Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

filtr gazu..


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. Czy zdazylo wam sie kiedys cos takiego, ze do butli z gazem wchodzi coraz mniej gazu? Gdy kupilem meganke weszlo do niej 36 litrow gazu po kilku tankowaniach weszlo juz tylko 30 dzis tankowalem i weszlo 27.. (oczywiscie kilometrow robi odpowiednio mniej na butli;) ) Pytanie, czy mowliwe jest, ze przez zabrudzony filtr gazu samochod nie bierze wszystkiego z butli??

 

Z gory dzieki za pomoc.. Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankujcie wszystko na tych samych stacjach. I tak oszukują ale zawsze to jakiś miernik uporządkowania i ładu. I tak zawsze wtłaczane jest powietrze przy tankowaniu LPG. Odwiedź gazownika na przefgląd instalacji. Polecam artykuły:

http://autoswiat.redakcja.pl/wydania/artyk...p?Artykul=13083

http://www.czakram.pl/abc.php

Pozdrawiam Piotr

 

[ Dodano: 2007-01-07, 16:57 ]

Co do filtra gazu to co 15 tys km a jak jeździsz głównie w mieście lub po zakurzonych okolicach -pył dym spaliny to co 10-12 tys.wymieniaj. Kosztuje grosze a poprawia samopoczucie i działanie instalacji lpg :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weszlo do niej 36 litrow gazu po kilku tankowaniach weszlo juz tylko 30 dzis tankowalem i weszlo 27.. (

.

Moim skromnym zdaniem zależy to od pory roku i stosunku propan/butan. Udało mi się wytrwać na instalacji 5 lat i co roku jest tak samo - zima = wcześniejsze tankowanie spowodowane niekoniecznie zwiększonym zużyciem LPG przez auto ale tym że w niskich temperaturach tak po prostu jest i bym się tym nie przejmował (mam teorię że w niskich temperaturach przy małej ilości gazu w butli jest zbyt niskie ciśnienie aby samochodzik hulał na wysokich obrotach - dlatego zachodzi zjawisko wcześniejszego duszenia się przy przyspieszaniu i "normalnej pracy" przy delikatnym odjęciu gazu - a duszenie mówi właścicielowi o tym że już nie ma paliwa, co nie zawsze jest prawdą) Wszystko powinno wrócić do normy jak zrobi się trochę cieplej (bo przecież mrozy są :mrgreen: )- zastanawiają mnie tylko podane przez Ciebie cyfry - róznica 9 litrów to trochę sporo - dlatego przychylam się do opini danielossa że może to jednak zawór butli.....z tym że jak zawór się psuje to wchodzi więcej a nie mniej paliwa :shock:

 

Ilość paliwa zależy takze od mocy pompy na stacji - więc może tutaj należy szukać przyczyny.

 

Filtr gazu nie zapcha Ci się tak od razu po paru tankowaniach (zresztą dla pewności możesz go wymienić - za pierwszym razem zejdzie Ci się z 20 minut :) )

 

Zwróc uwagę czy wyczerpujesze gaz do końca - lampka rezerwy jest często bardzo mylna i trzeba się jej "nauczyć" i aby być pewnym że już prawie że nic nie masz w baku to musisz wyjeżdżać LPG do momentu aż samochód nie będzie chciał przyspieszać na drugim biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja serwisuję swoją Megankę w serwisie ( z tak profesjonalną firmą zajmującą się LPG nie spotkałem się jeszcze) :mrgreen: w Łodzi "NAGAZ" , zalecają wymianę filterka co ok. 30 tys., wcześniej raczej niema potrzeby.

Tak z ciekawości Wy co ile wymieniacie? i jakie występują ( jeśli występują) kłopoty z LPG?

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam instalkę trzeci sezon, zima to zaraza, megi nocuje pod chmurką a jak w ubiegłą zimę było prawie 30 na minusie to kilka razy po przejechaniu paru km przełączał gaz na benzynę (wskaźnik pokazywał pustą butlę) zatankować można było ze dwa litry, po przejechaniu kilku km można było dopiero dotankować do pełna. Myślę że to wina elekrozaworu, przy temp do minus 20 raczej było ok. W tym sezonie minusowych nocy nie był za wiele i w zasadzie jest wszystko w normie, a jeżeli dusi silnik po odpaleniu i przełączeniu na gaz (przy sekwencyjnym) to można podnieść temp przy której następuje przełączenie na gaz, im silnik cieplejszy tym instalka sprawniejsza, tylko jeżeli jeździ się po mieście po kilka km to praktycznie po co komu instalacja za kilka tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość paliwa zależy takze od mocy pompy na stacji - więc może tutaj należy szukać przyczyny.

