Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czytałem tu i tam w internecie, jest sporo tematów, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi..

 

Posiadam od niedawna meganke 1.6 90KM z 96roku.

Mój problem polega na tym, że wskazania temperatury na desce rozdzielczej są, ale tak jakby ich nie było..często wskazówka pływa(między 1 a 3) lub podnosi się do max 2,5 kreski. Ale to nie problem, bo nie jest mi to potrzebne do szczęścia prawdę mówiąc.. większy problem stanowi nie załączanie się wentylatora..

podpiąłem na krótko i działał(tzn mostek w kostce i włącza się razem z zapłonem). Więc nasunął mi się tylko jeden wniosek..uszkodzony termowyłącznik w chłodnicy.. tak więc poleciałem do sklepu, kupiłem nowy(koszt 28zł).. Po wymianie dalej to samo.. więc pozostają mi jeszcze dwa czujniki w bloku , czyli ten od temperatury, który przekazuje sygnał na komputer oraz drugi, który przekazuje sygnał na deskę rozdzielczą..i teraz moje pytanie do speców.. który z nich odpowiada także za włączanie się wentylatora? który daje sygnał? Wymieniłbym oby dwa, ale..i tutaj pojawia się problem z moimi funduszami, ponieważ każdy z tych czujników kosztuje 55zł.. a więc za bardzo nie stać mnie na strzelanie 'a może to ten'.. najlepiej jakby żadnego nie trzeba było wymieniać i by coś innego się okazało przyczyną..

 

PS. Termostat był także wymieniany parę dni temu, razem z tym czujnikiem w chłodnicy.

 

Z instalacją wszystko ok, skoro na krotko działa, także stawiam na któryś z tych dwóch czujników, chyba, że koledzy mają jakieś inne, cenne sugestie <piwko>)

 

pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź, bo na dworze coraz cieplej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik wiatraka sprawny (znajduje się w puszcze bezpiecznikowej).

Jak wygląda skrzynka bezpieczników kolo akumulatora?

Jak dobrze pamiętam to załączenie w meganie wiatraku odbywa się tak:

Czujnik przy termostacie podaje oporność do kompa - komp ma zaprogramowaną wartość oporności przy której ma podać sygnał na - przekaźnik który podaje + na wiatrak a - czujnik w chłodnicy podaje oporność do kompa i jeśli płyn osiągną wartość poniżej zaprogramowanej - odłącza sygnał na przekaźnik.

Ja przerabiałem troszeczkę inny problem wiatrak załączał mi się dopiero na przedostatniej kresce na skali w liczniku w 1 megane problemem okazała się przetarta izolacja przewodów w chłodnicy.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz chyba na myśli czujniki w obudowie termostatu? Żaden nie podaje sygnału do wentylatora chłodnicy. Sprawdź przekaźnik w skrzynce w komorze silnika (jak masz klimę to są dwa).

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu sądzisz, że coś jest nie tak? Były jakieś objawy, że silnik się przegrzewa i wymaga załączenia wentylatora? Skoro wskazówkę temperatury masz w połowie skali, to wszystko jest ok. Zostaw na biegu jałowym i cierpliwie poczekaj wentylator powinien się załączyć po jakimś czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież gdyby nie było powodów to bym tutaj nie prosił o pomoc <piwko> Owszem, wskazówka mi pokazuje, ale mówie, że jest uszkodzony czujnik, ponieważ 'pływa wskazówka'..więc nie mogę się nim wzorować. Lubie przycisnąć pedał gazu i dla sprawdzenia wentylatora nawet przeciągałem biegi do 6tys przez parenaście minut i się także nie załączył..silnik jak i każdy plastik jest gorący, paruje jak z czajnika, że można całą paletę jaj usmażyć od razu.. to nie jest mój pierwszy samochód, żebym nie wiedział kiedy powinien się załączyć wentylator :) no, chyba, że chcesz, żeby mi się zapalił i wtedy powiem 'faktycznie, nie załączał się wentylator' :)

Wracając..byłem na dole, sprawdziłem i nie mam żadnego przekaźnika od wentylatora oprócz tych bezpieczników przy akumulatorze, a w czarnej skrzynce po lewej stronie mam 4 bezpieczniki oraz przekaźnik 12v 25a 03612 (z tego co czytałem jest on od pompy paliwa). Zdjęcia nie zrobiłem z braku aparatu, ale jest identycznie jak ja pierwszej i drugiej fotce od dołu w tym temacie

