Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nierówno pracuje, sprawdzenie cewki i przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegoś czasu czytam tematy i próbuje znaleźć rozwiązanie mojego problemu. Zazwyczaj nie pisze tematów bo wszystko praktycznie można znaleść na forum lecz naczytałem się tyle postów że teraz nie wiem już co zrobić.

 

Problem taki że silnik chodzi jakby na 3 cylindry, wszystko w środku sie rusza jakbym siedział na ciągniku. Jak auto jest nie rozgrzane przespieszę do 70km/h to wydaje się jakbym jechał co najmniej trabantem z uszkodzonym wydechem. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania to często obroty spadaja tak że wydaje mi się że już prawie auto zgasło, lecz nigdy nie zgasło na szczęście.

 

Chciałem zacząć od sprawdzenia cewek i wyczyszczenia przepustnicy. Jednak nie mogę zlokalizować tych części gdyż w moim poprzednim aucie wsyzstko pod maską wyglądało inaczej.

Czy mógłby ktoś opisać lub zaznaczyć gdzie jest przepustnica i dwie cewki oraz jak można sprawdzić cewki? Czy można po prostu odłączać przewody zapłonowe od świec po kolei i sprawdzać czy jest jakaś różnica? Słyszałem że tak mozna coś uszkodzic..

 

Dodam że mechanik odpada gdyż jestem studentem :) Poniżej zdjęcie:

post-38156-0-09886000-1336660718_thumb.jpg

post-38156-0-40125400-1336660931_thumb.jpg

post-38156-0-94122100-1336660957_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece sprawdziłem. 1 i 4 są troche podpalone a 2 i 3 w bardzo dobrym stanie.

Zacząłem w trakcie pracy silnika odlaczać przewody od świec i przy odłączaniu 3 świecy nie ma róznicy czy jest wlaczona czy nie. Czy to cewka? Przewód jest raczej dobry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca wydaje się być w dobrej kondycji jeszcze :) Powiem że myślałem że są 4 cewki, każda do każdej świecy.

Jak mogę sprawdzić czy przedwód jest sprawny? Dlaczego wykluczasz cewkę? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym układzie jest pojedyncza cewka, (mam ten sam silnik w razie czego zapraszam do oglądnięcia [kliknij na obrazek megana II pod postem]), po czym przewodem wysokiego napięcia przechodzi do rozdzielacza i tam palec rozdzielacza podaje iskrę na odpowiednią świece, dodam że zachodzi to w kolejności 1,4 - 2,3. Więc albo to coś z przewodami, świecami, wtryskiwaczem, lub problemy z kompresją. Druga sprawa od czego są te wszystkie kable totalny galimatias i syf mam gaz ale w porównaniu do tego to jakaś masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od niedawna muszę uporządkować te kable pod maska. Poprzedni właściciel zakładał swiatła dzienne led i jakieś różne kombinacje stąd ten syf :) Na razie to dla mnie mniej ważne gdyż zależy mi na tym żeby auto równiej chodziło.

 

Wracając do problemu to czy wg Ciebie cewka nie będzie problemem w tym przypadku?

Nie działa jeden gar: świece sprawdzałem i jest dobra, przewód sprawdzałem miernikiem i też jest dobry. Chociaż zauważyłem jedną rzecz, mianowicie przełozylem kable odrwotnie: drugi z trzecim. Nic odwrotnie nie podłączałem tylko jakby podmieniłem miejscami kable i mimo że podłączenie było takie samo jak wcześniej to jednak auto tak nie zapaliło.. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby cewka padła to w ogóle byś nic nie zrobił, bo jak pisałem wcześniej podaje ona prąd na kopułkę, albo sprawdź sprężanie na cylindrach.

Albo jest walnięta kopułka - palec lub jest coś nie tak z wyprzedzeniem zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styk w tym przewodzie do trzeciej świecy jest podejrzany bo jest jakiś zaśneidziany tam przy kopółce ale troche poskrobałem śrubokrętem i myślę że powinien cos łączyć. Dokładniej to sprawdzę w sobotę.

Przynajmniej udało się wykluczyć cewkę i świecę. Zostaje więc podejrzany przewód od świecy do kopółki, któryś ze styków lub rzeczywiście trzeba bedzie sprawdzić cisnienie na tłokach :/

 

Na razie dzięki za odpowiedź i jak coś się okaże to napiszę.

 

Pozdrawiam!

 

Dodano: 11 maj 2012 - 12:07

Miałem czekać do soboty z dalszmi czynnościami ale nie daje mi spokoju ten trefny cylinder :)

 

Miałem troche wolnego czasu rano to posprawdzałem przewody napięcia na różne sposoby i jestem pewien że sa sprawne. Sprawdzałem także miernikiem i przepływ jest odpowiedni. Odkręciłem kopułkę do której idą przedowy od świec i tam było troche syfu przy stykach więc wyczyściłem wszystko i wydaje mi się ze chodzi lepiej na wyższych obrotach (ale może mi sie wydaje bo słucham tego silnika już 3 dzień).

Jednak w dalszym ciągu kiedy wyciągne przewód od świecy nr 3 (licząc od rozrządu) to nie ma różnicy czy jest przewód podłączony czy odłączoy od świecy.

 

Wydaje mi się że z podawaniem paliwa jest też ok gdyż po zdjęciu przewodu świecy i podgazowaniu czuć niespaloną benzynę więc musi podawać. Znajomy mi radził żebym zmienił świecę w cylindrze 3 na trójelektrodową bo mam wszystkie jednoelektrodowe. Ale to wykonam jutro gdyż nie mam przy sobie klucza do świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. \

 

Wymiana świec i sprawdzenie wszystkiego co mogło by byc przyczyną nie dało żadnego efektu. W tej sytuacji pojechałem do mechanika żeby sie tylko zapytać i stwierdził że trzeba wyregulować zawory i przy okazji jakąś uszczelke nową. Na szczęście znalazłem dobrego mechanika troche po znajomości i regulacja zaworów, wymiana uszczelki i sprawdzenie ciśnienia w cylindrach wyniesie jakieś 70zł. Myslę że to nie dużo jak w innym miejscu mi powiedzieli 200zl

Edytowane przez djsilver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!