Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po wymianie sworzni wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj odebrałem Meganeke od mechanika. Wcześniej na badaniu technicznym zasugerowano mi wymiane sworzni wahacza i osłony przegubu (ślady oleju). Mechanik wyminił: sworzenie z obu stron, gumy stabilizatorów, osłony przegubów zew. i osłony przekładni kierownicy. Acha zapomniałbym dodać po wymianach była ustawiana jeszcze zbieżność. Dodatkowo powiedział mi, że powinienem wymienić łożyska mcpersona bo przez to może stukać przy skręcaniu.

Wszystko było by super gdyby nie fakt że w trasie powrótnej zauważyłem,że samochód "ściąga mi" na lewą stronę. Kierownica jakby samoczynnie ustawia się pod kątem około 30 stopni. Wróciłem się do "mechanika", który oświadczył mi że to jest właśnie przyczyna dla której powinienem wymienić jeszcze łożyska. Co ciekawe przed oddaniem samochodu nie miałem z tym problemu.

 

Bardzo proszę o jakieś wskazówki w czym może być rzecz, bo jakoś nie chce wierzyć kolesiowi, który bardzo chętnie wymieni mi jeszcze łożyska....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle ustawiona geometria albo aparatura która fałszuje ustawienia...

Problemy z łożyskiem w mcpersonie to raczej strzelanie, opór przy skręcaniu w miejscu.

 

P.S

acha - zachwycać się czymś w sposób afektowany

aha - wykrzyknik wyrażający potwierdzenie, zrozumienie, przypomnienie, ironię itp

Niby jedna literka a jaka różnica :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Z tego co zauważyłem to ściąga na lewo po skręcie. Dodatkowo jeśli już skręce w lewo, a następnie jadę prosto to cały czas muszę "używać siły" by samochód zachowywał swój tor jazdy. Przy skręcie w prawo nie zauważyłem tego typu objawów.

Jeśli chodzi o zbieżność to dołączam wydruk, który otrzymałem - jestem laikiem dlatego mogę do końca do nie rozumieć.

Zauważyłem jeszcze jedną dość istotną rzecz, przy skręcaniu kierownicy przy małych prędkościach(albo w miejscu) słychać jakby "tąpnięcie". Dźwięk dochodzi (tak mi się wydaje) z okolicy prawego przedniego koła i przypomina jakby np. nie odbijały szczęki hamulca.

post-43808-0-05652900-1332453484_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcindj, przerabiałem temat łożysk w mpchersonie powiem więcej w lewym praktycznie zostały 4 kulki po rozebraniu całego syfu a jedyny objaw było strzelanie i opór.

Z druczku wynika, że powinno być wszystko ok.

Kup 2 łożyska mcphersona wymień je, niech mechanior uważa przy wyciąganiu go bo można uszkodzić osłonę przegubu.

Tu masz aukcje poglądową: http://allegro.pl/lozysko-poduszki-amortyzatora-renault-19-21-megane-i2201413546.html

Przy okazji wymiany sprawdź stan poduszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za wskazówki,mam tylko małe wątpliwości czy uszkodzenie łożysk mogło się "objawić" nagle po wymianie elementów o których wspomniałem. Wcześniej nie było żadnych objawów "ściągania". Poza tym jeżeli były wymieniane sworznie i osłony przekładni kierownicy to może tutaj coś nie tak. Obawiam się, żeby nie było tak że mimo wymiany łożysk dalej będzie problem...no i przy okazji trzeba będzie wymieniać np. amortyzatory...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podczas tej ostatniej wymiany (sworzni i osłon przegubów) mechanik odkręcał lub przynajmniej poluzował mocowanie kolumny MacPhersona i łożyska póki nie były ruszane, to jakoś trzymały, teraz się rozsypały całkiem. Poza tym, skoro mechanik Ci sugerował wymianę tych łożysk, to albo widział, że są już kiepskie, albo ma coś za uszami. :lol: Dziwne tylko, że nie zadzwonił jak miał wszystko rozebrane, że jego zadaniem trzeba wymienić...

Reasumując - wymień te łożyska, ale może w innym warsztacie.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!