Od pompy na stacji to chyba zależy predkość tankowania a nie ilość paliwa. Ilość paliwa w butli zależy od elektrozaworu i w tym szukałbym przyczyny.

 

[prosze uzywac opcji cytowania (poprawione) bo inaczej: post jest nieczytelny, niekonstekwentny w tresci; jest to kradziez czyjejs wypowiedzi DrNO]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obaj macie racje bo niestety niektore stacje maja na tyle "silne" dystrybutory ze elektozawor pozwala napelnic butle po brzegi. J

Jesli ilosc zatankowanego paliwa sukcesywnie spada, to nie jest to na pewno wina ani dystrybutora ani elektrozaworu.

Filtr nalezy wymieniac co okolo 15 tys km, 30 tys to juz przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ilosc zatankowanego paliwa sukcesywnie spada, to nie jest to na pewno wina ani dystrybutora ani elektrozaworu.

Filtr nalezy wymieniac co okolo 15 tys km, 30 tys to juz przesada.

 

Teraz to mną zakręciłeś. Co ma do rzeczy filtr z tankowaniem? Filtr wiąże sie z zasilaniem silnika czyli wyjściem gazu z butli a my tu o jej napełnianiu, po uprzednim opróżnieniu butli. Problem z napełnieniem jej po brzegi. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obaj macie racje bo niestety niektore stacje maja na tyle "silne" dystrybutory ze elektozawor pozwala napelnic butle po brzegi. J

Jesli ilosc zatankowanego paliwa sukcesywnie spada, to nie jest to na pewno wina ani dystrybutora ani elektrozaworu.

Filtr nalezy wymieniac co okolo 15 tys km, 30 tys to juz przesada.

znajomek w swiom aucie (seat) wymienił filterek po 5tys bo coś mu słabo przyspieszał - filterek był tak zaj... że szok !!! ,przyznał się że parę razy tankował na stacjach " w lesie"... chyba od tego.

Ja wymieniłem i siebie po 35 tys i był czyściutki :mrgreen: zależy gdzie się tankuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra:

1. Filtr fazy ciekłej jest pomiędzy butlą a reduktorem, tak więc ne ma on nic do stopnia napełnienia (co najwyżej do stopnia opróżnienia)

2. Ja tankuję "w lesie" i filtr wcale nie jest nadmiernie brudny. Zmieniam co 15tys razem z olejem. Na dużych stacjach jest taki sam LPG a ne żaden cud.

3. Za napełnienie butli odpowiada wyłącznie wielozawór (a nie elektrozawór)

4. W/w urządzenie jest na tyle proste i mało dokładne, że wahania sięgające kilku litrów nie są niczym szczególnym. Ten w spłuczce chyba działa lepiej.

 

Do autora wątku:

Kiedy jedziesz tankować? Czy jesteś pewien że w butli nic nie zostaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterek gazu oczywieście nie ma żadnego związku z ilością litrów które wejdą do butli. Ale był poruszany temat stopnia zabrudzenia filtrów gazu. Otórz ja wszystko są one dobre i badziewie. Te lepsze spokojnie wytrzymują 20 czy nawet 25tys. A te kiepskie czasami nadają się do wyrzucenia po 5 tys. Także moja rada jak wymieniacie to kupujcie raczej te droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chce zakładać nowego topicu dlatego napisze tutaj (bo temam tego topicu jest zbliżony)

 

Chce wymienć filtr gazu. Moje pytanie: czy moge to zrobić sam?

I dalej, jaki filtr kupić. Na allegro widziałem filtr fazy ciekłej i lotnej. Co ile powinno sie odpowiedonio wymienać te filtry?? Czy są jakies uniwersalne, a może kazda instalacja ma jakis okreslony model filtra. W którym miejscu sie znajdują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!