Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie radio do scenika?


jmaciek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Mam scenika z 2005 roku i chciałem do niego zamontować fabryczne radio. Poszukałem na allegro i znalazłem radio tuner list - napisane było, że do scenika 2005. Kupiłem, zamontowałem (antena+czarna podwójna kostka+żółta kostka). Niestety po włączeniu jedyne co się dzieje, to słychać dźwięk rozpędzającego się CD, na wyświetlaczu pojawia się godzina i temperatura (żaden wyczyn), ale nic poza tym. Przy wciskaniu guzików słychać w głośnikach głośne BIP.

Znam kod do tego radia i chętnie bym go wpisał, tylko nie ma gdzie! Czy konieczny jest pilot w kierownicy??? A może nie wydobyłem z deski wszystkich kabelków?

Czytałem na jakimś wątku, że wyświetlacze z update i tuner listów mogą ze sobą nie grać. Czy może mi ktoś z Was sprawdzić, jakie radio powinno być w moim aucie?

 

Fotka radia w załączeniu.

 

Pozdrawiam,

Maciek

post-4146-1191355990_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale wniosek z tego jest taki, że do inicjacji radia niezbędny jest wyświetlacz, nie pilot. Czytałem gdzieś, że powinno się wyświetlić słowo CODE. Niestety niczego nie mam... Znalazłem francuskojęzyczną stronę na ten temat. Jutro to przetłumaczę i ewentualnie napiszę, czego się dowiedziałem.

 

Pozdrawiam!

 

[ Dodano: 2007-10-07, 22:21 ]

Witam ponownie!

 

No więc sprawa jest prostsza niż się wydaje. Otóż po pierwsze PILOT NIE JEST NIEZBĘDNY do prawidłowego działania radia fabrycznego - co jest dobrą wiadomością.

Po drugie, aby radio działało trzeba potwierdzić, że samochód nie wyposażony fabrycznie w radio posiada odpowiednią instalację (żółta kostka) oraz wyświetlacz. To drugie wydawało mi się oczywiste, ale wcale tak nie jest - można spotkać samochody z pustym miejscem tam, gdzie powinien znajdować się wyświetlacz do radia. Szczęśliwie mój scenic posiada obie właściwości.

Problem jest za to bardziej prozaiczny - po prostu kupiłem złe radio. Do sceników 2005-2007 należy montować Update List, a nie Tuner List. Tuner List wchodzi do sceników I. Do scenika II montowane są Update Listy. I tu dochodzimy do punktu, który już był poruszany - wyświetlacze z Update Listów i Tuner Listów nie są ze sobą kompatybilne i tyle.

Sprawdziliśmy w ASO z Update Listem wyjętym z megane'a z 2005 roku i wyświetlacz pięknie zareagował i poprosił o podanie kodu. Oczywiście można wpisać go z radia, niekoniecznie z pilota!

 

Mam nadzieję, że komuś ta informacja pomoże i nie wpakuje się tak jak ja. Ja odesłałem już Tuner Lista i już czekam na Update Lista. Dam znać jak dojdzie.

 

Pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

jak sprawdzić czy dany samochód posiada wyświetlacz do radia???

----------------------------

Ja mam Scenic II 2005 r. radio CD update list, sterowanie przy kierownicy jest (ale nie działa), i nic nie widać na wyświetlaczu tj. tam gdzie jest zegar i temperatura. Radio czynne gra i świeci, nurtuje mnie tylko sprawa wyświetlacza i sterowania satelitą. Cóż zrobić by to działało.

----------------------------

Wielka prośba o pomoc.

Enter się zacina <ok> - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym mocno zaświecić latarką w miejsce koło zegara i termometra. Powininaś wtedy zobaczyć symbole typu iTraffic czy PRESET (i inne takie standardowe od radia), a oprócz tego oczywiście 8 dużych znaków na RDS.

----------------------------

Jeśli tego nie widać, to może być problem. Możesz upewnić się ostatecznie w ASO. Ja byłem na Wrocławskiej w Warszawie i byli bardzo pomocni. Tylko trzeba jeździć po południu 17:00-19:00, bo wcześniej są zarobieni.

----------------------------

----------------------------

P.S. Rozumiem, że masz żółtą kostkę w wiązce i to tylko kwestia wyświetlacza, a nie całej instalacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mam małą żółtą kostkę podłączeniową, ale niestety jestem trochę zmartwiona, bo wzięłam latarkę i ja niestety na wyświetlaczu nic nie widzę - żadnych znaczków, ale dzwoniłam do ASO i powiedzieli mi, że nie ma możliwości że nie ma wyświetlacza. Oczywiście telefonicznie nic mi nie mogą pomóc, bo trzeba podpiąć komputer itp. no i oczywiście kasa szarpnięta jak to ASO. W załączeniu zdjęcia mojego wyświetlacza może jest ktoś w stanie pomóc rozwiązać mój problem.

