Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rzężenie podczas sprzęgania


nesto

Rekomendowane odpowiedzi

cytowanie

 

Nawet nie wiem dlaczego akurat synchronizator.

Opisałem objawy, które wg wszystkich wskazują najprawdopodobniej uszkodzone łożyska wałka głównego skrzyni biegów.

Jako dodatkową okoliczność przemawiającą akurat za taką diagnozoą mogę podać fakt lekkiego rzężenia podczas gazowania "na luzie" (przy nie wciśniętym) pedale sprzęgła..

Najbardziej słychać jednak przy wciśniętym, gdy pojazd jest w ruchu (bez względu na to czy jest na luzie czy na biegu)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

Czemu mnie przedrzeźniasz ;)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Swoją drogą żaden samochód, który miałem (a było ich w sumie może ok. 10 szt. różnych marek) nie wymagał tylu remontów.

Mój plan - jeżdżę aż skrzynia się rozsypie.

Wtedy wstawię jakąś używaną.

Być może pomimo lekkiego charczenia zdołam przejeździć ten roczek.. a wiosną kupię sobie inne auto - większe.

Pozdrawiam.

 

Dodano: 11 cze 2012 - 15:55

Podbijam ponieważ mam nowe przemyślenia na ten temat.

PRZY PRACUJĄCYM SILNIKU

1. Gdy sprzęgło wcisnięte a samochód w ruchu i "na luzie" to:

a ) pracuje wałek główny skrzyni

b ) pracuje łożysko oporowe sprzegła - obraca się z prędkością koła zamachowego silnika i docisku.

c ) tarcza obraca się z prędkością wałka głównego skrzyni

d ) docisk obraca się z prędkością koła zamachowego

2. Gdy sprzęgło puszczone a samochód stoi w miejscu i jest "na luzie" to:

a ) pracuje wałek główny skrzyni

b ) tarcza obraca się z prędkością docisku i koła zamachowego

c ) docisk nie obraca się

d ) łożysko oporowe stoi w miejscu

3. Gdy sprzęgło wciśnięte i samochód stoi w miejscu "na luzie" to:

a ) docisk obraca się z prędkością koła zamachowego

b ) cała skrzynia "stoi" nic się nie obraca

c ) tarcza sprzęgła stoi

d ) łozysko oporowe obraca się z prędkością koła zamachowego i docisku.

4. Gdy samochód w ruchu i "na luzie", a sprzęgło puszczone to:

a ) pracuje koło zamachowe, docisk, wałek główny skrzyni i tarcza, które kręcą się z taką samą prędkością

b ) łożysko oporowe stoi i nie obraca się

CZYLI:

Gdy mamy przypadek 3 - tj. gdy słychać rzężenie podczas "gazowania" przy wciśniętym sprzęgle i "na luzie" - to wina WYŁĄCZNIE łożyska dociskowego.. TAK czy NIE?

 

Dodano: 09 lip 2012 - 08:14

WYMIENIŁEM SKRZYNIĘ.

Kupiłem używaną z rozbiórki, miała mieć podobno mały przebieg i być w stanie idealnym..

Jestem zadowolony.

Wszystko teraz jest OK.

Żadnych dziwnych odgłosów.

Super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też rzęzi...

Czy opłaca się wymieniać samo łożysko oporowe - o ile to ono nawaliło ?

Ile taka robota może kosztować ?

Czy kupić używane bądź nowe sprzęgło ?

Edytowane przez jarsztyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to sprzęgło, to muszą być klasyczne objawy.

Ocenić możesz sam.

Wymiana sprzęgła to koszt ok 300 zł za robotę + koszty zakupu kompletnego sprzęgła.

Używanych lepiej nie wstawiać, bo nie wiadomo co się trafi.

 

Ja wymieniłem sprzęgło na próżna, bo okazało się, że to wina skrzyni...

Dopiero po wymianie skrzyni nic mi nie rzęzi..

 

ps.

Mam stary komplet sprzęgła, jeśli cię interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, chyba nie ma sensu wymieniać samego łożyska, bo za robociznę w mojej rodzinnej wiosce koleś powiedział ok 250 zł....

A czy to w ogóle trudny zabieg wymiana sprzegła ? Bo narzędzia i kanał mam i może sam bym się pokusił :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile mi tak megi "polata" na tym łożysku ? Bo rzęzi mi gdzieś od 2 tygodni...A 500-600 zł teraz nie mam, może za miesiąc, dwa będę mógł przeznaczyć na to kasę, bo teraz klima, wydech, olej... ehhh...

 

Dodano: 12 lip 2012 - 22:50

No to już wiem ile, dziś mi pierdykło. Trwało to moze z 10 sekund. Najpierw zaczeło głośniej "charczeć" potem przestało wogóle i zaczęło piszczeć i dym i smród taki jak się sprzęgło przypali... Dobrze że już na "moim" osiedlu.

No i kaska musiała sie znaleźć. A jakie ceny - dwa warsztaty w Warszawie na białołęce wydzwonione, taki mały i średniak, w jednym 400 w drugim 450 za samą robociznę + najtaniej ok 500 zł za sprzęgło w promocji...

Wiec kupiłem sam za 380 zł LUK-a i holowanko do mnie na wioskę gdzie mi na warsztacie (wcale nie znajomy) zrobią za 200-250 zł. Więc różnica niezła...

 

Od momentu rzężenia do rozp... jakieś 500-600 km przejechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!