Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sterowanie lewą szybą


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z elektryczną szybą kierowcy,

czasami nie dało się zamykać, choć po kilku próbach w końcu zaskakiwało.

Teraz już rzadko działa, przeważnie nie.

Napięcie na wtyczce jest dobre - 12V w tą lub w tamtą

Przekaźnik słychać

Silnik na krótko działa

Napięcie na wtyczce znika w momencie podłączenia wtyczki do silnika...

 

Co to może być, caly bsi czy jakis moduł odpowiedzialny za wykrywanie przeciążenia przy impulsowym domykaniu szyby?

Edytowane przez Tanner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kable i styki, może jest słabe połączenie i miernik pokazuje właściwe napięcie, ale pod dużym obciążeniem silnika już nie wyrabia. Niestety wg schematu zasilanie silnika szyby kierowcy przechodzi przez tajemniczą "multi-timer unit", która zapewne jest integralną częścią UCH (ze schematów wynika, że jednostka ta (układ/procesor?) odpowiada za różne funkcje, m.in. czas działania podgrzewania tylnej szyby, sterowanie pracą wycieraczek, oświetleniem wnętrza, sterowanie działaniem kierunkowskazów, korzysta z niej też sterownik silnika). A awaria UCH jak wiadomo nie wróży dobrze...

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że styki są ok, bo jak czasami działa to idzie tak jak zawsze, nie ma przerywania czy coś, przy szarpaniu kablami czy to w drzwiach czy do modułu też nic nie zaskakuje.

Więc faktycznie wychodzi na to, awaria dobrze nie wróży, tzn co masz na myśli, ciężko się to wymienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko się to naprawia o ile w ogóle (ale na pewno warto spróbować), a wymienia się łatwo, tylko trzeba dobrać ten sam numer, no i kluczyk, bo nadajnik w kluczyku jest przypisany do UCH (można przełożyć grot z obecnego kluczyka do nowej elektroniki i nie zmieniać stacyjki). Nie jestem pewny ale chyba niestety trzeba też zmienić sterownik silnika ECU na kompatybilny z nowym UCH, a zdobycie takiego kompletu z odpowiednim numerem, to już duży problem.

Podsumowując - jeśli wykluczysz wszystkie przyczyny z poza UCH, to zacznij od dobrego elektronika.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki wielkie za informacje. Zobacze co się da zrobić z moim modułem, jeśli nic to nie będę kombinował z całymi kompletami bo na pewno ciężko dorwać, chyba, że ktoś miałby całe auto na części. Skoro siłownik działa to poprostu przerobie przełącznik żeby tylko łączył z zasilaniem omijając moduł, będzie działać a poświęcę tylko funkcję impulsowego zamykania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!