Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rzężenie podczas sprzęgania


nesto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Podczas powolnego zesprzęgania z okolic sprzęgła dochodzi dosyć charakterystyczne rzężenie, również póżniej, gdy dodawany jest powolutku gaz rzężenie występuje.

Nie jest więc związane bezpośrednio z samym zasprzęglaniem.

Nikt nie wie co to takiego.

Może mieliście podobne historie w swoim sprzęcie?

 

ps.

Sama skrzynia była wymieniana (z innych powodów) a objawy jw. nadal trwają.

Tarcza i docisk podobno OK.

Łożysko nieco huczy.

 

Dodano: 24 maj 2012 - 07:50

Wymieniłem kompletne sprzęgło.

Nic nie pomogło.

 

Gdy podczas jazdy wcisnę sprzęgło - huczy coś w skrzyni.

Gdy sprzegło jest puszczone - wszystko OK.

Podczas zasprzęgania lekkie szmery, rzężenie itp.

 

Co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie tak robić za papugę :)

Olej wlał mechanik. Nie wiem jaki, ale to fachowiec od renault więc chyba właściwy wlał.

Co do mechanizmu różnicowego itp...

Napiszę jakie są objawy jeszcze raz:

Podczas jazdy, gdy wcisnę sprzęgło - coś huczy w okolicach lub w samej skrzyni.

Puszczę sprzęgło - jest OK.

Im większa prędkość, tym większe szumy po wciśnięciu sprzęgła.

Podczas zasprzęgania i zmiany biegów - lekko charczy.

Co to może być?

Kompletne sprzęgło z łożyskiem itp. - wymieniłem lecz nic nie pomogło.

Opcje:

1. Łożyska lub jakieś tryby skrzyni biegów? Ale czy chuchałyby przy wciśniętym pedale sprzęgła, a pracowały cicho gdy sprzęgło jest puszczone..?

2. Jakieś inne uszkodzenie łożyska, które pracuje, gdy pojazd się toczy, a nie pracuje gdy stoi w miejscu. Brak jakichkolwiek pomysłów...

3. Coś co ma związek z wciśniętym pedałem sprzęgła, lecz również z ruchem pojazdu. Też brak pomysłu.

 

ps.

Które łożyska skrzyni pracują, gdy pojazd jest w ruchu (bez względu na bieg i nawet "na luzie") i pedał sprzęgła jest wciśnięty?

Może jakies pomysły w temacie? Ja chyba zmienię samochód i nigdy nie kupię renówki :)

 

PS

Całkowicie wykluczamy łożysko sprzęgła!

Zostało jak napisałem wymienione i nic nie pomogło.

Nadto, gdy pojazd stoi w miejscu i pracuje silnik, to zarówno przy wciśniętym pedale sprzęgła jak i puszczonym wszywko jest OK.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma olej w skrzyni do objawów?

Przecież, gdy pedał sprzęgła jest wciśnięty skrzynia NIE PRACUJE więc nie może wydawać rzężeń.

 

Ps.

Olej został spuszczony pod kątem zanieczyszczeń ew. opiłkami itp.

Był w bardzo dobrym stanie i wlano go na powrót.

Ostatnio wymieniany był jakieś 9 miesięcy temu łącznie z całą skrzynią (używana) bo stara się rozsypała i wszystko do niedawna było ok.

Zaczęło się jakieś 5 miesięcy temu i stale pogarsza się tj. coraz głośniej słychać charczenia po wciśnięciu sprzęgła, gdy samochód jedzie np. 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pojedź bez oleju i zobaczysz jaka w tedy będzie różnica, jeśli nadal nie rozumiesz, że jeśli jest ZA GĘSTY olej to nie ma odpowiedniego smarowania i tworzą się dziwne odgłosy. . Albo kupiłeś skrzynie która była na wykończeniu lub stała bez oleju i masz efekty. Jeśli to nie olej, łożysko wałka zdawczego albo mechanizm różnicowego to co?

 

Edit.

Pojedź do mechanika który ma podnośnik i jeden osobnik do auta, drugi go podnosi i ktoś jeszcze do słuchania rozpędzasz auto na podnośniku i słuchacie co się dzieje.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że to właśnie sprawa łożysk.

