Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpnięcia na 2 biegu


Asdarel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mój problem polega wygląda tak:

- Auto przy odpalaniu wydaje dziwny piszczący dźwięk, który trwa około 2 sek. Nie mam pojęcia co to może być.

- Sprawa poważniejsza, gdy dojeżdżam do skrzyżowania i redukuje na drugi bieg, po puszczeniu sprzęgła auto potrafi szarpnąć, tak jakby się dławiło trwa to dosłownie chwile. Jak tylko wejdzie na wyższe obroty wszystko jest ok. Dzieje się tak również gdy ruszam na pierwszym biegu ok wkładam dwójkę nie wkręcając go wysoko znowu 2 szarpnięcia i auto jedzie dalej. Tak jak wspomniałem problem występuje tylko przy spokojnej i delikatniej jeździe.

Auto było u mechanika, gdyż wymieniałem półośkę i przy okazji powiedziałem, żeby sprawdził co się dzieje. Mechanik stwierdził, że zawory było podparte i już powinno być ok. Ale nie jest. Nie znam się na mechanice więc przepraszam jeżeli niejasno opisałem problem.

Edytowane przez Asdarel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko wejdzie na wyższe obroty wszystko jest ok. Dzieje się tak również gdy ruszam na pierwszym biegu ok wkładam dwójkę nie wkręcając go wysoko znowu 2 szarpnięcia i auto jedzie dalej. Tak jak wspomniałem problem występuje tylko przy spokojnej i delikatniej jeździe.

 

Zdażyła mi się około 4 razy podobna sytuacja tylko że przy trzecim biegu. Wrzucam trójkę, daje gazu / puszczam sprzęgło i dwa szarpnięcia. Wydaje mi się że wtedy może poprostu za wcześnie zmieniłem bieg, mi zdarzało się to przy zmianie drugiego biegu na trzeci. Jężdże 2 i pół roku megi i w ciągu ostatniego półtora roku zdarzyło mi się to jak już wspomniałem 4 razy więc narazie się tym nie przejmuje, tłumaczę sobie to zbyt wczesną zmianą biegu.

 

Dodano: 01 kwi 2012 - 16:34

Sprawdziłem to w mojej megi i jest tak że jak zbyt wcześnie wrzucę trójkę i dam dużo gazu to go tak blokuje, są dwa szarpnięcia... Zamiast dwójki daje trójkę i gaz prawie do dechy i tak się dzieje

 

Dodano: 06 kwi 2012 - 21:33

Nie wiem jak u Ciebie kolego Asdarel ale u mnie proglem ten jest tylko na lpg. Próbowałem zrobić to samo na pb czyli wysoki bieg przy nie dużej prędkości i nie dzieje się tak jak na lpg że szarpie silnikiem.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

U mnie pojawił sie ten problem zaledwie 2 dni temu. Jeżdże juz ok 1,5 roku moją rnią i wszystko było ok.

Sprawa wygląda tak: na zimnym ok, jak sie rozgrzeje 2 bieg i przy dodawaniu gazu szarpie i jest wyczuwalny brak mocy. zauważylem że ten problem pojawia się w zakresie obrotów 2100-3000 później jak sie wkręci na obroty jest ok.

Zagłebilem sie w temat i prawdopodobnine jest to przepustnica!!!????

Dodam, że sprwdziłem cewki są ok, świece też.

Zastanawia mnie fakt czemu na zimnym silniku nie pojawia się ten problem????

A może to czujnik powietrza lub lamda????!!!!

Jest to moje 1 renaut i nie wiem za bardzo jak do tego sie zabrac. jesli ktoś ma jakieś wskazówki mile widziane!

Pozdrawiam adi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam was Panowie, u mnie problem był podobny szarpnięcia na 1 biegu i na drugim, podobnie przy dojeżdzaniu do skrzyzowania i tzw chamowanie silnikiem objawiało się delikatnymi szarpnięciami. Ostatnio gdy wracałem z urlopu, stałem w korku jakieś 3 h i tam jazda wyglądała tak - non stop na 1 biegu dodawanie gazu i puszczanie i oczywiście kołyska się zaczyna bujać. Postanowiłem coś z tym fantem zrobić i podjechałem do znajomego mechanika, opowiedziałem mu moje problemy z Meganką i okazało się, że wiedział gdzie zajrzeć - PRZEPUSTNICA. U mnie przepustnica była dosłownie czarna od nalotu, przeciścił ją i wyglądała jak nowa - po wyjechaniu z warsztatu zupełnie inne auto, żadnych szarpnięć, elegancko odpala tzn. nie wkręca się odrazu na wyższe obroty. Spróbojcie u siebie sprawdzić w jakim stanie macie przepustnicę i dajcie znać czy coś pomogło jej przeczyszczenie. Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!