Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ile żarówek/diód LED


Franz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym Forum - pewnie nie ostatni :mrgreen:

Poczytałem trochę waszych postów i widzę, że niektórzy z Was wymieniali już oświetlenie deski rozdzielczej. W związku z tym prosiłbym o podzielenie się ze mną swoim doświadczeniem.

Mam Renault Megane Scenic 1.6 1998 rok. Przepaliła mi się żaróweczka oświetlenia wskaźników nawiewu. Zdemontowałem i wyjąłem - wiem już co to za żaróweczka, więc nie będę miał problemu z zakupieniem zamiennika LED. Zastanawiam się jednak nad wymianą wszystkich żarówek oświetlenia tablicy rozdzielczej na niebieskie diody. I tu moje pytanie: Ile takich LED muszę zakupic? Ile jest potrzebnych do oświetlenia zestawu zegarów i jakiego typu? Na allegro znalazłem dwa rodzaje:

to jest zamiennik do tej żaróweczki z oświetlenia nawiewu

http://moto.allegro.pl/item152830859_diody...al_gwar_ss.html

ale są jeszcze takie z oprawkami:

http://moto.allegro.pl/item152633077_diodo...ow_1_2w_2w.html

ktoś na tym forum pisał, że takie są w zegarach. Proszę o potwierdzenie i podanie potrzebnej ilości.

Czy sama wymiana żarówek na LED wystarczy do uzyskania niebieskiego podświetlenia, czy trzeba też wymienic jakieś "folie" przepuszczające światło? Jak rozwiązac ten problem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie będziesz potrzebował ledy z pierwszego linku. Bezoprawkowe. Samą zmianą koloru led'ów nie zmianisz koloru podświetlenia. O ile ze zmiana folii w zegarach nie będzie problemu o tyle zmiana koloru podświetlenia przełączników, skali w panelu nawiewu to już będzie inwencja własna. Jednym słowem rzeźba.

 

Jeżeli zegary masz elektroniczne z wyświetlaczem to są one podświetlane diodami smd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że pytam ale w scenicu są inne liczniki niż w megankach :mrgreen:

W mojej wersji są żaróweczki w oprawkach.

Co do ilości to postaram się policzyć - z pamięci jakoś 22-23 chyba. Masz jeszcze w zegarku i kontrolka otwartych drzwi i niezapiętych pasów.

Wjedź sobie TUTAJ ściągnij pdf-a i sobie poczytaj i policz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.Nie mogę ściągnąc nic z tego linka - wyskakuje mi jakiś błąd :cry: Mam książkę WKŁ o Renault Megane, ale o rodzajach żarówek tam nic nie ma - są tylko określone moce żarówek w oświetleniu zewnętrznym...

A próbował ktoś włożyc niebieską diodę w oświetlenie kokpitu bez zmiany folii? Jak to wygląda? Nadal jest pomarańczowe podświetlenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że pytam ale w scenicu są inne liczniki niż w megankach

W mojej wersji są żaróweczki w oprawkach.

 

Może po lifcie coś zmianili. U mnie wszystkie żarówki są bezcokołowe, a zegary mam podświetlane diodami smd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę ściągnąc nic z tego linka - wyskakuje mi jakiś błąd :cry:

Nie wiem dlaczego tak się czasami dzieje ale się dzieje :-(

Wklejam więc normalnie ftp://pikur.digi.pl/Manuale/Megane/Megane...99%20instrukcja

Nie ma o rodzajach ale są opisane co podświetlają opis od str.12.

Najprościej i chyba najszybciej będzie jak rozkręcisz i zerkniesz od tyłu jakie masz żaróweczki - ja stawiam na oprawki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że najprościej rozkręcić :mrgreen: Tylko myślałem, że nie będę musiał tego robić dwa razy :)

Nie wiem czemu, ale nadal nie mogę nic zassać z tego linka.... Wyskakuje mi komunikat "550 Failed to change directory"

 

[ Dodano: 2007-01-06, 17:16 ]

Dzisiaj wymieniłem żarówki na niebieskie diody LED w oświetleniu regulacji nawiewu. Nie trzeba kombinować z żadnymi foliami - dają ładny niebieski efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Franz mogłbys zapodać jakieś fotki tego podświetlania? Bo tez chce zrobić to u siebie, i chcialbym zaobaczyc jak to wyglada, gdy tylko wymieni sie diody (bez folii).

 

Przy okazji możesz napisac ile diod do tego zużyłeś :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam trochę inne pytanie,czy ma ktoś wstawione oświetlenie diodowe w lampce środkowej nad lusterkiem wewnętrznym?jest tam żarówka W5W i zastanawiam się czy jej nie wymienić na jakąś diodę,ba jest nawet zestaw kilku diód w jednej oprawce dające większą moc świecenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i właśnie się okrutnie zbulwersowałem,w mojej wersji megane 96 rok są dwie żarówki w panelu regulacji nawiewu,mało tego za cholere nie można wymontować całych żarówek jak to jest w panelu głównym :evil: oprawki są na stałe jakby razem z obudową tylko pozostaje wyjęcie samych żarówek które są na wcisk,co za głupota :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!