Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od dłuższego czasu "ucieka" mi płyn chłodniczy. Przy termostacie czerwonym silikonem zrobiłem,i nic mi nie pływa w zbiorniku,więc uszczelka powinna być w porządku. Ale znalazłem miejsce gdzie mi wwylatuje.

dsc01755.jpg

Jest to umiejscowione z tyłu bloku pod kolektorem ssącym.

Tu następne zdjęcie:

dsc01756eye.jpg

Tu widać jak "pryskało" na przewody od rozrusznika.

Można to jakoś uszczelnić nie jadąc do mechanika? A jeśli już to ile by to kosztowało.

Acha! I mam pytanie:

Powstała taka CZARNA maź na osłonie katalizatora gdzie spadały krople płynu chłodniczego, ale nie jestem pewien czy ta maż powstała od czegoś innego.

I wiem że mi cieknie przy pompie,ale teraz nie mam pieniędzy,żeby wymienić pompę i pasek:

dsc01757nfn.jpg

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szerze to nie wygląda jakby leciało z tej zaślepki a dokładnie jest to zaślepka kanału wodnego to raczej olej skądś ci leci i lub jest przez coś rozrzucany przyczyny szukałbym troszkę wyżej (uszczelkę pod głowicą lub kanał kolektora ssącego).

Można próbować to uszczelnić ale na dłuższą metę raczej nie pomoże, wszytko dokładnie wyczyścić benzyną rafinowaną lub rozcieńczalnikiem nitro i przesmarować jakimś bardzo dobrym silikonem wysokotemperaturowym osobiście polecałbym czarny z firmy K2 do 350C

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnim zdjęciu, wyrzuca olej z uszczelniacza wału, albo uszczelka miski olejowej prosi się o wymianę. Na drugim zdjęciu, podejrzewam wyciek z pokrywy zaworów. Sprawdź, czy w zagłębieniach kolektora (za wtryskiwaczami)nie stoi olej.

Co do ubytku płynu, sprawdź wszystkie łączenia węży oraz dokładnie obejrzyj chłodnicę, również na dole. Nawet delikatna wilgoć może sugerować, że chłodnica puszcza płyn. Sprawdź również odpowietrzniki. Z nich też potrafi się sączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy cieknie uszczelniacz wału, dowiesz się, jak zdejmiesz rozrząd. Wiąże się to z co najmniej wymianą paska. Sam uszczelniacz kosztuje ok. 30 zł.

Uszczelkę miski przeważnie robi się z tzw. "uszczelki w płynie" np. Loctite 5900. Kupa roboty przy tym jest, tak więc u mechanika trochę grosza zostawisz (ok. 300 zł lub więcej).

Uszczelkę pokrywy zaworów, kupisz za ok. 30-40 zł metalową ( i innej nie polecam), bez problemu wymienisz sam, posiadając zestaw kluczy i nawet małe zdolności majsterkowicza.

Przejedź palcem dookoła łączenia pokrywy zaworów i głowicy (pomijając miejsce pod pokrywą rozrządu). Jak będziesz miał olej na palcu, to zacznij od uszczelki pokrywy.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie obmacałem połączenie pokrywy z głowicą i jest sucho.

i zrobiłem zdjęcie bardziej pokazujące że olej raczej nie wypływa z uszczelki pod głowicy, bo byłoby widać połączenie śladu.

dsc01787.jpg

 

A może czujnik od ciśnienia oleju (czy tam od poziomu pod zaślepką) nie jest dokręcony i dlatego.

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest to czujnik spalania stukowego. Z tej perspektywy ciężko to określić co to za czujnik.

Raczej bym stawiał na uszczelkę miski olejowej, zwłaszcza że jest jeszcze bajzel przy rozrządzie.

 

I jeszcze jedno.

Nie kończy się czasem Tobie pasek akcesoriów ? Sądząc po 3 zdjęciu z 1 posta, wygląda jak by miał zaraz pęknąć (jakby rozcięcie).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawię się w czwartek w mechanika i sprawdzimy :-)

 

A co do układu chłodzenia obmacałem chłodnice od spodu i mokra..:/ Już wysłałem maila do sklepu z zapytaniem o cenę. A na allegro spojrzałem po 120zł+wysyłka.

 

Pasek:

Jak na razie jest ok.:-)

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymaj się jeszcze z zakupem nowej chłodnicy. Upewnij się najpierw, że nie cieknie z któregoś z węży idących do chłodnicy. Drobny wyciek (lub "pocenie się" chłodnicy), możesz usunąć stosując proszek do uszczelniania układów chłodzenia.

U mnie się "pociła" z boku i po dosypaniu proszku, zero wycieków. Nagrzewnica się przy tym nie zatkała i silnik utrzymuje optymalną temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat nowy obudowa, silikonem uszczelniony, węże nowe mają rok, nie widzę żadnych mokrych śladów przy łączeniach węży. a pod chłodnicą są mokre ślady. Proszkiem próbowałem. Może na miesiąc poskutkowało, ale później się znowu zaczęło ubywać.

 

 

 

Chłodnica wymieniona, tylko znowu zaczęło mi ciec przy plastikowej obudowie termostatu. Dlatego dzisiaj zrobiłem zakup cała obudowa termostatu ze stali. I teraz mam pytanko, czy obudową termostatu a głowicą jest jakaś uszczelka czy jest to zaklejone na silikon?

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!