Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada wałków rozrzadu 1.4 16V oraz 1.6 16V


zdunman

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoły są różne. Ja na przykład nie jestem zwolennikiem stosowania kleju natomiast zalecałbym kupno nowej śruby. Te śruby rozciągają się ale tylko jeden raz (na podobnej zasadzie działają śruby do przykrecania głowicy). Powiem tylko ze ja przy wymianie rozrządu popełniłem błąd montażowy i tą śrubę musiałem dokręcic drugi raz. tyle tylko że za drugim razem już nie dało się dokręcic jej o zadany kąt bo skończył się jej zakres plastyczności. Nie siłowałem się z nią więcej tylko zostawiłem to tak :rolleyes: przejechałem już ponad 20 tysi i odpukać nic się puki co nie wydarzyło :rolleyes: Oczywiście przed montażem koła trzeba je a także przylegającą część wału dokładnie odtłuścić. Przy dokręcaniu śruby wał zapierałem o kołek ustalający gdyż jakoś ciężko mi sobie wyobrazić aby mogło się coś z tego powodu uszkodzić. Ale nikogo do tego oczywiście nie namawiam <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze...

Panowie, rozrząd ustawiony na blokadach, dokręcam śrubę koła pasowego ,wał ani drgnie

Zdejmuję blokady, kręcę kołem 1/4 obr. silnik się klinuje prawdopodobnie o zawory ssące/

 

Zdejmowałem głowicę i wyciągałem wałki, czy powinienem poluzować koła wałków rozrządu przy zakładaniu paska ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam serdecznie

renault scenic2004 1.6 16v ze ze zmienia geometria potrzebuje dokładny schemat montażu rozrządu i ustawienia walu względem wałków rozrządu próbowałem wymienić bez blokad i wszystko się pomieszało teraz blokady wszystkie mam tylko nie wiem od czego zacząć żeby to poskładać tak jak się należy

1 - czy pierwsze ustawić walki rozrządu czy wał ( czym kręcić żeby się nie spotkały tłoki z zaworami )

2 czy koło zmiennych faz się jakoś ustawia

za wszystkie pomocne sugestie i porady dziękuje o pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

colln jak poprzednio miałeś wymieniony komplet to możesz teraz wymienić sam pasek pod warunkiem że napinacz nie ma zużytego łozyska. Sporo ludzi tak robi. Na pewno zaraz odezwą się zwolennicy wymiany wszystkiego co się tylko da "przy okazji" dla pewności. Nie ma żadnej reguły, że twoja stara pompa pożyje krócej od nowej. A już napewno nie zaszkodzi jej nowy pasek. Wymiana oczywiście jest kłopotliwa i kosztowna jeśli trzeba za to płacić. Jeśli robociznę masz własną to łatwiej się pogodzić z ewentualnym ponownym demontarzem rozrządu. Jednak wcale nie musi to nastąpić. Te zaślepki, to jak umiejętnie sie wyjmie to też można założyć spowrotem stare, bez żadnego ryzyka. Ewentualnie można dołożyć trochę silikonu.

dodane 12.11.2007

Jeszcze jeden argument dla wymiany pompy co drugi pasek. Pasek wymieniamy znacznie wcześniej niż zaleca instrukcja. Większość tak robi. Może więc dać chociaż pompie szansę na popracowanie tak długo jak przewidział producent? Myślę, że to rozsądny argument.

Dodam jeszcze jeden argument: serwisy autoryzowane renault zalecają co drugą wymianę rozrządu z pompą wodną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, wszystkich

trochę odgrzebany temat, ale martwi mnie jeszcze jedna rzecz.

Jeżeli chodzi o blokadę wału korbowego, może ktoś się pochwalić swoją, dorobioną blokadą??

Osobiście nie mam dostępu do tokarki i nie mam pomysłu jak zrobić taką blokadę z gwintem. Bez gwintu z kolei obawiam się że będzie miało luz za boki, poza tym potrzeba jakoś ograniczyć długość trzpienia, który wchodzi w blok i zatrzymuje wał korbowy.

A może jest ktoś z okolic Rybnika, Jastrzębia, Gliwic kto byłby wstanie pożyczyć taki wynalazek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie. Odgrzewam i podepnę się pod temat.

Jak że po 19tyś.km od wymiany rozrządu(razem z pompą), rozszczelniła się pompa, zabieram się we własnym zakresie do wymiany całości. Blokady są, jeszcze zakup części i do roboty.

Dziś rozebrałem całość obudowy rozrządu, tak że wszystko było widać, miejsca bardzo skąpo na manewrowanie, wszystko uwalone od płynu chłodzącego.

 

Zastanawia mnie tylko jedno:

 

Dnia 22.03.2012 o 15:53, shawping napisał:

W tej instrukcji do blokad napisane jest żeby nie zdejmować kółka rozrządu z wału korbowego. Przecież jak mam założoną blokade na wale to niby czemu nie mam go wyjąć

 

Przecież trzeba go zdemontować do odtłuszczenia powierzchni styku koła zębatego z wałem?

 

 

Po wymianie rozrządu, zedytuje swojego posta.

Koło zębate trzeba zdemontować, by odtłuścić powierzchnię styku koła zębatego z wałem.

Składanie całości z blokadami jest bardzo przyjemne :).

By sobie zrobić więcej miejsca do roboty, można w  dużym zakresie wajchować silnikiem góra dół.

Pompa która się u mnie rozszczelniła po 19tyś, to hepu.

Edytowane przez edgar184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!