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

post-11236-1226960538_thumb.jpg

post-1-1226960538_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcia bardzo pomogły! <ok>

----------------------------

Teraz domyślam się, że jest to scenic po liftingu. W takim razie na pocieszenie powiem, że moja poprzednia rada była zła. Ten wyświetlacz jest inny niż w moim (przed liftingiem), więc tych rzeczy, które opisałem nie zobaczysz. :mrgreen:

----------------------------

No więc wyświetlacz przy prawidłowej pracy radia powinien wyglądać jak na zdjęciu poniżej. Niestety nie mogę Ci więcej pomóc, bo wygląda, że do tego powinien zajrzeć fachowiec - niekoniecznie w ASO. Poczytaj w dziale z serwisami - może tam ktoś jakiś poleca.

----------------------------

Pozdrawiam!

Po co te przerwy :mrgreen: - Prezes

post-4146-1226992679_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

----------------------------

----------------------------

czy to oznacza, że mój wyświetlacz jest padnięty lub połączenie miedzy radiem a wyświetlaczem i satelitą nie jest prawidłowa???

Jak to Twoim zdaniem wygląda??

----------------------------

Oczywiście zajrzę i popytam o fachowców w moich okolicach.

----------------------------

Bardzo dziękuję za zainteresowanie się moim problemem oraz o chęci pomocy ;-)

 

Po co te przerwy <ok>- Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2008-11-18, 22:35 ]

czy to oznacza, że mój wyświetlacz jest padnięty lub połączenie miedzy radiem a wyświetlaczem i satelitą nie jest prawidłowa???

Jak to Twoim zdaniem wygląda??

Trudno powiedzieć - zdecydowanie coś nie zaskoczyło.

A skąd masz to radio? Może w nim problem. Może, podobnie jak w moim przypadku, radio nie współgra z wyświetlaczem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaisy, Wygląda na to, że Twój wyswietlacz nie jest przystosowany do radia. Pola zegara i termometru są stałymi polami i powinny znajdować się po prawej stronie tej cześci wyswietlacza. U Ciebie zajmują centralną część czyli tą, gdzie wyswietlane są informacje radiowe. Z drugiej strony wydaje się mało prawdopodobne by wystepowały takie wyswietlacze w scenikach II, byłaby to rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tego nie byłem pewien. Widząc wyświetlacz jaicy i ten, który załączyłem myślałem sobie, że może temperatura i godzina zmieniają miejsce przy włączeniu radia. Ale widać najwyraźniej nie...

Możesz się spróbować jednak wybrać do ASO. Główną zaletą tego jest fakt, że z numeru nadwozia są w stanie wyczytać wszystkie informacje na temat konkretnego samochodu i m.in. to, jaki wyświetlacz jest zamontowany. Wtedy powiedzą Ci jakie masz opcje.

 

P.S. Według mnie nie potrzeba podłączać komputera, a taką konsultację powinni zrobić za darmo. W końcu mają przed sobą potencjalnego klienta. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

no właśnie zastanawiam się, czy były montowane w Scenicach różne rodzaje wyświetlaczy? wiem, że deska rozdzielcza była wymieniona i jest z 2006 r. dlatego też udało się zmienić język na polski. Radio zakupiłam razem z samochodem i jest update list czyli powinno pasować do deski od 2006r. radio jest czynne tj. świeci, gra radio i cd tylko ten wyświetlacz. A może to kwestia zsynchronizowania deski z samochodem, ale myślę, że inne parametry by się wtedy nie także wyświetlały a nie tylko radio. A może podpowiecie mi coś na temat bezpieczników, tj, które odpowiadają za radio -może je sprawdzę i ewentualnie wymienię.

A jak to nie pomoże to już chyba tylko zostanie mi jednak ASO, ale z tego co myślę, że za free to oni nic nie robią, nawet nie chcą gadać. <ok>

Może jeszcze fotki radia coś podpowiedzą.

Pozdrawiam

post-11236-1227092514_thumb.jpg

post-1-1227092514_thumb.jpg

post-1-1227092515_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bójcie się tak tych ASO! <ok> Spróbuj pojechać na Wrocławską w Warszawie ok. 17:00-18:00. Na te godziny już prawie nie umawiają (pracują do 19:00). Goście w serwisie sprawdzą VIN, a jak będzie trzeba to zawsze jakiś mechanik jest wolny i może podskoczyć na chwilkę na parking zobaczyć co i jak. I wszystko w ramach dbałości o klienta. Wiem co mówię - przetestowane wielokrotnie! :mrgreen:

 

Koniecznie napisz, jak rozwiążesz problem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!