Skrzynia kupiona była jako używana i być może właśnie to "nie używanie" mogło spowodować jakieś problemy z łozyskami obecnie.

Wnioski: trzeba prawdopodobnie wymienić łożyska na wałku głównym w skrzyni.

Pytanie: jak to zrobić? Czy trzeba rozbierać całą skrzynię czy wystarczy ją wyjąć i łożyska dadzą się wymienić? (Skrzynia JC5-113)

 

ps.

Czy w 1,9 dci jest łozyskowane koło zamachowe? Bo może to łozyska koła... Takie opinie też słyszałem...

 

PS PS

Czy jazda w takim stanie (szumy nie są powalające i strasznie głośne) czymś grozi?

Gdy to łozyska wałka to czy mogą "rozsypać się" na trasie? Czy raczej głośna praca wpierw będzie się nasilała i w końcu skrzynia będzie "wyła".. a potem dopiero nastapi zmielenie łożyska..? Jak myslicie?

 

Jaki jest koszt zmiany łożysk wałka głównego?

 

Dodano: 31 maj 2012 - 09:25

Czy w praktyce łożyska wałka w skrzyni mogą NAGLE rozpaść się czy raczej systematycznie i powoli będzie coraz gorzej?

Edytowane przez nesto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jazda w takim stanie czymś grozi?

Ewentualnym rozwaleniem łożyska.

Gdy to łozyska wałka to czy mogą "rozsypać się" na trasie?

Tak samo jak wszystko inne.

Ja na Twoim miejscu nie jeździłbym tym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma olej w skrzyni do objawów?

Dużo, przynajmniej dla skrzyń Renault. Zalecany jest ELF Tranself TRX 75W80W / NFJ 75W80, to ten sam olej ale o dwóch oznaczeniach.

Byli już tacy co wlewali oleje o takiej samej klasie, ale szybciutko wymieniali na zalecany.

Czy w 1,9 dci jest łozyskowane koło zamachowe?

Niby jak ma być to zrobione? Koło zamachowe to kawał stali grubości ok 1,5-2,5 cm z wyciętymi zębami na obwodzie, przykręcone do wału korbowego silnika śrubami. Wał korbowy jest ułożyskowany i od strony koła zamachowego, ale z tego co wiem, jeżeli to łożysko by padło, słychać by je było przy uruchomianym silniku.

Czy trzeba rozbierać całą skrzynię czy wystarczy ją wyjąć i łożyska dadzą się wymienić?

Przede wszystkim trzeba ją wyjąć z auta, a potem rozebrać. Nie mam pojęcia czy jest dostęp "oo zewnątrz" do łożyska wałka sprzęgłowego.

Kupiłeś skrzynię używaną, z tym że nie wiadomo jak była używana i czy w ogóle była sprawna?

Jestem przeciwnikiem takich "naprawa" Znajdź warsztat zajmujący się naprawami skrzyń biegów, jedź do nich, powinni pomóc zdiagnozować czy rzeczywiście jest to usterka skrzyni.

Oczywiście jak masz odpowiednie narzędzia i wiedzę możesz się sam zabrać za naprawę.

 

Przypomnij mi się na PW, wieczorem tak po 20:00, poszukam i wrzucę Ci jak sprawdzić skrzynkę i układ przeniesienia napędu.

Już o tym pisałem na forum, ale nie mogę tego teraz znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na używanej jeździłem ok. 5 miesięcy i było ok.

Potem pojawiły się powolutku objawy, które opisałem.

Teraz wymiana oleju pewnie nie ma już sensu.

Naprawa skrzyni natomiast niesie ryzyko b. dużych kosztów i być może kolejnych napraw..

Kupienie kolejnej skrzyni jest zwyczajnie denerwujące i równie kosztowne, na dodatek nie gwarantuje, że będzie to tym razem "dobra" skrzynia.

 

Pytanie:

Naprawiać czy wymienić na uzywaną?

 

ps.

mam skrzynię JC5-113 czy wszystkie JC5 będą pasowały, czy musi być koniecznie symbol 113 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!