Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gasnąca deska rozdzielcza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W moim samochodzie (Renault Megane Scenic) dziś zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Podczas ustawienia kluczyka w pozycji 1 jest wszystko w porządku, ale w momencie próby uruchomienia silnika wszystko gaśnie - gaśnie deska rozdzielcza, tzn. kontrolki, np. świateł bądź zaciągniętego hamulca ręcznego są ale brak jest jakiegokolwiek podświetlenia deski (wieczorem nie widać z jaką prędkością się samochód porusza ani jaka jest temp), znika także licznik przebiegu. W półce obok znika również zegar i temp ale już kontrolki zapiętych pasów bądź niezamkniętych drzwi działają poprawnie. Oprócz tego nawet po wyjęciu kluczyków ze stacyjki działają automatyczne szyby. Dodam, że bezpieczniki były już podmieniane i zamieniane ale problem w dalszym ciągu występuję. Co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) O jaki model i fazę Scenica chodzi ?

2) Podświetlenie włącza się w momencie włączenia świateł, za intensywność odpowiada potencjometr na przeciw lewego kolana kierowcy.

3) Wyjaśnij kiedy nie ma podświetlenia licznika?

Stawiam na problem z wtyczkami licznika, ale mogę się mylić bo słabo opisałeś problem. Pamiętaj, nikt nie widzi Twojego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Megane Scenic 1,6 1998r

 

Podświetlenie deski znika w momencie uruchomienia silnika (brak oświetlenia, brak licznika, po prawej brak godziny/temp) no i wariacje typu działające automatyczne szyby na wyłączonym silniku, nawet bez kluczyka w stacyjce - co przedtem było możliwe jedynie po odpaleniu auta).

 

Kiedy to kluczyk jest w pozycji 1 - jest i "zapalony" licznik, jest i godzina/temp. Gdy się przekręca kluczyk na pozycję nr 2 (czyli odpala się silnik) automatycznie licznik, godzina/temp znika, a po włączeniu świateł deska jest ciemna, nie jest podświetlona.

 

post-43673-0-79236300-1332184821_thumb.jpg

 

post-43673-0-21762500-1332184835_thumb.jpg

 

Lepiej już chyba tego nie zobrazuję :lol:

A oprócz tego jak pisałam działanie np automatycznych szyb chociaż nie ma kluczyka w stacyjce

Edytowane przez althaea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rozumieć, że po włożeniu kluczyka w stacyjkę i przekręceniu w pozycję II, zapalają Ci się kontrolki kierunkowskazów, lampka zaciągniętego hamulca ręcznego, braku ładowania i ciśnienia oleju :lol: Tak :o Żadne inne kontrolki się nie zapalają i nie gasną po chwili?

Kontrolka niezapiętych pasów i otwartych drzwi pozornie nie mają z tym nic wspólnego, ale nie powinny się palić jeżeli masz zapięty pas i zamknięte drzwi.

Po za tym standardowo stacyjka ma 4-ry położenia

1 do włożenia i wyjęcia kluczyka

2 włącza zasilanie akcesorii, radio, dmuchawa

3 włącza zapłon

4 uruchamia rozrusznik.

Kontrolki włączają się w pozycji 3

Podejrzewam, że zaczyna ci padać moduł UHC, nie został przypadkiem zalany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie szybą kierowcy może działać po wyjęciu kluczyka o ile nie były otwierane drzwi. Podejrzewam, że problemy jakie opisujesz mogą być też spowodowane słabym stykiem z masą. Oczyść i zakonserwuj punkty masowe w samochodzie (zobacz na schematach, gdzie są, zwróć uwagę na kostki i styki tylnych lamp i ich połączenie z masą (pod tapicerką)), wyczyść klemy akumulatora, sprawdź wtyczkę i styki w UCH. Nawet jeśli okaże się, że to nie jest przyczyną, to uchroni Cię od gwarantowanych niespodzianek w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie wiem jak to wytłumaczyć... Wczoraj wieczorem po 21 musiałam gdzieś pojechać i oprócz kontrolki świateł mijania na desce nie było nic, ciemno. Aby sprawdzić z jaką np. prędkością się poruszam musiałam brać latarkę i świecić na deskę bo nie ma żadnego podświetlenia a po uruchomieniu silnika nie ma licznika przejechanych km. Może bym na to machnęła ręką ale często podróżuję późnymi porami a jednak warto by było widzieć co się dzieje na desce rozdzielczej. Kontrolki typu świateł mijania czy zaciągniętego hamulca działają - mam na myśli to że się świecą (jak włącze światła to pojawia się kontrolka świateł mijania, ja zaciągnę hamulec pojawia się kontrolka zaciągniętego hamulca, itd). Ale nie ma podświetlenia prekościomierza, obrotomierza, poziomy paliwa i temp. wody. Kontrolki zapiętych pasów i otwartych drzwi też działąją (też mam tu na myśli to, że się świecą kiedy trzeba), ale zegar który jest tuż obok znika (nie ma nic, jest czarno) po odpaleniu silnika. Sterowanie szybą kierowcy NIE DZIAŁAŁO po wyjęciu kluczyka. W moim samochodzie aby otworzyć szyby było trzeba uruchomić silnik, inaczej się nie dało rady. A teraz zarówno szyby kierowcy jak i pasażera można otwierać bez kluczyków w stacyjce. Tak samo działa ustawienie autoatycznych lusterek. Wczoraj także się przekonałam że nie ma wewnętrznego oświetlenia w aucie tzn. zanim odpalę silnik światło w aucie można zapalić, po odpaleniu silnika już nie działa (te nad głową za lusterkiem przednim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jeszcze czy masz podświetlenie przycisków sterowania nawiewem?

Wydaje mi się że pada Ci UHC, zresztą już to napisałem wcześniej.

Tak na szybko.

1) wyjmij, wyczyść wszystkie bezpieczniki, te pod maską również, spróbuj wyczyścić też gniazda bezpieczników, chodzi o bezpieczniki pod maską.

2) na przeciw lewego kolana kierowcy masz ściemniacz za pomocą którego, zmienia się intensywność podświetlenia deski. Zdemontuj go, a kabelki we wtyczce połącz jakąś zworą.

3) zdejmij deskę i dostań się do wtyczek za licznikami, sprawdź wszystkie wtyczki, czy nie są luźne, podoginaj piny we wtyczkach, przy okazji sprawdź czy nie masz spalonych żarówek podświetlenia. Mocno w to wątpię ale sprawdzić nie zaszkodzi.

4) tak jak radzi kolega Kambol sprawdź i popraw wszystkie masy TU masz link do schematu punktów masowych co prawda w Megane I ale akurat w tym przypadku masy są w tych samych miejscach.

5) dostać się do modułu UHC i sprawdzić w jakim jest stanie. Może jest zalany albo coś z nim dziej się niedobrego.

Pamiętaj wszystkie operacje wykonujesz na rozłączonym akumulatorze, jak masz oryginalne radio może być potrzebny kod do jego uruchomienia po odłączeniu zasilania. Wszystko robisz na swoją odpowiedzialność, a jak nie umiesz to lepiej poszukaj dobrego elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po powyższym opisie też stawiam na padający UCH. Spróbuj zrobić wszystko, co wyżej napisano - pozwoli Ci to na niemal 100% diagnozę przez wykluczenie innych przyczyn.

Usterka UCH nie musi być awarią w sensie fizycznym (choć najczęściej jest), czasem może pomóc ponowne programowanie.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!