Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pisk przy odpaleniu


connected

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy- P_r_z_e_m_o uzył "skrótu myślowego" (ostatnio bardzo modne określenie), przedstawiając najbardziej czarny scenariusz. (niech ktoś mi udowodni, że jego to nie dotyczy, i nie będzie remontował głowicy po całym łańcuszku niekożystnych przypadków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem w szukajce na naszym forum:

"roboski" Dzięki Przemo.

Dzisiaj dzwoniłem do mechanika i z tego co mógł mi powiedzieć to chyba strzępy paska wieloklinowego dostały się pod pasek rozrządu i jest on przestawiony o jeden (napewno) lub dwa (przypuszcza) ząbki. Nie powiedział jednak czy coś stało się z zaworami. Prawdopodobnie będzie coś wiadome jak po zmianie paska i napinacza uruchomi silnik (alt to zrobi dopiero jutro).

Przemo- poinformuje co z silnikiem dopiero w piątek wieczorem lub w sobotę (od jutra jestem w delegacji i samochód będę miał możliwość odebrać dopiero w czwartek wieczorem.

Dzięki. Cze.

 

2007-06-28, 21:46

A więc jest tak.

Napinacz paska wieloklinowego (tego od alternatora, wspomagania itd) miał małe uszczerbienie. To prawdopodobnie było przyczyną jego strzępienia się. Wg mechanika, kawałki tego paska dostały się pod pasek rozrządu co spowodowało przeskoczenie o jeden, dwa ząbki. Ale co ciekawe jedno z kółek zębatych rozrządu zostało zerwane na wieloklinie i podlega wymianie (toż to siła musiała być że wieloklin poszedł - no szok). Za wymianę paska rozrządu, jednego kółka rozrządu, napinacza i dwóch pozostałych rolek oraz paska wieloklinowego i napinacza tegoż paska 1,000zł + 200zł robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak;

Jest to bardzo prawdopodobne, że zerwanie, uszkodzenie paska akcesorii może spowodować przestawienie rozrządu szczególnie (ZTCW) w silnikach 16V.

Kawałki paska bardzo łatwo mogą się dostać pomiędzy koło pasowe p.a. a koło zębate napędzające pasek rozrządu, które tak naprawdę przytrzymywane jest kołem pasowym p.a.

I pewnie nie ma znaczenia czy obudowa p.r. jest cała czy uszkodzona.

A wiem stąd że sam tak miałem obudowa był i jest cała, pasek się nawet nie zerwał tylko wystrzępił, a nitka wkręciła się pomiędzy kółka. W efekcie pogięło zawory. :-?

Fotki to wersja silnika 1,4/1,6 - 8V, tam jest inaczej mocowane koło pasowa p.a. i kółko napędzające p.r. na wale korbowym

Nie słyszałem ani nie znalazłem nigdzie żeby w silnikach 8V zerwanie paska powodowało jakieś sensacje. Natomiast znalazłem kilka przypadków awarii rozrządu w silnikach 16V, a pytający, connected, ma w opisie 1,6/16V więc pewnie taki jak ja mam.

Jeżeli piszczy przy uruchomieniu

- sprawdzić stan paska akcesorii

- sprawdzić stan napinacz i kółka prowadzącego

- sprawdzić stan kółek na alternatorze, wspomaganiu klimie(jak oczywiście są)

Stawiam na te dwa pierwsze. Czemu? Robak bardzo ładnie to wyjaśnił.

Wg mnie bendix nie ma z tym nic wspólnego bo raczej słyszalne było by takie charczenie.

Wystarczy przy uruchomionym silniku włączyć rozrusznik, jak bendix nie odbija dźwięk będzie identyczny.

Natomiast gdy wyrobione są tulejki lub łożyska na wirniku rozrusznika to może się wydobywać taki pisk. Powyższe doświadczenia na podstawie Fiata 125 nie renufki ale może być podobnie

 

*

p.a. - Pasek akcesorii,pasek wielorowkowy, klinowy czy jak go tam zwał ten co napędza; alternator, pompę wspomagania, klimę

p.r. - pasek rozrządy, czyli gumowy pasek zębaty który napędza wałki rozrządu w głowicy i pompę wodną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, i dopisuję się do tematu:

 

Też piszczy przy pierwszym odpaleniu :-? , paski i rolki nowe, smarowane sprayem do pasków.

Pozostaje czyszczenie rozrusznika.

 

-Jak fachowo krok po kroku wyjąć rozrusznik?

-Ile śrub go trzyma?

-Co warto rozebrać podczas czyszczenia/smarowania rozrusznika?

-Czego absolutnie samemu nie ruszać?

 

czekam na info.

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

-------------------------------------------------

 

Dzisiaj go wymontowałem.

Jest z tyłu silnika(okolice kompresora klimy), mocowany na 3 śruby 16-tki.

Aby było mi łatwiej wyciągnąłem obudowę filtra powietrza.

Oczywiście odpiąłem akumulator, potem odłączyłem kable od rozrusznika i odkręciłem te 3 śruby.

Rozrusznik wyszedł łatwo od strony podwozia.

Dalej rozkręcanie - rozwiercenie 2 fabrycznych nitów/plomb? w obudowie

i czyszczenie.

 

Ten pisk pochodził z zespołu zębatek bendiksa - jek pokręciłem ręką to był identyczny tylko ciszej.

Wypłukałem to w benzynie, przedmuchałem i przesmarowałem.

Poskładałem i teraz kręci aż miło słuchać - cicho i szybko... nic nie piszczy!!!

 

Zobaczymy na jak długo to pomogło :-)

pozdro!

 

[ Dodano: 2007-10-30, 19:31 ]

Wracam do tematu, bo mnie to strasznie nurtuje :-) :P :P

Ten pisk pochodzi prawdopodobnie z elementu zaznaczonego strzałką

Ta część(zębatka) wygląda na nierozbieralną i prawdopodobnie w środku jest łożyskowana... po 10 latach kręcenia ma prawo piszczeć :-/

Dość trudno to przesmarować bo jest mocno spasowane, przesmarowałem - nie piszczy.

 

p.s: co nic nie piszecie :cry:

post-4537-1193171557_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i mi też się pojawił problem z piskiem :-( tyle że piszczy ciągle dopóki się nie rozgrzeje. Jak chodzi na jałowym, to leciutko popiskuje, jak skręcę kierownicą, to piszczy głośniej. Pisk też powstaje przy zmianie biegów, zwłaszcza w górę -muszę wtedy przygazować na sprzęgle i ustaje. Niedawno zmieniałem pasek rozrządu i akcesoriów i zaraz po wymianie było OK, dopiero jak się zrobiło zimniej to coraz bardziej i bardziej piszczy. Dzisiaj byłem u mechaniora, żeby sprawdził naciąg, troche podciagnął, ale twierdzi, że było raczej spoko. Jego zdaniem pisk może pochodzić od głównego koła pasowego -podobno jest dwuwarstowe i mogło się tam poluzować. Słyszeliście o czymś takim? Co więcej, twierdzi że są dwa rodzaje takich kół pasowych i mają różne ceny (od 180 do 230 zł). Może ma ktoś możliwość sprawdzenia jakie powinno być w mojej Megi? Autko z 1997 r., 1.9D, silnik F8Q-620 (te 620 to chyba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!