewno nie zaszkodzi czyli czyszczenie przepustnicy.

Wyciągnij przepustnice, wyczyść ją i za pomocą latarki sprawdź czy się domyka. Poświeć latarką z jednej strony a z drugiej strony obserwuj czy widać światło, najlepiej sprawdzić to w ciemnym pomieszzczeniu. Jeśli będzie widać światło tzn że przepustnica nie domyka się idealnie i bardzo prawdopodobne że jest to przyczyna Twoich wysokich obrotów.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!