 

tak więc gdzie mogę szukać dalej przyczyny? Gdzie się ukrył ten przekaźnik od wentylatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mówie, że jest uszkodzony czujnik

skoro uważasz ze jest uszkodzony to go wymień

tak więc gdzie mogę szukać dalej przyczyny? Gdzie się ukrył ten przekaźnik od wentylatora?

ja mam przy chłodnicy czujnik/włącznik termiczny wentylatora, mój wentylator na postoju włącza się na 4 kresce i wskazówka opada po niżej 3 potem znowu się unosi delikatnie i tak faluje góra-dół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mi nie da, ze wymienię ten czujnik, skoro on nie odpowiada za załączanie się wentylatora, skoro jest tylko sygnału na deskę..więc napisałem, że to mi akurat nie jest potrzebne, chodzi mi tylko o samo załączanie wentylatora. To nie jest falowanie o 1 kreskę, przecież napisałem..Powiem inaczej, żebyśmy do tego nie wracali... po godzinnym korku, wskazówka pokazuje 2 kreskę, a wentylator się nie załącza..więc po tym stwierdzam, że jest uszkodzony czujnik od wskazania na desce, ale nie jest mi on potrzebny.. chce tylko, żeby wentylator się załączał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o nr 2 myślę że to przez niego lub uszkodzenie jego zasilania nie włącza ci się wentylator

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Właśnie ten czujnik wymieniłem już i nadal się nie włącza <piwko> a zasilanie jego jest w porządku, ponieważ jak podepnę na krótko jego zasilanie(wtyczkę) to wentylator działa po zapłonie, o to właśnie chodzi :)

~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~

Albo w takim razie jeszcze raz sprawdzę ten czujnik nr2. Ma któryś z kolegów wartości rezystancji jakie powinnay być dla 10stopni a do momentu włączenia czyli ok 100 jeśli się nie mylę? Mam w planach sprawdzić stary czujnik, który wykręciłem poprzez podgrzanie go jakimkolwiek sposobem i sprawdzenie oporności..tylko te wartości bym potrzebował.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

PS.tak na spokojnie sobie przeanalizowałem, że faktycznie może być ten czujnik który wymieniłem też uszkodzony, bo to on w końcu załącza wentylator..no ok, sprawdzę go tak jak pisałem, ale.. teraz inna sprawa, skoro podpinam na krótko i działa to co daje sygnał do czujnika podczas wyłączenia silnika, żeby nadal kręcił póki silnik nie ostygnie? Załóżmy, że temp silnika ma ponad 100stopni po wyłączeniu i wiatrak powinien dalej chodzic, ale nawet na krótko nie chodzi po wyłączeniu zapłonu, czyli co steruje załączeniem wentylatora po zgaszeniu silnika? Jakiś czujnik czy już tylko komputer?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że każdy tu piszący przeanalizował mój 1 post?

Może go raz jeszcze przepisze:

Czujnik przy termostacie podaje oporność do kompa - komp ma zaprogramowaną wartość oporności przy której ma podać sygnał na - przekaźnik który podaje + na wiatrak a - czujnik w chłodnicy podaje oporność do kompa i jeśli płyn osiągną wartość poniżej zaprogramowanej - odłącza sygnał na przekaźnik.

 

Jeśli nie (ciach) czujnik który podaje oporność do kompa to musi być tylko i wyłącznie coś z kablami ewentualnie przekaźnikiem.

 

jachu, zrób tak wypnij kostkę od czujnika i wyciągnij wtykę od kompa szukaj przejścia miernikiem po czym wyciągnij wtykę od czujnika w chłodnicy i szukaj przejścia do kompa jeśli: jest to problem tkwi w czujniku/kompie, jeśli nie ma to instalacja elektryczna.

Na forum wysławiamy się w sposób kulturalny - Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Niestety, ale nie. Czujnik nr 2 który jest zaznaczony na schemacie jest to coś takiego DSC04761.JPG wiem, bo kupowałem ostatnio i wymieniałem jak wspomniałem.

To co pokazałeś na zdjęciu to nawet nie wiem czy istnieje u mnie <piwko> chyba, że gdzieś schowane jest, bo tak na pierwszy rzut oka nie było widać :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jachubdg prawdopodobnie nie masz klimatyzacji i masz prosty układ elektryczny wentylatora (taki jak podałem na schemacie)

W autach bez klimatyzacji jest taki

post-17361-0-19460500-1334779453_thumb.png

z klimą taki

post-17361-0-17514300-1334779868_thumb.png

U mnie też włącza się opornie. Trzeba długo na postoju trzymać silnik na obrotach (2-3tys.) lub długo stać w korku aby się włączył (wskazówka jest w okolicach 4 kreski)

Edytowane przez T.Boy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!